فائزون|روحانی شهید مهدی توکلی

روحانی شهید مهدی توکلی

شهید حجت الاسلام مهدی توکلی، روحانی مستقر روستای افتخارآباد خاش، در شب شهادت مولی الموحدین علی(ع) در حالی که برای مراسم احیاء و سخنرانی به همراه همسر و فرزند خردسال خود در مسجد حضور یافته بود در محراب نماز مشغول قرائت قرآن بود که به دست منافقین کوردل به درجه رفیع شهادت نایل شد.

نام:مهدی

نام خانوادگی:توکلی

نام پدر:غلامرضا

محل تولد:زاهدان

تاریخ تولد:۱۳۵۷/۷/۱

تاریخ شهادت:۱۳۸۶/۷/۱۰

محل شهادت:روستای افتخار آباد

عملیات:ترور

تحصیلات:حوزوی

دین:اسلام

مذهب:شیعه

کدخبر : 15128 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۵|۰۹:۲۳

فائزون روحانی شهید مهدی توکلی را معرفی مس کند.

شهید مهدی توکلی در سال 1357 در شهرستان زابل در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود وی دوران راهنمایی را در زابل سپری کرد و مدت شش سال در زاهدان زندگی کرد و به همراه همسر خویش به شهر زیارتی قم رفت و ساکن شد تا در رشته طلبگی ادامه تحصیل دهد وی تا مقطع سطح 2 حوزه طلبه ادامه داد و به شهر زاهدان بازگشت و از زاهدان به روستای افتخار آباد خاش سفر کرد  وی دارای دو فرزند بنام اسماء هشت ساله  و صالحه که چهار ساله می باشد.

شهید حجت الاسلام مهدی توکلی، روحانی مستقر روستای افتخارآباد خاش، در شب شهادت مولی الموحدین علی(ع) در حالی که برای مراسم احیاء و سخنرانی به همراه همسر و فرزند خردسال خود در مسجد حضور یافته و در محراب نماز مشغول قرائت قرآن بود به دست منافقین کوردل به درجه رفیع شهادت نایل شد.

تیرها به قرآن و منبر مسجد نیز اصابت کرد و هنوز نیز اثرات این تیرها بر روی منبر مسجد به یادگار باقی مانده است.

وی از روحانیان خوش فکر و پر تلاش به شمار می رفت و خدمات زیادی را به این منطقه ارایه کرده بود.

قریب پنجاه خانوار شیعه نشین در این روستا ساکن می باشند که در طول سال ها در کنار برادران اهل سنت همزیستی مسالمت آمیزی دارند. شهید توکلی نزدیک به یک سال و نیم در این منطقه مشغول خدمت به مردم بود.

حجت‌الاسلام مهدی توکلی ۲۹ ساله دو فرزند دارد و از طلاب فارغ ‌التحصیل مدرسه علمیه امام صادق(ع)‌ زابل بود که به عنوان روحانی در روستای افتخارآباد از توابع شهرستان خاش به خدمت مشغول بود.

نام زیبای مهدی که مزین به شهد شیرین شهادت گردید، آرزوی دیرینه همه ما است. خون به نا حق ریخته شهدای عزیز، ما را در پاسداری از مرزهای عقیدتی و اعتلای فرهنگ جعفری استوارتر و پا بر جای تر می کند.
این روحانی شهید با هجرت خود تعلیم را به تبلیغ آراست و مشق اجتهاد را با بنیان و شیرازه جان تحریر نمود، مصداق واقعی عالم عامل بود او با عمل به آیه ۱۲۲ سوره توبه از آزمون الهی سربلند و پیروز بیرون آمد و همچون شاه ولایت از محراب خون به حریم یار پرواز کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال