فائزون|شهید غلام علی دولتی مقدم

شهید غلام علی دولتی مقدم

شهید غلام علی دولتی مقدم در سال ۱۳۱۵ در شهرستان دیده به جهان گشود این شهید والا مقام پس از رشادت های فراوان در راه انقلاب و اسلام سرانجام توسط اشرار کوردل درسال ۱۳۷۱ به فیض شهادت نائل آمد.

نام:غلام علی

نام خانوادگی:دولتی مقدم

نام پدر:غلامحسین

محل تولد:زابل

تاریخ تولد:۱۳۱۵/۱۰/۱۰

تاریخ شهادت:۱۳۷۱/۱۰/۲۷

محل شهادت:جاده زاهدان زابل

تحصیلات:ابتدایی

دین:اسلام

مذهب:شیعه

کدخبر : 8431 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۸/۱۵|۰۹:۲۸

فائزون شهید غلامعلی دولتی مقدم را به نقل از کتاب عرشیان هم آشیان معرفی می کند.

شهید غلامعلی دولتی مقدم در سال 1313 در خانواده ای متدیّن و مذهبی در شهرستان زابل متولد شد . او از همان کودکی به مکتب خانه می رفت و در جلسات قرآن شرکت  می کرد و به جهت انس با قرآن و عشق به اهل بیت ، قاری قرآن و مداح اهل بیت شد و همیشه خانه ی خود را با تلاوت قرآن کریم و بر پایی مجالس روضه خوانی منوّر داشت .

غلامعلی برای کسب روزی حلال و تربیت فرزندان تلاش فراوان می کرد و خداوند نیز فرزندانی شایسته به او ارزانی داشته بود .

او در جریان اعتراضات مردمی علیه رژیم ستمشاهی به یاری تظاهرکنندگان می شتافت و همراه برادر بزرگوارش ابراهیم و پسر بزرگش جعفر در تظاهرات شرکت داشت .

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ابراهیم و جعفر که تقریباً هم سن و سال بودند به فعالیتهای فرهنگی علیه گروه های منحرف و افراطی که در سطح منطقه فعال بودند پرداختند و پس از مدتی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمدند . با آغاز جنگ تحمیلی ابراهیم و جعفر در جبهه حضور موثر داشتند و غلامعلی با خرسندی از حضور برادر و فرزندش در جبهه ، به کار و تلاش و کسب روزی حلال و تربیت فرزندان مشغول بود .

در تاریخ 29/10/71 ، محمود به همراه پدر و برادر کوچکترش علی اصغر که در حال گذراندن خدمت نظام وظیفه در « تیپ 110 » بود در جاده زاهدان_زابل به کمین اشرار برخورد کرد . اشرار برای گروگانگیری سربازان پایان دوره آموزشی این کمین را برنامه ریزی کرده بودند

محمود سلحشورانه با اشرار درگیر شد و برای خارج کردن آنها از کمین تلاش کرد اما خود فروختگان با رگبار و گلوله آر پی جی ، خودرو ی  او را به آتش کشیدند و این نبرد به شهادت غلامعلی و محمود و مجروحیت علی اصغر انجامید

ارسال نظر






captcha
ارسال