برگزاری گرامی داشت اولین سالگرد و یادواره سردار سرتیپ پاسدار شهید حاج محب فارسی در زاهدان

کد مطلب: 16056  |  تاريخ: شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷  |  ساعت: ۱۱:۰۶


صبح امروز صورت گرفت؛

برگزاری گرامی داشت اولین سالگرد و یادواره سردار سرتیپ پاسدار شهید حاج محب فارسی در زاهدان

صبح امروز مراسم گرامی داشت اولین سالگرد و یادواره سردار سرتیپ پاسدار شهید حاج محب فارسی در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد.

به گزارش فائزون؛ صبح امروز مراسم گرامی داشت اولین سالگرد و یادواره سردار سرتیپ پاسدار شهید حاج محب فارسی در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان با حضور مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد.

شهید حاج محب فارسی یک شخصیت انقلابی جامع الاطراف برای ما و یک  الگو برای هدایت جامعه است

در این مراسم سردار حسین معروفی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ضمن خیر مقدم از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی گفت: امیدوارم این قدمهای خیر که در محضر شهدا برداشته می شود در روز قیامت نلرزد.

وی ضمن تشکر و قدر دانی از تمام کسانی که برای این مراسم برنامه ریزی کردند افزود:  یکسال از شهادت حاج محب فارسی برای ما چه زود و برای خانواده اش چه سخت گذشت در طول این یکسال عزیزان دیگری نیز از ما جدا شدند و به خیل شهدا پیوستند آنچه مهم است این است که باید همه از این رفتنها عبرت بگیریم و به دنبال عاقبت به خیری باشیم همچون حاج محب فارسی.

وی بیان داشت: شهید حاج محب فارسی هم خودش اسوه صبر و مقاومت بود و هم خانواده اش . امتحان سختی است تحمل 27 سال پرستاری و شکوایه نکردن و زجر پدر را دیدن و در خفا گریستن. خانواده شهید فارسی بواسطه این صبر و گذشت و ایثار عاقبت به خیر شدند همه باید حاج محب باشیم و حاج محب باقی بمانیم او در قلب تک تک ما جای دارد و هیچ چیز نمی تواند او را از قلب ما بیرون کند.

سردار معروفی اضافه کرد: همه کسانی که با او در صحنه های جنگ و هم در زمان اسارت و هم در زمان کوتاه پس از اسارت بودند و ملاقات داشتند او را در قلب خود یک ارزش می دانند ایمان حاج محب فارسی برای ما حائز اهمیت است.

وی اذعان داشت: اگر بخواهیم حاج محب فارسی را به جامعه بشناسانیم باید از موضوعات کلیدی وی همچون صبر، ایمان، توکل، بصیرت، وفاداری، ایثارگری، ولایتمداری، مردم باوری، مردم دوستی، بندگی کردن خدا و اخلاق که  رمز همه ی اینهاست سخن بگوییم.

وی ادامه داد: شهید حاج محب فارسی هیچ گاه از ارزشهای خود کوتاه نیامد و تا آخرین لحظه با روحیه انقلابی و جهادی مقابله کرد و باید این زویای شخصیت وی را برای نسل جدید قلم زد و به جامعه معرفی کرد چرا که ایثارگران الگوی ما هستند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در پایان ذکر نکاتی را لازم و ضروری خواند و گفت: صبر و شکر به خاطر خدا، خوب سخن گفتن با دوستان و اشد مجازات برای دشمنان، امید دادن به جامعه و سد بلای رزمندگان شدن از جمله ویژگی های برجسته شهید حاج محب فارسی بود.

وی افزود: شهید حاج محب فارسی یک شخصیت انقلابی جامع الاطراف برای ما و یک  الگو برای هدایت جامعه است.

شخصیت شهید محبعلی فارسی بایدبه جامعه معرفی شود

سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور نیز در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا خصوصا همرزم شهیدشان حاج محب فارسی، شهید میر حسینی، شهیدان خدری و لکزائی و تمامی شهدایی که از این خطه قهرمان و شهید پرور برای دفاع از انقلاب و اسلام جان خود را فدا کردند اظهار داشت: شهدای ما تک وجهی نیستند که بخواهیم فقط در خصوص یک وجه آنان همچون مسایل اخلاقی، ایمانی یا اعتقادات و یا رشادات و جسارتشان صحبت کنیم شهدای ما چند وجهی بودند که اگر بخواهیم برای نسل امروز این الگوها را تعریف کنیم باید شخصیت آنها را معرفی کنیم و بگوییم شهدا چه کسانی بودند و چه کردند؟

وی افزود: اگر هر کدام از شما با شهید حاج محب فارسی چهره به چهره می شدید چهره او با شما صحبت می کرد شهید فارسی انسانی بزرگ و با شخصیت بود.

وی ادامه داد: حضور شهید حاج محب فارسی در عملیات کربلای 5 و آرامش و هدایت ایشان را کسی نمی تواند ترسیم کند اینها برگرفته از مکتب اسلام و دین و بزرگان دین است که در وجود شهیدانی همچون شهید فارسی، خدری، میرحسینی و امثال آنها باید به دنبال آن باشیم.

سردار مارانی گفت:  ما به وجود چنین مردان و انسانهای بزرگی در بین خود افتخار می کنیم و باید این الگوها را به جامعه معرفی  کنیم.

وی ضمن گرامی داشت سالگرد عملیات بیت المقدس که این روزها منتسب به این عملیات است افزود: ایمان، اخلاص، روحیه شهادت طلبی، جسارت و رشادت رزمندگان بود که در صحنه های حق علیه باطل و عملیات فتح المبین و بیت المقدس و ... باعث پیروزی بر دشمنان شد.

وی در پایان تاکید کرد: امروز دفاع همچنان باقی است و باید در کنار رهبر و مقتدایمان همچون گذشته مقتدرانه بایستیم.خرمشهر ها و بیت المقدس ها در پیش است و باید همچون شهید محبعلی فارسی و میرحسینی خود را آماده کنیم.

وی ادامه داد: همه ما و آحاد مردم باید در زیر پرچم ولایت و به یاری خداوند این علم را به دست صاحب اصلی خودش بسپاریم و تهدیدات دورنی و بیرونی را خنثی کنیم و انقلاب را از تمام نگرانیها مصون بداریم.

در این مراسم رزمنده دفاع مقدس قربانی نیز به بیان خاطراتی از سردار شهید حاج محب فارسی پرداخت.

انتهای پیام

 

 



چاپ خبر