فائزون|«جهاد تبیین»؛ نبرد با افکار معاند و روشنگری مبانی انقلاب اسلامی

یادداشت/ منصور طیوری

«جهاد تبیین»؛ نبرد با افکار معاند و روشنگری مبانی انقلاب اسلامی

نباید اجازه داد که دشمن به تحریف حقایق بپردازد و اذهان مردم را دچار استحاله کند، باید برای حفظ نظام اسلامی روشنگری کنیم.

کدخبر : 36989 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۴|۰۸:۵۶

به گزارش فائزون به نقل از گروه استان‌های دفاع‌پرس- منصور طیوری پیشکسوت دفاع مقدس؛ خداوند ضمن آموختن بیان به انسان، قرآن را نیز بیان نمود و همه پیامبران و ائمه اطهار نیز به بیان و تبیین و روشنگری ذهن انسان‌ها در جهت رستگاری دنیا و آخرت پرداخته‌اند. در مقابل همه دشمنان بشریت نیز با تحریف حقایق راه شیطانی خود را پیموده‌اند.

حضرت امام خمینی (ره) با تکیه بر عنصر تبیین و بعد قانع سازی و بدون استفاده از حرکت‌های مسلحانه توانست رژیم پهلوی سرنگون کندد. بعد از رحلت ایشان حضرت امام خامنه‌ای همواره پایداری و مانایی انقلاب اسلامی را با عنصر روشنگری و تبیین تضمین نموده است. دو مشخصه بارز مقاومت و تبیین، دو مولفه جهاد رهبر عظیم‌الشان انقلاب بوده است.

نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه روش اسلام تبیین است، مبنای کاملا الهی و منطقی و مستدل دارد که این روش در مقطع کنونی باید در قالب جهاد صورت گیرد چون دشمن که ناکامی‌های فراوانی را در طول این ۴۳ سال تجربه کرده است، اکنون جنگ شناختی آغاز کرده است که این حربه با صدور فرمان جهاد به شکست خواهد انجامید.

وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین را مطرح می‌فرمایند، باید به شرایط کنونی آگاه شد و با تمام توان به مقابله با جنگ شناختی دشمن پرداخت. در واقع با فکر و اندیشه درست به نبرد با افکار دشمن پرداخت. وقتی به تاریخ اسلام نیز می‌نگریم مشاهده می‌کنیم که اوج تبیین و روشنگری را حضرت زینب (س) انجام دادند و نگذاشتند روایت دشمن غلبه پیدا کند.

در این زمان نیز نباید اجازه داد دشمن با ناجوانمردی به تحریف حقایق بپردازد و اذهان مردم دچار استحاله کند. برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی همه مسئولند. روشنگری جهاد است، جهادی در مقابل حرکت گمراه کننده‌ای به سمت ملت ایران در حال انجام است. تاثیر گذاری بر افکار عمومی یکی از هدف‌های بزرگ دشمنان ایران اسلامی است که با روایت صحیح و به موقع این توطئه خنثی خواهد شد.

با شناخت دشمن و حربه‌های آن حقایق و واقعیت شناخته خواهد شد و با قانع سازی اذهان مردم را متوجه واقعیت‌هایی که دشمن آن‌ها را تحریف کرده است نمود. با تاریخ نگاری و شبکه سازی منسجم می‌توان به تنویر افکار عمومی همت گماشت. جهاد تبیین با توکل برخدا و تکیه برسنت‌های الهی و رعایت اخلاق به ثمر خواهد نشست.

فضای رسانه‌ای و مجازی بستر بسیار مهم این جنگ شناختی دشمن است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به همه دلسوزان انقلاب دقت بر آن را توصیه کرده‌اند.

با تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز و اجتماعات مختلف و حلقه‌های معرفتی و استفاده از محصولات چند رسانه‌ای و مجازی اثر کینه ورزی دشمن را خنثی کرد؛ بنابراین با اولویت قراردان این اندیشه هوشمندانه، امام خامنه‌ای و اهتمام همه به این فتوا، دسیسه خناثان معاند خنثی و با شکست موجه خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال