شهدای روحانیت در طول تاریخ همچون گوهرهایی درخشیده‌اند/ خون شهدای شیعه و سنی برای حفاظت از این مرز بوم همواره در هم آمیخته است

کد مطلب: 37106  |  تاريخ: سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱  |  ساعت: ۰۸:۱۱


در دومین اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

شهدای روحانیت در طول تاریخ همچون گوهرهایی درخشیده‌اند/ خون شهدای شیعه و سنی برای حفاظت از این مرز بوم همواره در هم آمیخته است

حجت‌الاسلام علی اکبرپور، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: روحانیت در طول تاریخ به ویژه در عرصه های مختلف در پیدایش و پیمایش انقلاب اسلامی نقش منحصر به فردی داشتند و آمار شهدای روحانیت نسبت به جمعیت این قشر بالاترین شهید را در دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش فائزون به نقل از عصرهامون، حجت‌الاسلام علی اکبرپور، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در دومین اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی سیستان و بلوچستان بیان کرد: سیستان و بلوچستان چهل و نه طلبه روحانی و مولوی شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، از این تعداد سی و دو  شهید از دوران دفاع مقدس و پانزده شهید ترور در عرصه های مختلف در این استان به شهادت رسیدند و یک شهید مدافع سلامت که در دوره کرونا جان فشانی کردو یک شهید جانباز بالای هفتاد درصد که در حین ماموریت به شهادت رسید و یک خواهر طلبه شهیده در بین این شهیدان می درخشد.
 
وی ادامه داد: سه مولوی گرانقدر شهید که به خود می بالیم که خون علمای شیعه و سنی که پیامش در دنیا و جهانیان پیام امت، وحدت و برادری است و به خود می بالیم که از این تعداد 6 شهدای طلاب افغانستانی که در این استان تحصیل کردند و در دوران دفاع مقدس برای ارزش های انقلاب و صحنه های دفاع مقدس جان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان استان تصریح کرد: همه بدانند اسلام شیعه، سنی و مرز نمی شناسد هر کسی در این مرز واقع شد زیر پرچم اسلام قرار میگیرد برای همه ما قابل احترام و عزت است و کور خواندند کسانی که احساس می کنند میتوانند از آب گل الود ماهی صید کنند.
 
وی گفت: توفیق داشتیم سه یادواره شهدا در منطقه سیستان به محوریت زابل و در زاهدان در سال نود و هشت و در جنوب استان به محوریت ایرانشهر در سال 99 یادواره شهدا طلبه روحانیت در این سه منطقه برگزار کنیم.
 
حجت‌الاسلام اکبرپور خاطرنشان کرد: امروز اجلاسیه استانی شهدای طلبه بیان گر این است که همه ما مدیون این خاندان و خانواده معزز شهدا و ایثارگر هستیم جوانانی که دوران انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس ندیدند و ما باید فلسفه را به نسل جوان منتقل کنیم.
 
انقلاب به برکت خون شهدا، به اوج قدرت و اقتدار در جهان دست یافته‌ است
 
مولوی نذیر احمد سلامی؛ نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: شهید در کشور ما مباحث و واژه های نا آشنایی نیست به برکت نظام اسلامی و به برکت خیری که از ناحیه دشمنان رسیده مردم ما با این واژه ها و با فضیلت شهید آشنا هستند.
 
وی افزود: در گذشته کشور ما در عرصه های علمی و فرهنگی متکی به بیگانگان بود پس از جنگ به خود متکی شدیم و دشمنان تحریم کردند اما پیشرفت عظیم و ارزشمندی در عرصه های علم و فرهنگ بوجود آمد.
 
وی ادامه داد: به برکت خون شهدا انقلاب ما ادامه پیدا کرد که در استمرار و ادامه انقلاب نقش مهمی داشت، روحانیون، مردم و سپاه و بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی و بیشترین نقش را در بقای نظام داشتند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان با اشاره به نقش مهم رهبری تصریح کرد: سیاست مداران و جامعه شناس می گویند حفظ انقلاب و استمرار بخشیدن از خود انقلاب مهم تر است ما در دوران شکل گیری انقلاب عناصر مختلفی برای اسقاط پهلوی دست به دست هم دادند و نقش بزرگ رهبری و روحانیت بسیار پررنگ و مهم بود و عده ای بعد از پیروزی انقلاب خواستند با کمک دشمنان خارجی انقلاب را به مسیر قبلی برگردانند اما موفق نشدند.
 
مولوی سلامی خاطرنشان کرد: در طول چند سال اخیر انفجار ناامنی در کشورهای همسایه شعله ور بود ما در این بحران ها در آسایش و امنیت بودیم و تردیدی نیست که این امنیت بخاطر خون شهدا و روحانیون است اگر شهدا نبودند ما دچار بحران می شدیم هر چه داریم از فضل الهی و برکت الهی است.
 
 
  خون شهدای شیعه و سنی برای حفاظت از این مرز بوم همواره در هم آمیخته است
 
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خون تشیع و تسنن برای حفاظت از این مرز بوم همواره در هم آمیخته و این را می توان در تعدد شهدای اهل سنت استان دید.
 
رحمدل بامری در دومین اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی سیستان و بلوچستان بیان کرد: نقش روحانیت، علما و هادیان در همه تاریخ و اعصار به ویژه در پیروزی انقلاب اسلامی بر هیچ کس پوشیده نیست و این سنگربانان، سنگرسازان و سنگرداران و حافظان دین، اسلام و شریعت هستند.
 
وی افزود: اگر در همه برهه ها توانستیم حرفی برای گفتن داشته باشیم و چهل و سومین سال از انقلاب را تجربه و دشمن را سرنگون کنیم به برکت خون شهدا و روحانیت بوده است و نقش بینظیر و بی بدلیل علما و روحانیون بر کسی پوشیده نیست
 
 
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر امروز توانستیم در همه صحنه ها بدرخشیم قطعاً به خاطر رشادت های این سنگربانان، سنگرسازان و محافظان دین و شریعت است.
 
وی با اشاره به خدمات سپاه و بسیج اذعان کرد: سپاه پاسداران قهرمان و بسیج مستضعفین و لشکر مخلص خدا که در همه سنگرها به نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی و همه کسانی که سرتا پا برای دفاع از اسلام و انقلاب و میهن اسلامی در جای جای کشور و دنیا بودند و در حمایت از مظلوم و اهتزاز پرچم اسلامی می درخشند.
 
بامری گفت: علما همواره مدافع و حافظ خون شهدا هستند و امروز نیز در آماج حملات دشمن قرار دارند.
 
وی با بیان اینکه امروز علما یک دژ مستحکم در مقابل دشمن هستند تاکید کرد: دشمن به خاطر اینکه نمی تواند این دژ مستحکم را خراب کند همواره علما را مورد حمله قرار می دهد و برای آنها یک حسرت و آرزوی مرگ شده است.
 
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تشریح کرد: علما پاسبانان حریم دین و سنگر بانان انقلاب بوده و روحانیون ما اعم از تشیع و تسنن همواره برای حفاظت از این مرز و بوم جانفشانی کرده اند.
 
وی خاطرنشان کرد: روحانیون در همه صحنه ها؛ در سیل و زلزله خسارت و مبارزه با کرونا این دو سنگر مستحکم توسط بسیج و سپاه و روحانیت نقش بی بدلیلی دارند و این سنگر را دشمن هدف قرار داده است تا به اهداف پلیدش برسد که هرگز نخواهد رسید و  امروز بر ماست که  مسیر ایثار و شهادت را زنده نگه داشته و راه خود را بر این محور ماندگار شکل دهیم.

توطئه های دشمنان به برکت خون شهدا خنثی می شود

سردار محمد کرمی، فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و این موضوع بسیار مهمی است و ایشان با بیان این سخن از جایگاه و رسالت شهید شناخت دارند.
 
وی با اشاره به خاطرات یکی از شهدای روحانی در دفاع مقدس افزود: این شهید قبل و بعد عملیات با خدا خلوت می کرد و دائم در حال ذکر گفتن بود و رفتار و برخورد این شهید برای ما درس و کلاس بود و ایشان در کربلای پنج به شهادت رسید و قبل از کربلای پنج مقری به نام چهارده معصوم بود و که رزمندگان برای عملیات ها آماده می شدند، این شهید یکی از شب های عملیات از مقر فاصله گرفت و مشاهده کردیم عاشقانه با خدا حرف می زد و این عشق به خدا زمینه ساز شهادت شد.
 
وی ادامه داد: فضای جنگ دو رنگی نبود و همه چی رنگ الهی داشت و هر کار و تلاشی برای رضای خدا بود.
 
فرمانده قرارگاه قدس تصریح کرد: اگر فرهنگ دفاع مقدس و معنوی در کار اجرایی کشور رسوخ پیدا می کرد ما در همه زمینه ها موفق بودیم چون خداباوری و افراد در هر جایگاهی میداند در محضر الهی است و کم کاری و بی توجهی و گناه مرتکب نمی شود و تمام تلاشش را برای خدمت مردم می گذارد.
 
وی با بیان اینکه باید از راه و رسم شهدا الگو بگیریم گفت: توجه به عنایت الهی، نماز، به قرآن کلام الهی و ائمه و اهل بیت از ویژگی های شهدا است و شهدا با خدا معامله کردند و دنبال کار دنیایی نبودند.
 
سردار کرمی ادامه داد: امروز همه ما وظیفه داریم راه شهدا و راه دلدادگی به خدای متعال را طی کنیم و به فضل الهی حرکت انقلاب اسلامی که جبهه حق است به سرعت در دنیا پیش می رود و دشمنان در همه حال موانع ایجاد می کنند و جبهه باطل با تمام توان به میدان آماده است.
 
وی گفت: زمانی که اتکای ما به خدای متعال باشد همه توطئه های دشمن یکی پس از دیگری در هم شکسته می شود و این ثمره خون شهداست، شهدایی که با اخلاص ایستادند.
 
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: با تلاش کوشش و ایستادگی باید محکم در میدان با اراده قوی ایستادگی کنیم و مراقب باشیم امروز دشمن در جبهه حق اتحاد و انسجام را از بین می برد، اراده ها را می شکند و پافشاری بر تضعیف آرمان های اسلامی دارد؛ وظیفه همه ما و علمای عزیز که پرچم دار و میدان دار انقلاب اسلامی در همه صحنه ها هستند که با کمک یکدیگر و فضل الهی این انقلاب پیش خواهد رفت و آینده از آن اسلام است.

انتهای پیام/ http://asrehamoon.ir/vdciwyazqt1a5v2.cbct.html



چاپ خبر