فائزون| جان ناقابل خود را فدای اسلام عزیز می نمایم

وصیت‌نامه شهید؛

جان ناقابل خود را فدای اسلام عزیز می نمایم

شهیدغلامرضا تیرافکن در وصیت‌نامه خود نوشت: با جان و مال ناقابلتـان اسـلام و انقـلاب و امـام را یاری کنید، چون در شرایط بسیار سخت و حساسی قرار داریم.

کدخبر : 38449 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۸/۳۰|۱۲:۲۱

به گزارش فائزون، شهیدغلامرضا تیرافکن در نهم خردادماه سال ۱۳۴۱ در زابل متولد شد و در تاریخ ۴ خرداد ماه ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

این شهید در وصیت‌نامه خود نوشته است؛

 بسم االله الرحمن الرحیم

ای کسانی که ایمان آورده‌اید جهت چیست که چون شما امر شود که برای جهاد در راه دین بی‌درنگ خارج شوید؛ چون بار گران به خاک زمین سخت‌دل بسته‌اید آیا راضی به زندگانی دوروزه دنیا عوض حیات ابدی آخرت شده‌اید، درصورتی‌که متاع دنیا در پیش عالم آخرت بسیار اندک و ناچیز است. قرآن کریم سورة توبه آیهٔ ۳۸.

بدانید که اگر در راه دین خدا برای جهاد بیرون نشوید ذلیل و پست می‌شوید. خدا شما را به عذابی دردناک معذّب خواهد کرد و قوتی دیگر برای جهاد به‌جای شما […] و شما غیر از […] نرسانیده‌اید، بلکه خود را زیانکار ابدی کرده‌اید و خدا بر هر چیزی داناست. اگر شما دین خدا را یاری نکنید البته خداوند او را یاری نخواهد کرد.

«الَذینَ آمنُوا وهاجرُوا وجاهدوا فی سبِیلِ اللَّه بِـأَموالهِم وأَنْفُـسهِم أَعظَـم درجـۀً عنْـد اللَّـه وأُولَئکهم الْفَائزُونَ». (سورة توبه آیهٔ ۲۰) آنان که ایمان آوردند و از وطن هجرت گزیدند و در راه خدا به مال و جانشان جهاد کردند آنها را نزد خدا مقام بلندی است و آنان بالخصوص رستگاران و سعادتمندان دو عالم‌اند. «إِنَّ اللَّه اشْتَرَى منَ الْمؤْمنینَ أَنْفُسهم وأَموالَهم ِأَنَّ لَهم الْجنَّـۀَ یقَاتلُونَ فی سبِیلِ اللَّه فَیقْتُلُـونَ ویقْتَلُونَ». (سورة توبه آیهٔ ۱۱۱) خدا جان و مال اهل ایمان را به بهاي بهشت خریداری کـرده آنهـا کـه در راه خـدا جهـاد می‌کنند که دشمنان دین را به قتل رسانده و یا کشته شوند.
 

امت شهیدپرور ایران حالا که اجانب و ابرقدرت‌ها به این نتیجه رسیده‌اند کـه در مقابـل این انقلاب که احیاء دین خدا است، بایستند و تمام کوشش و توان خود را به کـار بـسته و از این بنده هم به کار خواهند بست، وظیفۀ ما این است که کمر همت ببندیم و مـشکلات و سختی‌ها و فشارها ما را از انقلابی بودن و در خط اصیل اسلام حرکت‌کردن باز ندارد.


این را باید خوب توجه داشته باشیم که انقلابی شدن سخت نیست، اما انقلابـی مانـدن مـشکل  است. حزب الهی شدن سخت نیست، اما انقلابی ماندن سخت است. خیلی‌ها بودنـد کـه شور انقلابی و حزب الهی زیاد داشتند، اما با یک فشار و سختی ضدانقلاب و از دیـن [بـه در] شدند که تاریخ نمونه‌های زیادي را ثبت نموده است. امت شهیدپرور وصیت دیگر بنده این است که شهداي ما پیام‌های مهم و ارزشـمندي را در وصیت‌نامه‌های خود نوشته‌اند، آنها را مطالعه و از رهنمودهاي آنها استفاده نماییم بار خدایا جهت اداي تکلیف به‌سوی میـدان نبـرد رو آورده‌ام تـا در حـد تـوان حـافظ اسلام و قرآن باشم و جان ناقابل خود را فداي اسلام عزیز بنمایم، به فـضل و کرمـت ایـن هدیه ناقابل را قبول فرما.


بار خدایا تو را شکر می‌کنم که در چنین برهه‌ای از زمان مـرا قراردادی کـه زنـدگی و مرگ هر دو در راه هدف است و توفیق بده تا در مـسیري کـه خـودت دوستداری قـدم بردارم. بارالها توفیق بده تا زنده هستم در راه و براي تو قدم بردارم و پایان عمرم را شهادت در راه خودت قرار بده.


اي پدر و مادرم، از اینکه نتوانستم حق شما را از گردن خـود ادا نمـایم و در سـختی و مشکلات که برایتان پیش می‌آمد گره‌گشا باشـم، معـذرت می‌خواهم و امیـدوارم کـه مـرا ببخشید و از شما می‌خواهم که صبور باشید و از اینکه این امانت را به صـاحبش سـپردید، شکرگزار باشید.

 
و برادرانم: وصیت من این است که با جان و مال ناقابلتان اسلام و انقلاب و امام را یاری کنید، چون در شرایط بسیار سخت و حساسی قرار داریم. امیدوارم که سلاح به خون افتاده برادرت را بردارید و از اسلام و قرآن دفاع نمایید.


خواهرانم: زینب وار صابر و با استقامت باشید و در همۀ کارها حضرت زینـب (س) را الگوي خود قرار دهید. همسرم را به صبر و بردباري سفارش می‌کنم. از اینکه نتوانستم در این مدت چند سـال در کنار هم باشیم تا یک زندگی خوبی داشته و بیشتر زندگی که با من داشـتی، تنهـا بـودي معذرت می‌خواهم، امیدوارم که خداوند متعال در مقابل این صبر و بردباري در روز قیامـت که روز بسیار سختی است، شما را تنها نگذارد و با فاطمه زهرا (س) محشور نماید.


سفارش دوم من این است که وظایف دینی‌ات را به‌خوبی انجام داده و نماز را در اول وقت [بخوانی] و در حفظ حجاب کوشا باشی. همسرم فاطمه را فاطمه گونه و محسن و محمد را علی گونه تربیت کن و زمانی که بزرگ شدند به آنها بگو که همسرت برای حفظ اسلام و قرآن جانش را تقدیم کرد. شما هم تداوم راه او باشید. در پایان وصیت می‌کنم که اگر جنازه‌ام پیدا شد، در مزار شهدای شهرستان زابل دفن نمایید.

ضمناً حدود ۱۴۰ روز مرخصی طلبکارم اگر در مقابل اینها پول تحویل دادند به بدهکاریم که همسرم از آنها اطلاع دارد، داده شود. والسلام.

انتهای خبر/

ارسال نظر






captcha
ارسال