فائزون|همرزم قدیمی حاج قاسم سلیمانی به یاران شهیدش پیوست/ سردار محبعلی فارسی را بیشتر بشناسید

همرزم قدیمی حاج قاسم سلیمانی به یاران شهیدش پیوست/ سردار محبعلی فارسی را بیشتر بشناسید

ظهر امروز سردار حاج محبعلی فارسی از فرماندهان دوران دفاع مقدس ،جانباز شیمیایی و آزاده پس از تحمل سال‌ها درد و رنج جراحت‌های دوران هشت سال دفاع مقدس و اسارت به همرزمان شهیدش پیوست.

کدخبر : 3137 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲۳|۱۸:۴۲

 سردار محبعلی فارسی از فرماندهان با درایت و ممتاز و از یاران حاج قاسم سلیمانی و امیرالشهدای استان سردار شهید حاج قاسم میرحسینی بود که در عملیات های مختلف از سال 1360 در کنار این سرداران حضور و نقش بی بدیلی را ایفا کرد.
 
 این شهید بزرگوار از سال ۱۳۶۴به عنوان فرمانده گردان مستقل۴۰۹ استان سیستان و بلوچستان منصوب شد که به دلیل فرماندهی ممتازی که درعملیاتهای مختلف از ایشان دیده می شد، سخت ترین عملیات ها بر دوش ایشان و نیروهایشان گذاشته می شد.
 
سردار حاج محبعلی فارسی در تاریخ ۳۱تیرماه ۱۳۶۷درحالیکه فرماندهی گردان ۴۰۵ لشکر۴۱ ثارالله را برعهده داشت، علی رغم ساعت ها مقاومت درشرایطی که بالگردهای دشمن از یک سو ونفربرهای نیروهای بعثی از سویی دیگر  بچه های گردان را به محاصره خویش در اورده بودند، به اسارت دشمن درآمدند.
 
این شهید بزرگوار در دوران اسارت در اردوگاه ۱۷و۱۸ تکریت، در کنار مدیریت و رهبری بچه ها نقشی پدرانه را نیز برعهده داشتند و در وحدت، صبر و بصیرت  آزادگان در برابر فشار شکنجه های سخت و طاقت فرسای دشمن نقش آفرینی کردند.
 
این جانباز 70 درصد و آزاده سرافراز، در آبان ماه سال ۶۹ به آغوش میهن اسلامی و خانواده و همرزمان خود بازگشتند با این حال پس از بازگشت به میهن، تازه دوران سخت رنج ها و مشقات به دلیل عوارض و جراحات ناشی از دوران دفاع مقدس آغاز شد با این حال با وجود روحیه انقلابی همچنان مقاومت کرد تا اینکه ظهر امروز پس از تحمل سال ها رنج و مشقت به یاران شهیدش پیوست.
انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال
نظرات
modir
سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
FIKTKJFHJ