فائزون|خدمت به خلق از بارزترین ویژگی اخلاقی شهید «توکلی» بود

مدرس حوزه علمیه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

خدمت به خلق از بارزترین ویژگی اخلاقی شهید «توکلی» بود

«باهری»گفت: دغدغه مذهبی و اعتقادی، خدمت به اسلام و خلق خدا از بارزترین ویژگی‌های اخلاقی شهید «مهدی توکلی» بود.

کدخبر : 37089 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۱۱|۱۰:۵۵

به گزارش فائزون به نقل از حجت‌الاسلام «مصطفی باهری» مدرس حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان اظهار داشت: شهید «مهدی توکلی» از شاگردانم در حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) زاهدان بود. این روحانی علم و دانش خود را از طریق تبلیغ به دیگران انتقال می‌داد و بنا به انتخاب خود روستای محروم «افتخارآباد» از توابع شهرستان خاش را برای تبلیغ معارف دینی انتخاب کرد.

وی افزود: حجت‌الاسلام توکلی در میان مردم شیعه و سنی روستای افتخار آباد، از محبوبیت خاصی برخوردار بود.

مدرس حوزه علمیه زاهدان ادامه داد: در برخورد با استاد و دیگر طلبه‌ها تواضع بسیار خاصی داشت که نشان دهنده کرامت نفس شهید توکلی بود. در کنار این خدمت به اسلام و خلق خدا از بارزترین ویژگی‌های اخلاقی شهید توکلی بود. احترام و توجه به خانواده، مشاوری مجرب بود. بررسی مشکلات و معضلات فرهنگی مردم و برطرف کردن آنها را وظیفه خود می‌دانست.

حجت‌الاسلام باهری کم حرف بودن و هر حرف را در جای خود گفتن را از دیگر خصلت‌های این شهید بزرگوار برشمرد و گفت: محرم اسرار دیگران و بسیار اهل مشورت بود، چرا که اعتقاد داشت انسان از مشورت کردن ضرر نمی‌کند.

وی عنوان کرد: مهدی توکلی در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در کنار منبر مسجد امام حسن مجتبی (ع) با حمله مزدوران از خدا بی خبر به شهادت رسید. شهادت این طلبه در شب قدر آن هم در مسجد، لیاقت بزرگی است که بستر آن را خود شهید با رفتارش آماده کرده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال