فائزون|شهید غلامرضا تیرافکن

شهید غلامرضا تیرافکن

فائزون شهیدغلامرضا تیرافکن رامعرفی می کند این شهید والامقام در بخشی از وصیت نامه اش عنوان کرده است:انقلابی شدن سخت نیست، اما انقلابی ماندن مشکل است

نام:غلامرضا

نام خانوادگی:تیرافکن

نام پدر:محمد

محل تولد:زابل

تاریخ تولد:۱۳۴۱/۳/۹

تاریخ شهادت:۱۳۶۷/۳/۴

محل شهادت:شلمچه

تحصیلات:دیپلم

دین:اسلام

مذهب:شیعه

کدخبر : 3076 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۲/۱۱|۱۹:۰۵

به گزارش فائزون در وصیت نامه شهید غلامرضا تیرافکن عبارت های کلیدی وجود دارد که در ذیل آمده است

بدانید که اگر در راه دین خدا براي جهاد بیرون نشوید ذلیل و پست میشوید.

کمر همت ببندیم و مشکلات و سختیها ما را از انقلابی بودن و در خط اصیل اسلام و حرکت کردن باز ندارد.

 انقلابی شدن سخت نیست، اما انقلابی ماندن مشکل است.

 حزب الهی شدن سخت نیست، اما انقلابی ماندن سخت است.

 بار خدایا جهت اداي تکلیف به سوي میدان نبرد رو آورده ام.

 جان ناقابل خود را فداي اسلام عزیز می نمایم.

 خدایا تو را شکر میکنم که در چنین برهه اي از زمان مرا قرار دادي که زندگی و مـرگ هـر دو در راه هدف است.

بارالها توفیق بده تا زنده هستم در راه و براي تو قدم بردارم.

 

                                                                                                                       بسم االله الرحمن الرحیم

اي کسانیکه ایمان آورده اید جهت چیست که چون شما امر شـود کـه بـراي جهـاد در راه دین بیدرنگ خارج شوید چون بار گران به خاك زمین سخت دل بسته ایـد آیـا راضـی بـه زندگانی دو روزه دنیا عوض حیات ابدي آخرت شده اید، در صورتیکه متاع دنیـا در پـیش عالم آخرت بسیار اندك و ناچیز است». قرآن کریم سورة توبه آیۀ ۳۸ . بدانید که اگر در راه دین خدا براي جهاد بیرون نشوید ذلیل و پست میشوید. خدا شما را به عذابی دردناك معذّب خواهد کرد و قوتی دیگر براي جهاد به جاي شما [...] و شـما غیر از [...] نرسانیده اید، بلکه خود را زیانکار ابدي کرده اید و خدا بر هر چیـزي داناسـت. اگر شما دین خدا را یاري نکنید البته خداوند او را یاري نخواهد کرد. «الَذینَ آمنُوا وهاجرُوا وجاهدوا فی سبِیلِ اللَّه بِـأَموالهِم وأَنْفُـسهِم أَعظَـم درجـۀً عنْـد اللَّـه وأُولَئکهم الْفَائزُونَ». (سورة توبه آیۀ 20) آنانکه ایمان آوردند و از وطن هجرت گزیدند و در راه خدا به مال و جانشـان جهـاد کردند آنها را نزد خدا مقام بلندي اسـت و آنـان بالخـصوص رسـتگاران و سـعادتمندان دو عالمند». «إِنَّ اللَّه اشْتَرَى منَ الْمؤْمنینَ أَنْفُسهم وأَموالَهم ِأَنَّ لَهم الْجنَّـۀَ یقَاتلُونَ فی سبِیلِ اللَّه فَیقْتُلُـونَ ویقْتَلُونَ». (سورة توبه آیۀ 111 )خدا جان و مال اهل ایمان را به بهاي بهشت خریداري کـرده آنهـا کـه در راه خـدا جهـاد میکنند که دشمنان دین را به قتل رسانده و یا کشته شوند.

 

امت شهیدپرور ایران حالا که اجانب و ابرقدرتها به این نتیجه رسیده اند کـه در مقابـل این انقلاب که احیاء دین خدا است، بایستند و تمام کوشش و توان خود را به کـار بـسته و از این بنده هم به کار خواهند بست، وظیفۀ ما این است که کمر همت ببندیم و مـشکلات و سختیها و فشارها ما را از انقلابی بودن و در خط اصیل اسلام حرکت کردن باز ندارد. این را باید خوب توجه داشته باشیم که انقلابی شدن سخت نیست، اما انقلابـی مانـدن مـشکل  است. حزب الهی شدن سخت نیست، اما انقلابی ماندن سخت است. خیلـیهـا بودنـد کـه شور انقلابی و حزب الهی زیاد داشتند، اما با یک فشار و سختی ضد انقـلاب و از دیـن [بـه در] شدند که تاریخ نمونه هاي زیادي را ثبت نموده است. امت شهیدپرور وصیت دیگر بنده این است که شهداي ما پیامهاي مهم و ارزشـمندي را در وصیتنامه هاي خود نوشتهاند، آنها را مطالعه و از رهنمودهاي آنها استفاده نماییم بار خدایا جهت اداي تکلیف به سوي میـدان نبـرد رو آورده ام تـا در حـد تـوان حـافظ اسلام و قرآن باشم و جان ناقابل خود را فداي اسلام عزیز بنمایم، به فـضل و کرمـت ایـن هدیه ناقابل را قبول فرما. بار خدایا تو را شکر میکنم که در چنین برهه اي از زمان مـرا قـرار دادي کـه زنـدگی و مرگ هر دو در راه هدف است و توفیق بده تا در مـسیري کـه خـودت دوسـت داري قـدم بردارم. بارالها توفیق بده تا زنده هستم در راه و براي تو قدم بردارم و پایان عمرم را شهادت در راه خودت قرار بده. اي پدر و مادرم، از اینکه نتوانستم حق شما را از گردن خـود ادا نمـایم و در سـختی و مشکلات که برایتان پیش می آمد گره گشا باشـم، معـذرت مـیخـواهم و امیـدوارم کـه مـرا ببخشید و از شما میخواهم که صبور باشید و از اینکه این امانت را به صـاحبش سـپردید، شکرگزار باشید.

 

و برادرانم: وصیت من این است که با جان و مال ناقابلتـان اسـلام و انقـلاب و امـام را یاري کنید، چون در شرایط بسیار سخت و حساسی قرار داریم. امیدوارم که سلاح به خـون افتاده برادرت را بردارید و از اسلام و قرآن دفاع نمایید. خواهرانم: زینب وار صابر و با استقامت باشید و در همۀ کارها حضرت زینـب (س) را الگوي خود قرار دهید. همسرم را به صبر و بردباري سفارش میکنم. از اینکه نتوانستم در این مدت چند سـال در کنار هم باشیم تا یک زندگی خوبی داشته و بیشتر زندگی که با من داشـتی، تنهـا بـودي معذرت میخواهم، امیدوارم که خداوند متعال در مقابل این صبر و بردباري در روز قیامـت که روز بسیار سختی است، شما را تنها نگذارد و با فاطمه زهرا (س) محشور نماید. سفارش دوم من این است که وظایف دینی ات را به خوبی انجام داده و نمـاز را در اول وقت [بخوانی] و در حفظ حجاب کوشا باشی. همسرم فاطمه را فاطمه گونه و محسن و محمد را علیگونـه تربیـت کـن و زمـانی کـه بزرگ شدند به آنها بگو که همسرت براي حفظ اسلام و قرآن جانش را تقدیم کـرد. شـما هم تداوم راه او باشید. در پایان وصیت میکنم که اگر جنازه ام پیدا شد، در مزار شهداي شهرسـتان زابـل دفـن نمایید. «والسلام» تیرافکن  67/2/29 1 ضمناً حدود 140 روز مرخصی طلبکارم اگر در مقابل اینها پـول تحویـل دادنـد بـه بدهکاریم که همسرم از آنها اطلاع دارد، داده شود. «والسلام.

 

 

 

ارسال نظر






captcha
ارسال