فائزون| ۳۷ عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی در ایام دهه کرامت در شهر زاهدان اجرایی می شود

با حضور خادمان بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س)،

۳۷ عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی در ایام دهه کرامت در شهر زاهدان اجرایی می شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: ۳۷ عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی با حضور خادمان بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س) در ایام دهه کرامت در شهر زاهدان اجرایی می شود.

کدخبر : 37245 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۳/۱۱|۰۹:۱۶

به گزارش فائزون؛‌ حجت الاسلام مهدی  پودینه در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: همه ساله از اول ذی القعده که میلاد  با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ، تا دهم ذی القعده که میلاد با سعادت  امام رضا علیه السلام، دهه کرامت نامگذاری شده است که این نامگذاری دهه کرامت توسط شورای فرهنگ عمومی کشور انجام شده و هر سال جشن هایی در سطح کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دهه کرامت امسال از ۱۱ تا ۲۰  خردادماه گرامی داشته می شود: یکی  از مباحثی که  هر سال مطرح بوده بحث باشکوه برگزار کردن ایام دهه کرامت، خصوصا ایام ابتدایی  دهه کرامت که مصادف با میلاد حضرت معصومه سلام اله علیها بود و این خلع وجود داشت که در اولدهه کرامت کهمیلادحضرت معصومه بود آن شور و حال دهه کرامت در شهر زاهدان و استان ما لمس نمی شود به همین خاطر با مشورت مجموعه آستان مقدسه حرم حضرت معصومه سلام الهه علیها و این برنامه ریزی را انجام دادیم که هر سال حضور خادمین بارگاه حضرت فاطمه معصومه سلام اله علیها را در زاهدان داشته باشیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: از سال ۹۶ حضور خادمین و پرچم متبرکه حضرت معصومه را در زاهدان داشتیم اما دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا، خادمین و پرچم متبرکه حضرت معصومه در زاهدان حضور پیدا نکردند اما امسال خادمین به مدت چهار روز مهمان شهروندان زاهدانی خواهند بود.

وی با بیان اینکه برنامه های متنوعی در دهه کرامت امسال با حضور خادمان بارگاه حضرت معصومه پیش بینی شده است، افزود: ۳۷ عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی در ایام دهه کرامت در شهر زاهدان اجرایی می شود.

این مسئول ادامه داد: غباروبی گلزار شهدا، دیدار با استاندار سیستان وبلوچستان،  عیادت از بیماران بیمارستان ها، جشن در زندان زاهدان، مراسم میلاد حضرت معصومه در مسجد  فاطمه معصومه بابایان، جشن های میلاد حضرت معصومه سلام الله در  پدافند هوایی و یگان ویژه و  حوزه علمیه حضرت معصومه،  حضور در محلات حاشیه شهر زاهدان، جشن روز دختر برای دختران  خانواده شهدا،  مراسمات جشن در فضای های  باز در میدان سربازان گمنام امام زمان، سرکشی از نیازمندان،  حضور در مساجد شهر زاهدان،  برنامه های کاروان سفیران کریمه اهل بیت  علیه السلام  در زاهدان است.

پودینه با بیان اینکه ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان متولی  ستاد جشن های مردمی دهه کرامت است، یادآور شد: باید این فرهنگسازی انجام شود که در شادی اهل بیت علیهم السلام شاد باشیم؛ روایت وجود دارد از ائمه معصومین که در عزادای ما عزادار و در شادی ما  شاد باشیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان از اجرای طرح نذر شادی در ایام دهه کرامت اشاره کرد و افزود: هر فردی در هر جایگاهی و موقعیت شغلی و درآمدی که است می تواند در طرح نذر شادی شرکت کند.

 

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر






captcha
ارسال