فائزون|اعزام ۱۲۰ دانش آموز بسيجي برادر شهرستان خاش به اردوي راهيان نور

کدخبر : 9877 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۸|۱۱:۵۵

سرهنگ پاسدار حسن فضلي در حاشيه اعزام دانش آموزان شهرستان خاش به اردوي راهيان نور، در گفت و گو با خبرنگار   مااظهار کرد: تعداد 120 نفر از دانش آموزان بسيجي برادر دبيرستان هاي شهرستان خاش، بخش ايرندگان و نوك آباد در قالب اردوي راهيان نور توسط سه دستگاه به مناطق جنگي جنوب كشور اعزام شدند.

وي بيان كرد: اين اردوها با هدف آشنايي هرچه بيشتر دانش آموزان با واژه هاي ازخودگذشتگي و ايثار اجرا مي شود و دانش آموزان در طول اين سفر بسيار معنوي و با ارزش علاوه بر شركت و حضور در اردوي عملي يادمان هاي شهداي دفاع مقدس از سوسنگرد، هويزه و شلمچه بازديد و با آرمان هاي شهداء و امام شهداء تجديد عهد و پيمان مي كنند.

سرهنگ پاسدار فضلي تصريح كرد: تا پايان سال جاري تعداد 550 نفر دانش آموزان شهرستان خاش به همراه معلمان و مديران مدارس به اردوي راهيان نور جنوب كشور اعزام خواهند شد.

* اردوهاي راهيان نور خاش نسبت به سال هاي اخير 100 درصد افزایش داشته است

وی با بيان اينكه در این کاروان روحانیون شیعه و سنی و کارشناسان فرهنگی و راویان دفاع مقدس حضور دارند، خاطرنشان كرد: اردوهاي راهيان نور اين شهرستان نسبت به سال هاي اخير 100 درصد افزايش داشته است.

فرمانده سپاه شهرستان خاش گفت: كاروان هاي راهيان نور دانش آموزان و نسل هاي جديد را  با رشادت ها و شهامت هاي رزمندگان و ايثارگران و شهيدان والامقام دوران دفاع مقدس آشنا مي كنند و موجب مي شود تا آنها پس از بازگشت از اين مناطق سيره و روش اين عزيزان را سرلوحه زندگاني خود قرار دهند و به وصيت نامه هاي آنان عمل كنند.

* اردوهای راهیان نور، دانش آموزان را با واژه های شجاعت و ایثار آشنا می كند

وي ادامه داد: اقشار مختلف مردم شهرستان خاش همه ساله آمادگی دارند که به صورت خودجوش از مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور دیدن کنند و هر فردي كه در اين سفر شركت مي كند بايد خاطرات خود را مكتوب كند و پس از بازگشت براي سايرين خود بازگو كند تا از اين طريق بتوانيم فرهنگ ايثار و از خودگذشتگي را ترويج و گسترش دهيم.

وي با بيان اينكه بايد از اين اردوهاي راهيان نور استفاده حداكثري را بكنند، اذعان كرد: كاروان هاي راهيان نور جوانان و نسلهاي بعد از جنگ را با رشادت هاي رزمندگان، ايثارگران و شهداي 8 سال جنگ تحميلي آشنا مي كنند و برنامه ريزي صحيح در اين اردوها موجب تاثيرگذاري هرچه بيشتر بر زائران مناطق جنگي خواهد شد و خاطرات ماندگاري برجاي ميگذارد.

* اردوهاي راهيان نور به عاملي مهم در تحول بُعد معنوي و فرهنگي مبدل شده است

سرهنگ پاسدار فضلي با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب كه مي فرمايند:" امروز زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا كمتر از شهادت نيست"، اظهار كرد:  اردوهاي راهيان نور عمالي مهم در تحول بُعد فرهنگي و معنوي در جامعه و مانند كلاسي براي خودسازي معنوي دانش آموزان و فرصتي مناسب جهت كسب معرفت دروني جوانان است.

 

 

 

انتهای پیام

 

ارسال نظر






captcha
ارسال