فائزون|شهید احمد حاجی حسینی

شهید احمد حاجی حسینی

نام:احمد

نام خانوادگی:حاجی حسینی

نام پدر:مسیب

تاریخ تولد:۱۳۴۵/۱۰/۱۲

تاریخ شهادت:۱۳۶۶/۸/۱۲

تحصیلات:ابتدایی

دین:اسلام

مذهب:شیعه

کدخبر : 9678 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۸/۲۹|۱۲:۳۶

شهید احمد حاج حسینی در سال 1345 در شهرستان زابل در خانواده ای مستضعف و مذهبی دیده به جهان گشود. مدتی را در روستای تاتار علیا از توابع گنبد کاووس استان مازندران سپری کرد و سپس به زادگاهش بازگشت.

تحصیلاتش را تا مقطع سیکل ادامه داد و پس از آن در کانون کارآموزی زاهدان مشغول به کار شد . در میان دوستان و آشنایان به خودش اخلاقی و خنده رویی مشهور بود.

هرگز نشد که نمازش را به تاخیر بیندازد . برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی وارد سپاه پاسداران گردید و از این طریق به صفوف لشکریان اسلام در جبهه های نور علیه ظلمت پیوست .

در چند عملیات از جمله عملیات کربلای پنج شرکت جست و در عملیات اخیر بشدت مجروح گردید. پس از بهبودی نسبی بار دیگر به جبهه عزیمت کرد و ر بازگشت و در سپاه پاسداران زاهدان مشغول به خدمت گردید.

سرانجام در هنگام حفاظت از مرزهای میهن اسلامی در شرق کشور در مصاف با سوداگران مرگ به اتفاق جمعی از همرزمانش در منطقه رودماهی به رجه رفیع شهادت نایل گشت.

شهید از زبان برادرش :

در منطقه عملیاتی دشمن اقدام به بمباران شیمیایی کرده بود و چون بوی قورمه سبزی  می داد بچه ها ابتدا فکر کردند که از آشپزخانه غذا آورده ولی بعد متوجه شدند که بوی مواد شیمیایی است. هرگاه که شهید حسینی سبزی می دید آن خاطره در ذهنش تداعی می شد و آن را بازگو می کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال