فائزون| ارائه خدمات ۷۵۰ مرکز درمانی در سیستان و بلوچستان به جانبازان

مدیر‌کل تامین اجتماعی نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان در گفت‎وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

ارائه خدمات ۷۵۰ مرکز درمانی در سیستان و بلوچستان به جانبازان

سجادی گفت: ۷۵۰ مرکز درمانی با بخش‌های دانشگاهی و خصوصی، نظامی و‌... تخصصی در سطح استان سیستان و بلوچستان قرارداد دارند که تقریبا تمامی این مراکز به جانبازان خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

کدخبر : 35830 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۹/۲۶|۱۰:۲۰

به گزارش فائزون؛ «سید محمد امین سجادی» مدیرکل تامین اجتماعی نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با زیرمجموعه‌های سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح و سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح در استان به خانواده بزرگ نیروهای مسلح اعم از شاغل و بازنشسته و جانبازان معزز و پرسنل وظیفه و خانواده‌های این عزیزان خدمت می‌کند.

وی گفت: ۷۵۰ مرکز درمانی با بخش‌های دانشگاهی و خصوصی، نظامی و‌... تخصصی در سطح استان سیستان و بلوچستان قرارداد دارند که تقریبا تمامی این مراکز به جانبازان خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

سجادی افزود: چند هزار جانباز معزز و عائله تحت پوشش سازمان از خدمات درمانی با تعرفه خصوصی هیئت دولت بهره‌مند هستند و تنها بیمه پایه هستیم که خدمات درمانی را جهت جامعه هدف با تعرفه خصوصی هیئت دولت‌، پذیرفته‌ایم.

مدیرکل تامین اجتماعی نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: بیمه خدمات درمانی نیروی مسلح با اکثریت سازمان‌ها و مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی در سطح استان قراداد همکاری دارد.

این مسئول افزود: از ابتدای سال تاکنون نزدیک به هزار میلیارد ریال به مراکز طرف قراداد سازمان خدمات درمانی بابت ارائه خدمت به بیمه شدگان نیروی مسلح پرداخت شده و تقریبا در پرداخت مطالبات تاخیر نداریم و سالیانه بیش از ۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض به بیماران خاص و صعب العلاج و معسر در کمیسیون علاوه برت عهدات بیمه‌ای مساعدت شده که با شناسایی بیماران خاص و صعب‌العلاج و بیمار ویژه؛ تشکیل پرونده این مساعدت‌ها هدفمند انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مراکز طرف قرارداد مجهز به سیستم الکترونیکی شدند و آمادگی جهت حذف دفترچه و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی پس از مجوزهای لازم هستیم‌، افزود: بیمه خدمات درمانی تنها بیمه پایه است که اکثر خدمات دندانپزشکی را بدون محدودیت در مراکز طرف قرارداد در تعهد دارد.

سجادی گفت: جانبازان تحت پوشش بیمه خدمات درمانی تمامی خدمات در تعهد بیمه را برای خود و افراد تحت تکفلشان را به صورت رایگان در تمامی مراکز طرف قرارداد می‌توانند دریافت کنند.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه سازمان بازنشستگی نیز خدمات درمانی و معیشتی به جامعه هدف بازنشسته نیروهای مسلح در قالب تسهیلات و حمایت در ازدواج و اشتغال فرزندان و مسکن و خدمات فرهنگی و گردشگری و... ارائه می‌شود.

سجادی اضافه کرد: از ابتدای امسال حدود ۳ هزار نفر پیشکسوت در استان بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال از این تسهیلات استفاده کرده‌اند و برای پیشکسوتان بازنشسته دارای بیماری‌های خاص و نیازمند حمایت هم کمیسیون معسرین را داریم که برای ۳۵۰ نفر پرونده تشکیل شده و در سال بیش از ۱.۲ میلیارد ریال به صورت کمک بلاعوض به ایشان پرداخت می‌شود. همچنین بیش از ۶۰۰ نفر بازدید در منزل از عزیزان پیشکسوت و بیمار و جانباز در سال ۱۴۰۰ تاکنون انجام شده است. برنامه جهت سفرهای زیارتی و سیاحتی نیز جهت این عزیزان به همراه خانواده در ماه‌های آینده آغاز خواهد شد.

مدیر کل تامین اجتماعی نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان در پایان گفت: خدمات درمانی نیروهای مسلح از ابتدای شروع بیماری کرونا، تقریبا تمامی خدمات و داروهای مربوط را جهت بیماران تقبل و هزینه را به مراکز طرف قرارداد پرداخت کرده و همچنین حمایت ویژه و خارج از نوبت در پرداخت و تسویه کل مطالبات مراکز درمانی در سطح استان داشته و تمام هزینه‌های درمان بیماران کرونایی را به صورت رایگان در مراکز بستری داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال