فائزون| جهاد تبیین؛ بهترین راهکار در جنگ شناختی است/ رسانه و فضای مجازی ابزار اصلی جنگ نرم دشمن

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور:

جهاد تبیین؛ بهترین راهکار در جنگ شناختی است/ رسانه و فضای مجازی ابزار اصلی جنگ نرم دشمن

سردار محمد کرمی با بیان اینکه یکی از اقدامات دشمنان هدایت ذهن ها است، گفت: ابزار دشمن فضای مجازی و رسانه است، دشمن با تمام توان و ابزار و امکانات آمده تا حرکت انقلاب اسلامی را متوقف کند.

کدخبر : 37134 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۲۸|۱۰:۳۷

به گزارش فائزون به نقل از  عصرهامون، سردار محمد کرمی، فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور امروز در همایش جهاد تبیین در تالار امام رضا (ع) دانشگاه ادبیات سیستان و بلوچستان بیان کرد: باید برای نسل جدید تبیین کنیم که در طول انقلاب اسلامی کجا بودیم، کجا هستیم و باید کجا برویم، امروز دشمن با یک جنگ شناختی کامل به میدان آمده و ما باید در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و سیاسی آمادگی مقابله داشته باشیم.

وی تاکید کرد: استکبار القا می کند دانشگاه های ما ناکارآمد است تا اراده دانشجویان و اساتید را تضعیف کند، انزوا ایجاد کند و از کار و تلاش و کوشش جوانان ما را باز دارد.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند میان مردم ما تفرقه ایجاد کند، ادامه داد: در این شرایط جهاد تبیین یک فریضه مهم است تا اجازه ندهیم جنگ شناختی دشمن در زمینه‌های مختلف قالب شود.

وی با بیان اینکه در دین اسلام تفکر، نواوری و خلاقیت عبادت است، گفت: اساتید، علما و دانشجویان و مسؤولان همه در کنار هم هستیم و هر روز باید برای ارتقا خود تلاش کنیم و اجازه جولان به دشمنان ندهیم.

سردار کرمی تصریح کرد: این همایش با هدف به تفکر واداشتن اساتید و دانشجویان برگزار شده است و اینکه مسؤولان بدانند که اساتید دانشگاه پشتوانه علمی آنان هستند، نباید اعتبارات هزینه شود بعد متوجه شویم این پروژه ای موثر و مفید نبوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه کار علمی چیزی به نام توقف نداریم و باید رو به پیشرفت باشیم،گفت: پایان نامه ها و تحقیقات پژوهشی دانشگاه ها حتی اگر به خوبی کاربردی نشود، سبب بارش فکری جوانان و دانشجویان می شود.

وی با تاکید بر اینکه پروژه های دانشگاهی باید تا مرحله تجاری سازی پیش برود، ادامه داد: تمام اقدامات عمرانی و فرهنگی باید پشتوانه علمی داشته باشد تا از هدر رفت هزینه پیشگیری شود.

سردار کرمی خاطرنشان کرد: هرکسی در هر جایی که است مسؤولیت تبیین دارد، باید به ساخت کشور فکر کنیم، اگر به همین اموزه های دینی و فرامین الهی عمل کنیم بیشترین پیشرفت را داریم برای همین دشمن تلاش می کند تا ما را از عمل به فرامین الهی باز دارد.

نقش اساتید دانشگاه در نهادینه کردن جهاد تبیین بسیار موثر است

غلامرضا رضایی، رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: دومین همایش جهاد تبیین از روز شنبه در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد، در روزهای برگزاری همایش دهیاران، شهرداران و فناوران  حوزه اجتماعی و فناوری حضور داشته و به تشریح اقدامات و انتقال تحربیات خود پرداختند.

وی با بیان اینکه نقش اساتید دانشگاه در نهادینه کردن جهاد تبیین بسیار موثر است گفت: باید اساتید و معلمان خود نسبت به اقدامات انجام شده اشراف داشته باشند تا به ابهامات دانشجویان و دانش آموزان پاسخ دهند.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه داد: روشنگری از طریق اساتید دانشگاه باید انجام شود، اقدامات انجام شده و نشده در طول انقلاب اسلامی باید توسط کارشناسان دانشگاهی برای نسل جدید تبیین شود.

وی گفت: دانشگاه محور حل مسائل و مشکلات استان باشد و همه ادارات باید از آن بهره ببرند، در 40 سال دوم انقلاب باید در حوزه پژوهش و فناوری بیش از پیش فعالیت کنیم، همه دانشگاه ها و شرکت های دانش بیان وارد میدان شوند.

رضایی خاطرنشان کرد: مدیران ادارات و اساتید دانشگاه باید بیش از پیش باهم تعامل داشته و برای مشکلات استان چاره اندیشی کنند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر






captcha
ارسال