فائزون|بسیج و سپاه در خط مقدم کمک به محرومین هستند

خدمت بی‌مزد و منت گروه‌های جهادی؛

بسیج و سپاه در خط مقدم کمک به محرومین هستند

بسیجیان در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم قرار دارند و در مواقع بحران همیشه برای خدمت به مردم حاضر هستند.

کدخبر : 38450 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۹/۱|۱۱:۳۶

به گزارش فائزون، هم‌زمان با هفته بسیج وبا هدف خدمت‌رسانی و ارائه خدمات درمانی رایگان به همت بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان ۷۴ تیم تخصصی، فوق‌تخصصی و عمومی متشکل از ۱۵۰ پزشک عمومی، ۳۷۶ پزشک متخصص، ۳۳ پزشک فوق‌تخصص، ۱۲۸ نفر دندانپزشک و جراح دندانپزشک، ۵۳۰ نفرتیم پرستاری، اتاق عمل، مامایی و گروه‌هایی بسیجی در این برنامه حضور فعال دارند.
 
اعزام تیم‌های پزشکی متخصص و عمومی به مناطق محروم جامعه از طرح‌هایی است که هر ساله توسط بسیج جامعه پزشکی با همکاری نهادهایی همچون دانشگاه علوم پزشکی اجرایی می‌شود، در قالب این طرح پزشکان بسیجی با حضور در مناطق محروم به ویزیت مردم اقدام کرده و از نزدیک در جریان بیماری اهالی مناطق قرار می‌گیرند.
 
یک تیم از این پزشکان بسیجی از ساعات ابتدای صبح با حضور در مسجد امام حسین (ع) منطقه شریعتی شمالی زاهدان که یکی از مناطق کم‌برخوردار شهر است پذیرای بیماران نیازمند و مردم منطقه بودند تا خدمات پزشکی و درمانی را به‌صورت رایگان و بی‌منت به آنان ارائه کنند.
 
مردم که از این اقدام سپاه و بسیج جامعه پزشکی استقبال پرشوری داشتند در گفتگو با خبرنگار ما از این اقدام قدردانی کردند.
 


بسیج همیشه در کنار ما بوده است
شهرکی یکی از بانوان منطقه شریعتی شمالی که برای انجام خدمات دندانپزشکی به محل استقرار گروه‌های جهادی بسیج جامعه پزشکی در مسجد امام حسین (ع) آمده بود در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تقدیر و تشکر از خدمات جهادی پزشکان بسیجی بیان کرد: من مدت چند روز به دلیل دندان‌درد شدید بسیار اذیت بودم و باتوجه‌به هزینه‌های بسیار بالای دندان‌پزشکی توان مالی نداشتم که به دندان‌پزشک مراجعه کنم.
 
وی ادامه داد: حضور گروه‌های جهادی برای ویزیت رایگان بیماران باعث خوشحالی بود، چراکه بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای دندانم را درمان کردند، اگر قرار بود به درمانگاه و مطب دندان‌پزشک مراجعه کنم باید حداقل چند میلیون هزینه می‌کردم.
 
این بانوی زاهدانی افزود: بسیج همیشه به‌عنوان نیروهای فعال و پای‌کار در همه مراحل و مشکلات در کنار مردم و پشتیبان مردم بوده‌اند.
 

بسیج و سپاه مثل همیشه در کنار محرومین هستند
یکی دیگر از اهالی منطقه که به دلیل مشکل قلبی برای معاینه مراجعه کرده بود به خبرنگار ما گفت: این منطقه باتوجه‌به اینکه مسیر صعب‌العبوری دارد؛ اما بسیج و سپاه مثل همیشه که در کنار محرومین هستند، امروز برای چندمین بار به این منطقه آمدند تا بیمارانی که توان مالی ندارند را به‌صورت رایگان درمان کنند.
 
این شهروند نیز از بسیج و سپاه به خط مقدم کمک به محرومین یادکرد و گفت: در هر عرصه و هر مشکلی که پیش می‌آید برای کمک به مردم این نیروهای بسیجی هستند که در صف اول ایستادند و بدون هیچ منتی خالصانه خدمات ارائه می‌کنند.
 
اربابی یکی از مراجعه‌کنندگان که در نوبت برای ویزیت قلب بود به خبرنگار ما گفت: همه ما مردم منطقه شریعتی شمالی از تیم جهادی بسیار سپاسگزاریم، اقدامات و زحمات این پزشکان ایثارگر و بی‌ادعا در تاریخ ماندگار خواهد شد و قطعاً این جهادگران سرمشق و الگویی روشن برای همه مردم خواهند شد.
 
وی افزود: خدا را شاکریم که مسئولان و نیروهای سپاه مردم محروم و نیازمند را همیشه موردتوجه قرار دارند، امیدواریم که خداوند این خادمان را برای ما حفظ کند.
 

بسیج همیشه در مشکلات و سختی‌ها به‌موقع به کمک ما آمده است
یکی از افراد مسن منطقه که برای دریافت خدمات چشم‌پزشکی مراجعه کرده بود در گفتگو با خبرنگار ما افزود: چند روز است که از شدت چشم درد اذیت هستم و حتی بینایی‌ام کم شد، چون توان آن را نداشتم که به چشم‌پزشکی مراجعه کنم، امروز که یک گروه از پزشکان متخصص به این منطقه آمدند تا بیماران را رایگان درمان کنند بسیار خوشحال شدم.
 
وی افزود: خدا به همه این پزشکان و دست‌اندرکاران این برنامه‌ها که بدون هیچ چشم داشتی به مردم خدمات ارائه می‌کنند عزت و سربلندی عنایت کند.
 
این شهروند ادامه داد: بسیج همیشه در مشکلات و سختی‌ها به‌موقع به کمک ما آمده است، در مواقع سیل و بارندگی، در مواقع کم‌آبی در مواقع بیماری این نیروهای مخلص بسیجی هستند که به کمک ما می‌آیند که از صمیم قلب از همه آنها تشکر و آرزوی عمر باعزت و سربلندی برای همه عزیزانی که در راه خدمت به مردم تلاش می‌کنند دارم.
 
دراین‌بین علاوه بر اینکه مردم از حضور تیم‌های تخصصی پزشکی خوشحال بودند خود پزشکان جهادگر نیز از حضور در مناطق محروم و خدمت به مردم بسیار خوشحال بودند.
 


حضور در گروه‌های جهادی و خدمت به مردم هیچ خستگی ندارد
دکتر علویان یکی از پزشکان که به گفته خودش برای پنجمین بار است که در اردوهای بسیج جامعه پزشکی شرکت می‌کند به خبرنگار ما گفت: در این دو روزی که در این منطقه مشغول خدمات‌رسانی به مردم بودیم هیچ احساس خستگی ندارم و بالعکس بسیار خوشحال هستم از اینکه توانسته‌ام تعداد زیادی از بیماران را ویزیت و خدمات درمانی و دارویی به آنها ارائه کنم.
 
این پزشک افزود: این خدمات جهادی رایگان که به همت بسیج و سپاه و سایر ارگان‌ها در حال انجام است در امر ارتقای سلامت مردم و ارتقای سطح بهداشت مردم و جامعه بسیار اثرگذار است.
 
وی ادامه داد: من خدا را شاکرم که توانستم همچون سنوات گذشته این افتخار را پیدا بکنم تا در این گروه شرکت و به مردم و شهروندان عزیز خدمت کنم.
 
علویان گفت: حضور در گروه‌های جهادی و خدمت خالصانه به مردم برای رضای خداوند هیچ خستگی ندارد و لحظه‌به‌لحظه آن سرشار از عشق و امید است و در آینده هم اگر باز چنین برنامه‌های برای خدمت‌رسانی به مردم باشد با اشتیاق شرکت خواهم کرد.
 


دکتر قصری متخصص قلب و عروق که برای چهارمین بار در این اردوهای جامعه پزشکی برای ارائه خدمات رایگان به مردم مناطق محروم شرکت می‌کند، با ابراز رضایت از برگزاری چنین اردوهای جهادی برای جامعه پزشکی به خبرنگار ما بیان کرد: اگرچه امروز هوا شرایط نامناسب و  گردوخاک دارد؛ اما شوق خدمت به مردم تمام این سختی‌ها را به شیرینی تبدیل کرده است.
 
وی افزود: امروز در اینجا با گرفتن نوار قلب و فشارخون علائم بیماری بیماران را بررسی و بیمارانی که نیاز به دارو دارند به‌صورت رایگان دارو دریافت می‌کنند و بیمارانی که نیاز به خدمات تخصصی‌تر دارند را به مراکز درمانی معرفی می‌کنیم تا خدمات دریافت کنند.
 
قصری ادامه داد: این مسیری که به همت سپاه و بسیج جامعه پزشکی صورت‌گرفته است بسیار امیدآفرین است و ارائه چنین خدماتی به بیماران مناطق محروم بسیار ضروری است، خداوند را شاکرم که به‌عنوان عضو کوچکی از بسیج جامعه پزشکی توفیق خدمت به مردم به من داده شده است.
 
امروز علاوه بر ویزیت و تحویل رایگان دارو به بیماران نیز توزیع لوازم بهداشتی و مسواک در بین مراجعه‌کنندگان از دیگر خدماتی بود که توسط بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان به مردم ارائه شد.
 
حضور تیم‌های جهادی پزشکی در مناطق محروم باعث می‌شود عده‌ای زیادی برای دریافت خدمات از مراجعه به مراکز درمانی در شهرها بی‌نیاز شوند و ارائه خدمات رایگان در این زمینه کاهش هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت.
 
انتهای خبر

ارسال نظر






captcha
ارسال