فائزون|حضرت معصومه (س) مرواریدی از فضائل اخلاقی است

کارشناس مذهبی:

حضرت معصومه (س) مرواریدی از فضائل اخلاقی است

یک کارشناس مذهبی گفت: وجود حضرت معصومه (س) در ایران مرواریدی از فضائل اخلاقی است که تأسی به سیره این بانوی بزرگ اسلام می‌تواند جامعه ایرانی را به تمدن اسلامی نزدیک‌تر کند.

کدخبر : 38368 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۸/۶|۰۸:۵۷

به گزارش فائزون؛ خدیجه اخوت در گفتگو با خبرنگار ما با تسلیت وفات حضرت معصومه (س) بیان کرد: حضرت معصومه (س) یکی از بزرگ‌ترین بانوان در طول تاریخ بوده که برای دختران ما می‌تواند الگویی بی‌نظیر باشد و از عالی‌ترین فضایل آن حضرت منتسب بودن به بیت وحی، رسالت و امامت است.
 
وی با اشاره به اینکه پاک‌دامن و وفاداری به ولایت پیام حضرت معصومه (س) نه‌تنها به دختران و بانوان بلکه به همه جهانیان است افزود: این بانوی بزرگوار از عالی‌ترین نمونه‎های عبادت، بندگی خدا و ولایت‌پذیری از امام معصوم (ع) هستند.
 
این کارشناس امور مذهبی ادامه داد: حضرت معصومه (س) با مقام والای علمی و جایگاه اخلاقی و معنوی که داشت الگویی برای زنان و دختران بلکه همه مردان کل بشریت است.
 
اخوت با اشاره به این که هجرت حضرت معصومه (س) از مدینه به ایران یک تکلیف دینی بود، خاطرنشان کرد‌: امروز حرم مطهر این بانوی بزرگوار مأمن امنی برای شیعیان سرتاسر عالم است.
 
وی ادامه داد: امروز قم محور فراگیری علوم و معارف اسلامی در جهان شد، چنانچه در احادیث بسیاری به این موضوع اشاره شده که علم معارف دین از قم به تمام جهان سرایت می‌کند به‌طوری‌که به دورترین نقاط جهان نیز خواهد رسید.
 
این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: وجود حضرت معصومه (س) در ایران مرواریدی از فضائل اخلاقی است که تأسی به سیره این بانوی بزرگ اسلام می‌تواند جامعه ایرانی را به تمدن اسلامی نزدیک‌تر کند.
 
اخوت تصریح کرد: بسیاری از علمای بزرگ بارها گفته‌اند وقتی در کسب مسائل علمی به مشکل برمی‌خوردند متوسل به حضرت معصومه (س) می‌شدند و به مسائل علمی بزرگی دست می‌یافتند.
 
وی افزود: حضرت فاطمه معصومه (س) یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های دینی و الهی در خاندان موسی بن جعفر (ع) هستند، بانویی که به همه علوم زمان خود عالم بودند و عصمت از زیباترین و پرشکوه‌ترین وجوه شخصیتی و سیره زندگی این بانوی مکرمه است.
 
این کارشناس امور مذهبی گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) دارای ویژگی‌های فردی و اجتماعی منحصربه‌فردی است که در این برهه از زمان ولایت‌پذیری و ایمان راسخ به امام‌زمان خویش یعنی امام رضا (ع) باید از سوی بانوان و دختران امت اسلامی موردتوجه قرار بگیرد.
 
انتهای خبر/ س

ارسال نظر






captcha
ارسال