فائزون|ماه رمضان در بهار طبیعت؛ نویدبخش حیات پاک

یادداشت/ علی عبدالصمدی

ماه رمضان در بهار طبیعت؛ نویدبخش حیات پاک

ماه رمضان بهار قرآن است و تقارنش با فروردین و بهار طبیعت را باید به فال نیک گرفت که نویدبخش حیات پاک و به دور از پلیدی‌ها و تباهی‌هاست.

کدخبر : 37038 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱/۱۵|۰۹:۰۸

به گزارش فائزون به نقل از گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس_ علی عبدالصمدی؛ نخستین ماه مبارک قرن جدید هجری شمسی طلوع کرد. رمضانی دیگر از راه رسید.

ماهی از جنس عبودیت و بندگی. ماهی که یادآور روزه، نماز و ختم قرآن کریم است. در این ماه مبارک است که هر دم و بازدم مومنین ثواب به شمار می‌رود.

شب‌های پرفیض قدر در این ماه واقع شده‌اند. کلام‌الله مجید در این ماه بر قلب مبارک نبی مکرم اسلام نازل شده است؛ انا انزلناه فی لیلة القدر....

رمضان بهار قرآن است و تقارنش با فروردین و بهار طبیعت را باید به فال نیک گرفت که نویدبخش زندگی و حیات پاک و به دور از پلیدی‌ها و تباهی‌هاست. رمضان فصل از نو شکفتن است. ماه توبه، استغفار و تجدید بیعت با ذات اقدس احدیت و آغازی دوباره است. رمضان فرصتی مجدد برای بازگشتن به خداست که معبود یکتای عالمیان است. خود آن معبود آسمانی فرمود صد بار اگر توبه شکستی بازآ.

نام این ماه با نام علی گره خورده است. ضربت خوردن و شهادت مولای متقیان، پدر ایتام، حضرت علی علیه السلام در این ماه پر خیر و برکت واقع شده است.

این سومین ماه رمضان کرونایی است. هر چند با واکسیناسیون عمومی اوضاع این بیماری مهلک بهتر از قبل شده است، اما سهل‌انگاری آفت اصلی وضعیت نسبتا مناسب موجود است. حفظ پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فواصل اجتماعی و در نظر گرفتن موارد بهداشتی بالاخص در زمان بازگشایی مدارس می‌تواند از شیوع مجدد این ویروس مهلک جلوگیری کند. مومنین روزه‌دار با در نظر داشتن موارد بهداشتی می‌توانند رمضانی عاری از هر نوع بیماری را برای یکدیگر رقم بزنند.

همانگونه که در احادیث و روایات اسلامی نیز آمده است «النظافت من الایمان.» با یاری خداوند متعال و همت مومنین روزه‌دار این آخرین ماه رمضان کرونایی کشور ما خواهد بود و از سال آتی این ویروس به صورت کلی نابود خواهد شد و سفره‌های افطار و سحری مانند سابق برپا خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال