فائزون|شهید علی اصغر دولتی مقدم

شهید علی اصغر دولتی مقدم

شهید علی اصغر دولتی مقدم در سال ۱۳۵۱ در شهرستان زابل دیده به جهان گشود وی در سن ۲۰ سالگی توسط اشرار کوردل به فیض شهادت نائل آمد.

نام:علی اصغر

نام خانوادگی:دولتی مقدم

نام پدر:غلام علی

محل تولد:زابل

تاریخ تولد:۱۳۵۱/۶/۱۵

تاریخ شهادت:۱۳۷۱/۱۰/۲۹

محل شهادت:جاده زاهدان زابل

دین:اسلام

مذهب:شیعه

کدخبر : 7900 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۷/۳۰|۰۹:۱۸

فائزون شهید علی اصغر دولتی مقدم را به نقل از کتاب عرشیان هم آشیان معرفی می کند.

در تاریخ 29/10/71 ، محمود به همراه پدر و برادر کوچکترش علی اصغر که در حال گذراندن خدمت نظام وظیفه در « تیپ 110 » بود در جاده زاهدان_زابل به کمین اشرار برخورد کرد . اشرار برای گروگانگیری سربازان پایان دوره آموزشی این کمین را برنامه ریزی کرده بودند

محمود سلحشورانه با اشرار درگیر شد و برای خارج کردن آنها از کمین تلاش کرد اما خود فروختگان با رگبار و گلوله آر پی جی ، خودرو ی  او را به آتش کشیدند و این نبرد به شهادت غلامعلی و محمود و مجروحیت علی اصغر انجامید .

اشرار از خدا بی خبر پس از شهادت این عزیزان ، علی اصغر را به همراه سربازان یاد شده گروگان بردند .

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی پس از وقوع حادثه اشرار را تعقیب کردند و با بالگرد سعی در ردیابی مسیر حرکت آنها به آن سوی مرز داشتند ولی اشرار با نزدیک شدن بالگرد ، گروگانها را مجبور به نشستن و مخفی شدن می کردند . علی اصغر که شاهد شهادت پدر و برادر خود بود و از نیت شوم اشرار در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی به خوبی خبر داشت در اقدامی شجاعانه از جای خود بلند شد و محل اختفای اشرار و نگهداری گروگانها را به بالگرد نشان داد . همین اقدام او باعث شد یکی از اشرارِ از خدا بی خبر او را به رگبار بسته و به شهادت برساند ولی این از خود گذشتگی او باعث آزاد سازی دیگر گروگانها و انهدام اشرار شد و موجب اقتدار و سر بلندی نظام جمهوری اسلامی گردید .

ارسال نظر






captcha
ارسال