فائزون|نیروهای مسلح در زمینه توسعه کشور آماده همکاری با دولت هستند/ سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت مذاهب و اقوام در کشور است

سرلشکر باقری در همایش سران طوایف شیعه و سنی سیستان و بلوچستان:

نیروهای مسلح در زمینه توسعه کشور آماده همکاری با دولت هستند/ سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت مذاهب و اقوام در کشور است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروهای مسلح در زمینه توسعه کشور آماده همکاری با دولت هستند، گفت: سیستان و بلوچستان مرکز و پایتخت وحدت مذاهب و اقوام در کشور محسوب می‌شود و این مسأله را شیعه و سنی بار‌ها در موقعیت‌های مختلف به اثبات رسانده‌اند.

کدخبر : 35850 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۲۷|۱۰:۰۰

به گزارش فائزون به نقل از  دفاع‌پرس از زاهدان، سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح امروز (سه‌شنبه) در همایش علما، سران و معتمدان طوایف شیعه و سنی و نخبگان سیستان و بلوچستان که با حضور مسئولان لشکری و کشوری در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: نیرو‌های مسلح در کنار تأمین امنیت که از وظایف ذاتی آن‌ها محسوب می‌شود در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و کمک به رفع مشکلات معیشتی مردم و ایجاد اشتغال گام‌های اساسی برداشته‌اند.

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح در زمینه‌های اقتصادی، دام‌پروری، کشاورزی و سایر بخش‌ها نیز برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در کنار دولت هستند و این مسیر را تا رسیدن به اهداف توسعه‌ای دنبال خواهند کرد.

سردار باقری گفت: دولت سیزدهم که با رای بسیار خوب مردم انتخاب شد، بر توسعه روابط اقتصادی با کشور‌های همسایه و توسعه مناطق کم‌برخوردار کشور تاکید بسیار زیادی دارد که این مساله آینده‌ای روشن را در پیش روی کشور قرار داده است. رئیس دولت سیزدهم با اولین سفر استانی خود به سیستان و بلوچستان و انتصاب استانداری که نگاه اقتصادی و توسعه‌ای در کارنامه کاری خود دارد به دنبال توسعه اقتصادی و جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی این نقطه از ایران اسلامی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: نیرو‌های مسلح ضمن برقراری امنیت مرز‌های آبی و خاکی سیستان و بلوچستان و کشور در زمینه توسعه اقتصادی در کنار مسئولان این استان و دولت سیزدهم خواهد بود و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: تکمیل راه آهن چابهار - زاهدان - سرخس و راه آهن رشت - آستارا کریدور شمال به جنوب و در نهایت اتصال آن تا شمال اروپا نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان و کشور خواهد داشت.

سرلشکر باقری با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی سیستان و بلوچستان گفت: این استان از ظرفیت‌های بالای کشاورزی، معدنی، ساحلی و تجارت برخوردار است که این ظرفیت‌های بالقوه باید بالفعل شوند و در این صورت نقش بسیار مهمی در توسعه سایر نقاط کشور خواهد داشت.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار داشت: توسعه تعاونی‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در سیستان و بلوچستان در زمینه توسعه اقتصادی و پیشرفت این استان نقش بسیار مهمی دارد و باید مد نظر مسئولان دست‌اندرکار قرار گیرد. نیرو‌های مسلح در کنار تامین امنیت در سیستان و بلوچستان تلاش کردند تا در زمینه بهبود معیشت مرزنشینان و توسعه اقتصادی این استان گام‌های بسیار مهمی را بردارند.

وی گفت: نیرو‌های مسلح با سرمایه‌گذاری، وقت‌گذاری و تشکیل گروه‌های جهادی به دنبال رشد و توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان و سایر نقاط کم‌برخوردار کشور هستند. نیرو‌های مسلح در بحث تامین آب برای مردم شمال سیستان و بلوچستان و محرومیت‌زدایی در این منطقه ورود کرده و کار‌های بسیار زیادی را در روستا‌های این استان انجام داده اند.

سرلشکر باقری بیان کرد: نیرو‌های مسلح در حد مقدورات خودشان همواره تلاش کرده‌اند تا در رفع محرومیت و ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی در کنار مردم و مسئولان باشند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت. بخش مهمی از امکانات و نیروی انسانی نیرو‌های مسلح در این زمینه بکارگیری شدند تا بتوانیم در جهت رفع محرومیت و توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان و سایر نقاط کشور گام‌های موثری برداریم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: نیرو‌های مسلح از همان روز‌های نخست شیوع کرونا برای ریشه‌کنی این ویروس منحوس برابر دستور فرماندهی کل قوا وارد میدان شده و اقدامات بسیار خوبی در این زمینه از جمله واکسیناسیون انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح علاوه‌ بر اینکه تمام بیمارستان‌های خود را در زمینه مبارزه با کرونا فعال کردند، استقرار بیمارستان‌های صحرایی را نیز در تمام نقاط کشور بویژه سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دادند.

سردار باقری تصریح کرد: برای همه ما در رأس نیرو‌های مسلح، سیستان و بلوچستان بسیار مهم بوده و حل مشکلات و جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی آن همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی از جمله انتخابات حضوری فعال و گسترده‌ای داشته‌اند و همواره یاور و مددکار انقلاب و نظام بوده و همچنان هستند.

وی در ادامه گفت: نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان با تمام توان خود در مقابل کسانی که به دنبال ناامن کردن این استان بودند، ایستادگی کرده است. شاخص‌های امنیتی سیستان و بلوچستان با بقیه کشور تفاوت چندانی ندارد و این نویدبخش فراهم شدن زمینه مناسب برای سرمایه‌گذاری صاحبان سرمایه است.

سرلشکر باقری افزود: اکنون سرمایه‌گذاران در استان سیستان و بلوچستان که دارای توانمندی ذاتی و ظرفیت‌های کارآمد و ارزشمند است، می‌توانند با خیال راحت سرمایه‌گذاری کنند و این امنیت را نیرو‌های مسلح به سرمایه‌گذاران تضمین می‌دهند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: شاخص‌ها نشان از ارتقای امنیت در مرز‌های سیستان و بلوچستان دارد که این مهم حاصل تلاش عزیزان مرزبان ما در نیروی انتظامی است.

وی بیان کرد: دشمنان تلاش‌های بسیار زیادی کردند تا مرز‌های سیستان و بلوچستان را ناامن جلوه دهند، اما به برکت هوشیاری نیرو‌های مسلح و اتحاد مردم شیعه و سنی این استان دشمنان هیچ‌گاه به اهداف شوم خود نرسیدند.

سردار باقری گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پشت مرز‌های سیستان و بلوچستان پایگاه‌هایی را با هدف نا امن کردن این استان و سایر نقاط کشور ایجاد کردند که به برکت هوشیاری نیرو‌های مسلح و مردم به اهداف پلید خودشان دست نیافتند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اضافه کرد: مرز‌های سیستان و بلوچستان با پاکستان هم‌اینک با همکاری این کشور تبدیل به مرز‌های صلح و دوستی شده و این نویددهنده وجود امنیت در تمام مرز‌های جنوب شرق کشور است و زمینه حضور سرمایه گذاران فراهم شده است.

وی اظهار داشت: به حق سیستان و بلوچستان مرکز و پایتخت وحدت مذاهب و اقوام در کشور محسوب می‌شود و این مسأله را شیعه و سنی بار‌ها در موقعیت‌های مختلف به اثبات رسانده‌اند.

سردار باقری گفت: سیستان و بلوچستان با موقعیت جغرافیایی و ژئوپولوتیکی و با قدمت طولانی در تمدن ایران اسلامی از جایگاه والایی برخوردار است و متأسفانه با وجود اقدامات بسیار خوب نظام در ۴۰ سال اخیر هنوز این نقطه از ایران اسلامی از عقب‌ماندگی‌های تاریخی رنج می‌برد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: با توجه به زیرساخت‌هایی که در چند دهه اخیر در سیستان و بلوچستان ایجاد شده و می‌شود، این استان می‌تواند به عنوان قطب‌های توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور تبدیل شود که باید این مساله دنبال شود.

وی بیان کرد: با وجود تمام تلاش‌های زیرساختی که از سوی دولت‌ها در سیستان و بلوچستان انجام شده، اما از عقب‌ماندگی‌های تاریخی رنج می‌برد که این امر وظیفه مسوولان را برای توسعه همه‌جانبه این استان دوچندان می‌کند که خوشبختانه نگاه توسعه‌ای در دولت سیزدهم وجود دارد.

سرلشکر باقری اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با توجه به ویژگی‌های سرزمینی که دارد، می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین استان‌ها در توسعه اقتصادی کشور نقش بسزایی داشته باشد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: سیستان و بلوچستان سابقه درخشانی در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی با شهدایی همچون میرحسینی جانشین لشکر ۴۱ ثارالله تحت فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی، دارد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل اینکه در دوران جوانی‌شان در زمان ژیم پهلوی در سیستان و بلوچستان اقامت اجباری داشتند، نسبت به این استان تعلق خاطر خاصی دارند و همواره پیگیر مسائل مربط به این استان هستند.

سردار باقری بیان کرد: مردم شیعه و سنی با ویژگی‌هایی همچون شجاعت، مهمان‌نوازی، مرزداری و انقلابی همواره همراهی و علاقه خودشان را به نظام و انقلاب اسلامی به اثبات رسانده‌اند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرد: مسئولان با تخصیص منابع و کار بیشتر باید عقب‌ماندگی‌های تاریخی سیستان و بلوچستان را جبران کنند تا شاهد توسعه همه‌جانبه این استان پهناور ایران اسلامی باشیم.

سرلشکر باقری در پایان خاطرنشان کرد: عالی‌ترین جلوه‌های وحدت و برادری را می‌توان در میان مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان دید که دشمنان تلاش بسیار زیادی دارند تا این وحدت و برادری را در بین شیعه و سنی این استان از بین ببرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال