فائزون|مطالبات خانواده شهدای روحانی رسیدگی شود

در دیدار مدیر کل تبلیغات اسلامی با مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان مطرح شد:

مطالبات خانواده شهدای روحانی رسیدگی شود

در دیدار مدیر کل تبلیغات اسلامی با مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان، پیگیری رفع مشکلات خانواده شهدای روحانی و رفع مشکلات پرونده ای آنان مورد تاکید قرار گرفت.

کدخبر : 37105 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۲۰|۰۸:۰۲

 

به گزارش فائزون به نقل از  عصرهامون، حجت الاسلام و المسلمین منصور باقربیک تبریزی، مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان روز گذشته در دیدار با محمد ناظری، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، با تاکید بر رفع مشکلات پرونده ای و خدماتی شهدای روحانی و طلبه استان، بیان کرد: یکی طلبه های فعال در بخش سلامت و غسل و تدفین اموات کرونایی زاهدان، براثر درگیر شدن با بیماری کرونا، جان خود را از دست داد، با پیگیری های مختلف از سوی نهاد های مختلف، مجوز دفن پیکر این شهید در گلزار شهدا را گرفتیم اما موضوع شهید اعلام شدن وی همچنان در دست پیگیری از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده و هنوز خبری در این زمینه داده نشده است.

وی با اشاره به قول شهرداری زاهدان برای اختصاص زمین به خانواده این شهید، بیان کرد: در این خصوص در راستای خانه دار شدن خانواده این شهید، فرمانده قرارگاه نیروی زمینی قدس در جنوب شرق کشور قول ساخت منزل بر روی زمین اعطایی از شهرداری را داد که متاسفانه هنوز شهرداری به این وعده خود جامع عمل نپوشانده و پیگیری این مسئله نیز به عنوان یک اولویت در دست اقدام است.

این مسئول با یادآوری دیدارهای انجام شده با خانواده شهدای روحانی استان، خواستار پیگیری درخواست های آنان از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران شد و گفت: تبلیغات اسلامی در کنار این نهاد، آمادگی همکاری لازم در چارچوب مقررات و مجوزات ابلاغی از سوی سازمان مرکزی خود است.

حجت اسلام والمسلمین باقربیک تبریزی به خواسته پدر و مادر برخی از شهدا مبنی بر دیدار با مقام معظم رهبری اشاره و ضمن تاکید بر پیگیری آن، خواستار بهره گیری مناسب از جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در حوزه های مختلف شد.

سیستان و بلوچستان ۴۹ شهید روحانی و طلبه دارد

محمد ناظری، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران سیستان و بلوچستان، نیز در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم، گفت: این خطه پهناور، ۴۹ شهید را تقدیم انقلاب کرده که از این تعداد ۱۲ پیکر شهید در خارج از استان تدفین شده اند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای روحانی استان به همت سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، گفت: در این کنگره، نمایشگاهی از آثار و عکس و غیره روحانیون برگزار می شود، گفت: پرونده شهادت طلبه فعال حوزه سلامت و غسل و تدفین اموات کرونایی زاهدان، دارای کمبودهایی است که با پیگیری نهادهای مرتبط حل خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد:  هر کار و اقدامی یک روال قانونی دارد و باید طی شود و این پرونده نیز در همین مسیر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: خدمات دهی و رفع مشکلات خانواده های شهدا و ایثار گران از اولویت های بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده و خانواده ها می توانند با مراجعه به این نهاد، مشکلات و درخواست های خود را مطرح کنند تا پیگیری قانونی لازم برای تحقق درخواست ها و رفع مشکلات صورت پذیرد.

ناظری با اشاره به وجود ۳۵هزار نفر از جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: باید برای این افراد برنامه های مختلفی به جز فعالیت های خدماتی اجرا شود و این موضوع در دستور کار است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر






captcha
ارسال