فائزون|شهدای روحانیت در طول تاریخ همچون گوهرهایی درخشیده‌اند/ خون شهدای شیعه و سنی برای حفاظت از این مرز بوم همواره در هم آمیخته است

در دومین اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

شهدای روحانیت در طول تاریخ همچون گوهرهایی درخشیده‌اند/ خون شهدای شیعه و سنی برای حفاظت از این مرز بوم همواره در هم آمیخته است

حجت‌الاسلام علی اکبرپور، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: روحانیت در طول تاریخ به ویژه در عرصه های مختلف در پیدایش و پیمایش انقلاب اسلامی نقش منحصر به فردی داشتند و آمار شهدای روحانیت نسبت به جمعیت این قشر بالاترین شهید را در دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

کدخبر : 37106 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۲۰|۰۸:۱۱

به گزارش فائزون به نقل از عصرهامون، حجت‌الاسلام علی اکبرپور، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در دومین اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی سیستان و بلوچستان بیان کرد: سیستان و بلوچستان چهل و نه طلبه روحانی و مولوی شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، از این تعداد سی و دو  شهید از دوران دفاع مقدس و پانزده شهید ترور در عرصه های مختلف در این استان به شهادت رسیدند و یک شهید مدافع سلامت که در دوره کرونا جان فشانی کردو یک شهید جانباز بالای هفتاد درصد که در حین ماموریت به شهادت رسید و یک خواهر طلبه شهیده در بین این شهیدان می درخشد.
 
وی ادامه داد: سه مولوی گرانقدر شهید که به خود می بالیم که خون علمای شیعه و سنی که پیامش در دنیا و جهانیان پیام امت، وحدت و برادری است و به خود می بالیم که از این تعداد 6 شهدای طلاب افغانستانی که در این استان تحصیل کردند و در دوران دفاع مقدس برای ارزش های انقلاب و صحنه های دفاع مقدس جان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان استان تصریح کرد: همه بدانند اسلام شیعه، سنی و مرز نمی شناسد هر کسی در این مرز واقع شد زیر پرچم اسلام قرار میگیرد برای همه ما قابل احترام و عزت است و کور خواندند کسانی که احساس می کنند میتوانند از آب گل الود ماهی صید کنند.
 
وی گفت: توفیق داشتیم سه یادواره شهدا در منطقه سیستان به محوریت زابل و در زاهدان در سال نود و هشت و در جنوب استان به محوریت ایرانشهر در سال 99 یادواره شهدا طلبه روحانیت در این سه منطقه برگزار کنیم.
 
حجت‌الاسلام اکبرپور خاطرنشان کرد: امروز اجلاسیه استانی شهدای طلبه بیان گر این است که همه ما مدیون این خاندان و خانواده معزز شهدا و ایثارگر هستیم جوانانی که دوران انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس ندیدند و ما باید فلسفه را به نسل جوان منتقل کنیم.
 
انقلاب به برکت خون شهدا، به اوج قدرت و اقتدار در جهان دست یافته‌ است
 
مولوی نذیر احمد سلامی؛ نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: شهید در کشور ما مباحث و واژه های نا آشنایی نیست به برکت نظام اسلامی و به برکت خیری که از ناحیه دشمنان رسیده مردم ما با این واژه ها و با فضیلت شهید آشنا هستند.
 
وی افزود: در گذشته کشور ما در عرصه های علمی و فرهنگی متکی به بیگانگان بود پس از جنگ به خود متکی شدیم و دشمنان تحریم کردند اما پیشرفت عظیم و ارزشمندی در عرصه های علم و فرهنگ بوجود آمد.
 
وی ادامه داد: به برکت خون شهدا انقلاب ما ادامه پیدا کرد که در استمرار و ادامه انقلاب نقش مهمی داشت، روحانیون، مردم و سپاه و بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی و بیشترین نقش را در بقای نظام داشتند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان با اشاره به نقش مهم رهبری تصریح کرد: سیاست مداران و جامعه شناس می گویند حفظ انقلاب و استمرار بخشیدن از خود انقلاب مهم تر است ما در دوران شکل گیری انقلاب عناصر مختلفی برای اسقاط پهلوی دست به دست هم دادند و نقش بزرگ رهبری و روحانیت بسیار پررنگ و مهم بود و عده ای بعد از پیروزی انقلاب خواستند با کمک دشمنان خارجی انقلاب را به مسیر قبلی برگردانند اما موفق نشدند.
 
مولوی سلامی خاطرنشان کرد: در طول چند سال اخیر انفجار ناامنی در کشورهای همسایه شعله ور بود ما در این بحران ها در آسایش و امنیت بودیم و تردیدی نیست که این امنیت بخاطر خون شهدا و روحانیون است اگر شهدا نبودند ما دچار بحران می شدیم هر چه داریم از فضل الهی و برکت الهی است.
 
 
  خون شهدای شیعه و سنی برای حفاظت از این مرز بوم همواره در هم آمیخته است
 
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خون تشیع و تسنن برای حفاظت از این مرز بوم همواره در هم آمیخته و این را می توان در تعدد شهدای اهل سنت استان دید.
 
رحمدل بامری در دومین اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی سیستان و بلوچستان بیان کرد: نقش روحانیت، علما و هادیان در همه تاریخ و اعصار به ویژه در پیروزی انقلاب اسلامی بر هیچ کس پوشیده نیست و این سنگربانان، سنگرسازان و سنگرداران و حافظان دین، اسلام و شریعت هستند.
 
وی افزود: اگر در همه برهه ها توانستیم حرفی برای گفتن داشته باشیم و چهل و سومین سال از انقلاب را تجربه و دشمن را سرنگون کنیم به برکت خون شهدا و روحانیت بوده است و نقش بینظیر و بی بدلیل علما و روحانیون بر کسی پوشیده نیست
 
 
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر امروز توانستیم در همه صحنه ها بدرخشیم قطعاً به خاطر رشادت های این سنگربانان، سنگرسازان و محافظان دین و شریعت است.
 
وی با اشاره به خدمات سپاه و بسیج اذعان کرد: سپاه پاسداران قهرمان و بسیج مستضعفین و لشکر مخلص خدا که در همه سنگرها به نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی و همه کسانی که سرتا پا برای دفاع از اسلام و انقلاب و میهن اسلامی در جای جای کشور و دنیا بودند و در حمایت از مظلوم و اهتزاز پرچم اسلامی می درخشند.
 
بامری گفت: علما همواره مدافع و حافظ خون شهدا هستند و امروز نیز در آماج حملات دشمن قرار دارند.
 
وی با بیان اینکه امروز علما یک دژ مستحکم در مقابل دشمن هستند تاکید کرد: دشمن به خاطر اینکه نمی تواند این دژ مستحکم را خراب کند همواره علما را مورد حمله قرار می دهد و برای آنها یک حسرت و آرزوی مرگ شده است.
 
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تشریح کرد: علما پاسبانان حریم دین و سنگر بانان انقلاب بوده و روحانیون ما اعم از تشیع و تسنن همواره برای حفاظت از این مرز و بوم جانفشانی کرده اند.
 
وی خاطرنشان کرد: روحانیون در همه صحنه ها؛ در سیل و زلزله خسارت و مبارزه با کرونا این دو سنگر مستحکم توسط بسیج و سپاه و روحانیت نقش بی بدلیلی دارند و این سنگر را دشمن هدف قرار داده است تا به اهداف پلیدش برسد که هرگز نخواهد رسید و  امروز بر ماست که  مسیر ایثار و شهادت را زنده نگه داشته و راه خود را بر این محور ماندگار شکل دهیم.

توطئه های دشمنان به برکت خون شهدا خنثی می شود

سردار محمد کرمی، فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و این موضوع بسیار مهمی است و ایشان با بیان این سخن از جایگاه و رسالت شهید شناخت دارند.
 
وی با اشاره به خاطرات یکی از شهدای روحانی در دفاع مقدس افزود: این شهید قبل و بعد عملیات با خدا خلوت می کرد و دائم در حال ذکر گفتن بود و رفتار و برخورد این شهید برای ما درس و کلاس بود و ایشان در کربلای پنج به شهادت رسید و قبل از کربلای پنج مقری به نام چهارده معصوم بود و که رزمندگان برای عملیات ها آماده می شدند، این شهید یکی از شب های عملیات از مقر فاصله گرفت و مشاهده کردیم عاشقانه با خدا حرف می زد و این عشق به خدا زمینه ساز شهادت شد.
 
وی ادامه داد: فضای جنگ دو رنگی نبود و همه چی رنگ الهی داشت و هر کار و تلاشی برای رضای خدا بود.
 
فرمانده قرارگاه قدس تصریح کرد: اگر فرهنگ دفاع مقدس و معنوی در کار اجرایی کشور رسوخ پیدا می کرد ما در همه زمینه ها موفق بودیم چون خداباوری و افراد در هر جایگاهی میداند در محضر الهی است و کم کاری و بی توجهی و گناه مرتکب نمی شود و تمام تلاشش را برای خدمت مردم می گذارد.
 
وی با بیان اینکه باید از راه و رسم شهدا الگو بگیریم گفت: توجه به عنایت الهی، نماز، به قرآن کلام الهی و ائمه و اهل بیت از ویژگی های شهدا است و شهدا با خدا معامله کردند و دنبال کار دنیایی نبودند.
 
سردار کرمی ادامه داد: امروز همه ما وظیفه داریم راه شهدا و راه دلدادگی به خدای متعال را طی کنیم و به فضل الهی حرکت انقلاب اسلامی که جبهه حق است به سرعت در دنیا پیش می رود و دشمنان در همه حال موانع ایجاد می کنند و جبهه باطل با تمام توان به میدان آماده است.
 
وی گفت: زمانی که اتکای ما به خدای متعال باشد همه توطئه های دشمن یکی پس از دیگری در هم شکسته می شود و این ثمره خون شهداست، شهدایی که با اخلاص ایستادند.
 
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: با تلاش کوشش و ایستادگی باید محکم در میدان با اراده قوی ایستادگی کنیم و مراقب باشیم امروز دشمن در جبهه حق اتحاد و انسجام را از بین می برد، اراده ها را می شکند و پافشاری بر تضعیف آرمان های اسلامی دارد؛ وظیفه همه ما و علمای عزیز که پرچم دار و میدان دار انقلاب اسلامی در همه صحنه ها هستند که با کمک یکدیگر و فضل الهی این انقلاب پیش خواهد رفت و آینده از آن اسلام است.

انتهای پیام/ http://asrehamoon.ir/vdciwyazqt1a5v2.cbct.html

ارسال نظر






captcha
ارسال