فائزون| زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا؛ چراغ راه آیندگان/ فرهنگ قرآنی مانع معضلات و آسیب های اجتماعی است

در همایش نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس مطرح شد؛

زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا؛ چراغ راه آیندگان/ فرهنگ قرآنی مانع معضلات و آسیب های اجتماعی است

سردار محمد کرمی، فرمانده قرارگاه قدس نزسا با اشاره به اینکه اقتدار امروز کشور مرهون رشادت شهدا و ایثارگران است، گفت: نگاه الهی و فرهنگ قرآنی یکی از علل پیروزی در جنگ است.

کدخبر : 34705 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۷/۷|۱۱:۴۹

به گزارش فائزون، همایش نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس با حضور رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد.

سردار عوضعلی فقیری، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بیان کرد: نسل های جدید به عنوان الگو به فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس نگاه کرده و راه و سیره آنان را ادامه می دهند.

وی افزود: پس از آزادسازی حصر آبادان فرماندهانی که برای اطلاع این پیروزی به سمت تهران در پرواز بودند بر اثر حادثه به شهادت رسیدند که این روز به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره این افراد روز فرماندهان شهید نامگذاری شده است.

فقیری با تقدیر از اقدامات خالصانه رزمندگان، خانواده شهدا و آزادگان، تصریح کرد: این رشادت و گذشت شما عزیزان تا ابد ماندگار  و چراغ راهی برای آیندگان خواهد بود.

فرهنگ قرآنی مانع معضلات و آسیب های اجتماعی است

سردار محمد کرمی، فرمانده قرارگاه قدس نزسا نیز در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت ایام عزاداری اربعین حسینی، بیان کرد: یکی از روشهای جدید جنگی که امروز در جهان وجود دارد استفاده از جنگ بیولوژیک است که دشمن و نیروهای آن مشخص نیست و گاهی از آزمایشگاه ها به خارج نفوذ کرده و همه گیر می شود.

وی ادامه داد: امروز فضای مجازی فرصت است نباید به تهدید تبدیل شود، در ‏حوزه علوم شناختی که یکی از جنگ های دشمن است  ۲۵ زیر شاخه وجود دارد که هدایت ‏ذهن‌ها و استفاده از رسانه و فضای مجازی تنها بخشی از آن است امروز دشمن بر روی ‏هدایت ذهن ها کار می‌کند و باید همه ظرفیت‌ها در کنار هم بیاید.‏

فرمانده قرارگاه قدس نزسا گفت: باید بدانیم در دوران دفاع مقدس چه اتفاقی افتاد و با چه ‏مدیریتی آن را اداره کردیم، در این دوران یکی از اقدامات "موضوعات علمی" بود که علیرغم ‏تمامی تهدیدها شاهد پیشرفت بودیم زیرا نگاه الهی، فرهنگ قرآنی و کار و کوشش دقیق ‏بخش دیگری از کار بود.‏

وی افزود: شما همه یادگاران دفاع مقدس هستید و آن دوران طلایی را پشت سرگذاشته اید، رهبر انقلاب فرمودند دفاع مقدس یک گنج بود، مادر دوران دفاع مقدس چیزی جدید خلق نکرده بلکه با فرهنگ قرانی با همه فناوری دشمن مقابله کنیم.

کرمی اذعان کرد: چرا امروز فرهنگ دفاع مقدس در همه حوزه ها اجرای نشده است در آن دوران با روح توحیدی با اتکا به خداوند برای  او کار میکردند، برادران کارشبانه روزی انجام میدادند چون یقین داشتند خدا می بیند و کار عبادت است اگر همین در حوزه اقتصادی بیایید مشکل اختلاس، کم کاری و رشوه دیگر نیست اگر این فرهنگ در بخش های مختلف نهادینه شود مشکلات حل خواهد شد.

فرمانده قرارگاه قدس نزسا بیان کرد: ایران کشوری سرمایه دار با منابع عظیم است باید در تمامی ‏حوزه‌ها در کنار هم کار کنیم، در دوران دفاع مقدس مردم جنگ را اداره کردند همه به ‏میدان آمدند چراکه امکانات دولت توان اداره جنگ را نداشت، امروز نیز سرمایه عظیم کشور ‏مردم هستند باید از این توانایی به خوبی استفاده کرد.‏

وی تصریح کرد: قرآن بارها تاکید کرده دشمن اصلی ما یهود است نه شیعه و سنی؛ ما همه ‏برادر و در کنار هم هستیم و یهود می‌داند اگر ظرفیت مسلمانان در حوزه علم و فناوری، ‏اقتصادی و اجتماعی در کنار هم بیاید آن‌ها را مثل سیل می برد برای همین دائماً در حال ‏تلاش هستند که در این بین حوزه و دانشگاه رسالت سنگینی برعهده دارند.‏

کرمی بیان کرد: امروز تنها جبهه تغیرکرده اما دفاع همان است، این فرصت های که خدا در اختیار ما قرار داده باید استفاده شود، امروز وظیفه داریم به عنوان یک مسلمان با انسجام و وحدت از سرمایه های عظیم اینجا استفاده کنیم، یهودیت به دنبال ایجاد تفرقه است و آمریکا تلاش میکند با جنگ نیابتی با بهره گیری از سران جاهلی چون عربستان برای ضربه به مسلمانان استفاده کنند، و پشت تمام اینها یهودی ها هستند، اینقدر در طراحی خوب عمل میکنند که هیچ کس به آن شک نمی کند.

وی افزود: امروز در حوزه فرهنگی، دشمن  چقدر متن بی خاصیت برای ذهن جوانان ما تولید می کند و ما با این پشتوانه عظیم همیشه در پدافند هستیم به جای آنگه در آفند باشیم.

فرمانده قرارگاه قدس نزسا تصریح کرد: رسالت ما اجرای فرامین الهی در دنیاست وقتی وارد جنگ شدیم نیروی نظامی دارای اندیشه بودیم برای ادامه حرکت انبیا و سیدالشهدا(ع)، و با اتکای به خداوند محکم ایستاده ایم، انقلاب اسلامی اراده الهی است. چون اراده الهی است تمام دنیا نمی توانند با آن مقابله کنند اما نیاز است ما تلاش کنیم، شاید سنگر عوض شود اما جنگ جنگ است اگر رزمندگان دیروز اینک در حوزه تربیتی، اقتصادی و فرهنگی هستند تنها سنگر عوض شده و باید همانگونه مبارزه کرد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از خانواده شهدا و ایثارگران سیستان و بلوچستان تقدیر شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال