فائزون|برگزاری گرامی داشت اولین سالگرد و یادواره سردار سرتیپ پاسدار شهید حاج محب فارسی در زاهدان

صبح امروز صورت گرفت؛

برگزاری گرامی داشت اولین سالگرد و یادواره سردار سرتیپ پاسدار شهید حاج محب فارسی در زاهدان

صبح امروز مراسم گرامی داشت اولین سالگرد و یادواره سردار سرتیپ پاسدار شهید حاج محب فارسی در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد.

کدخبر : 16056 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۲/۱۵|۱۱:۰۶

به گزارش فائزون؛ صبح امروز مراسم گرامی داشت اولین سالگرد و یادواره سردار سرتیپ پاسدار شهید حاج محب فارسی در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان با حضور مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد.

شهید حاج محب فارسی یک شخصیت انقلابی جامع الاطراف برای ما و یک  الگو برای هدایت جامعه است

در این مراسم سردار حسین معروفی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ضمن خیر مقدم از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی گفت: امیدوارم این قدمهای خیر که در محضر شهدا برداشته می شود در روز قیامت نلرزد.

وی ضمن تشکر و قدر دانی از تمام کسانی که برای این مراسم برنامه ریزی کردند افزود:  یکسال از شهادت حاج محب فارسی برای ما چه زود و برای خانواده اش چه سخت گذشت در طول این یکسال عزیزان دیگری نیز از ما جدا شدند و به خیل شهدا پیوستند آنچه مهم است این است که باید همه از این رفتنها عبرت بگیریم و به دنبال عاقبت به خیری باشیم همچون حاج محب فارسی.

وی بیان داشت: شهید حاج محب فارسی هم خودش اسوه صبر و مقاومت بود و هم خانواده اش . امتحان سختی است تحمل 27 سال پرستاری و شکوایه نکردن و زجر پدر را دیدن و در خفا گریستن. خانواده شهید فارسی بواسطه این صبر و گذشت و ایثار عاقبت به خیر شدند همه باید حاج محب باشیم و حاج محب باقی بمانیم او در قلب تک تک ما جای دارد و هیچ چیز نمی تواند او را از قلب ما بیرون کند.

سردار معروفی اضافه کرد: همه کسانی که با او در صحنه های جنگ و هم در زمان اسارت و هم در زمان کوتاه پس از اسارت بودند و ملاقات داشتند او را در قلب خود یک ارزش می دانند ایمان حاج محب فارسی برای ما حائز اهمیت است.

وی اذعان داشت: اگر بخواهیم حاج محب فارسی را به جامعه بشناسانیم باید از موضوعات کلیدی وی همچون صبر، ایمان، توکل، بصیرت، وفاداری، ایثارگری، ولایتمداری، مردم باوری، مردم دوستی، بندگی کردن خدا و اخلاق که  رمز همه ی اینهاست سخن بگوییم.

وی ادامه داد: شهید حاج محب فارسی هیچ گاه از ارزشهای خود کوتاه نیامد و تا آخرین لحظه با روحیه انقلابی و جهادی مقابله کرد و باید این زویای شخصیت وی را برای نسل جدید قلم زد و به جامعه معرفی کرد چرا که ایثارگران الگوی ما هستند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در پایان ذکر نکاتی را لازم و ضروری خواند و گفت: صبر و شکر به خاطر خدا، خوب سخن گفتن با دوستان و اشد مجازات برای دشمنان، امید دادن به جامعه و سد بلای رزمندگان شدن از جمله ویژگی های برجسته شهید حاج محب فارسی بود.

وی افزود: شهید حاج محب فارسی یک شخصیت انقلابی جامع الاطراف برای ما و یک  الگو برای هدایت جامعه است.

شخصیت شهید محبعلی فارسی بایدبه جامعه معرفی شود

سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور نیز در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا خصوصا همرزم شهیدشان حاج محب فارسی، شهید میر حسینی، شهیدان خدری و لکزائی و تمامی شهدایی که از این خطه قهرمان و شهید پرور برای دفاع از انقلاب و اسلام جان خود را فدا کردند اظهار داشت: شهدای ما تک وجهی نیستند که بخواهیم فقط در خصوص یک وجه آنان همچون مسایل اخلاقی، ایمانی یا اعتقادات و یا رشادات و جسارتشان صحبت کنیم شهدای ما چند وجهی بودند که اگر بخواهیم برای نسل امروز این الگوها را تعریف کنیم باید شخصیت آنها را معرفی کنیم و بگوییم شهدا چه کسانی بودند و چه کردند؟

وی افزود: اگر هر کدام از شما با شهید حاج محب فارسی چهره به چهره می شدید چهره او با شما صحبت می کرد شهید فارسی انسانی بزرگ و با شخصیت بود.

وی ادامه داد: حضور شهید حاج محب فارسی در عملیات کربلای 5 و آرامش و هدایت ایشان را کسی نمی تواند ترسیم کند اینها برگرفته از مکتب اسلام و دین و بزرگان دین است که در وجود شهیدانی همچون شهید فارسی، خدری، میرحسینی و امثال آنها باید به دنبال آن باشیم.

سردار مارانی گفت:  ما به وجود چنین مردان و انسانهای بزرگی در بین خود افتخار می کنیم و باید این الگوها را به جامعه معرفی  کنیم.

وی ضمن گرامی داشت سالگرد عملیات بیت المقدس که این روزها منتسب به این عملیات است افزود: ایمان، اخلاص، روحیه شهادت طلبی، جسارت و رشادت رزمندگان بود که در صحنه های حق علیه باطل و عملیات فتح المبین و بیت المقدس و ... باعث پیروزی بر دشمنان شد.

وی در پایان تاکید کرد: امروز دفاع همچنان باقی است و باید در کنار رهبر و مقتدایمان همچون گذشته مقتدرانه بایستیم.خرمشهر ها و بیت المقدس ها در پیش است و باید همچون شهید محبعلی فارسی و میرحسینی خود را آماده کنیم.

وی ادامه داد: همه ما و آحاد مردم باید در زیر پرچم ولایت و به یاری خداوند این علم را به دست صاحب اصلی خودش بسپاریم و تهدیدات دورنی و بیرونی را خنثی کنیم و انقلاب را از تمام نگرانیها مصون بداریم.

در این مراسم رزمنده دفاع مقدس قربانی نیز به بیان خاطراتی از سردار شهید حاج محب فارسی پرداخت.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر






captcha
ارسال