فائزون|امام هادی (ع) نقش بی‌بدیلی در هدایت امت اسلامی داشتند

کارشناس مذهبی:

امام هادی (ع) نقش بی‌بدیلی در هدایت امت اسلامی داشتند

کارشناس مذهبی گفت: امام علی النقی نقش بی‌بدیلی در هدایت امت اسلامی داشتند.

کدخبر : 38131 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۴/۱۳|۰۹:۵۷

به گزارش فائزون؛ حجت‌الاسلام احمد محمودی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون با تبریک ولادت باسعادت امام هادی (ع) بیان کرد: ایشان در سال ۲۱۲ هجری قمری در مدینه چشم به جهان گشود و در هشت‌سالگی مسئولیت امامت را بر عهده گرفتند و ۳۴ سال عهده‌دار این مسئولیت بودند و در ۴۲ سالگی به شهادت رسیدند.
 

وی افزود: امام هادی (ع) در تمام زمینه‌های فردی، اعم از ظاهری و اخلاقی، زبانزد همگان بود و نمونه‌ای از انسان کامل و مجموعه سترگی از اخلاق اسلامی است.
 

این کارشناس امور دین با بیان اینکه امام هادی (ع) نقش بی‌بدیلی در هدایت امت اسلامی داشتند تصریح کرد: امروز اگر شاهد گسترش فرهنگ ناب اهل‌بیت در سراسر جهان هستیم به برکت تلاش‌های خالصانه ائمه هدی در دوران ظلم وستم حاکمان جبار بوده است.
 

محمودی ادامه داد: امام هادی (ع) همانند سایر ائمه اطهار (ع) هیچ فرصتی را برای هدایت مردم از دست ندادند و با وجود آزارها و کنترل مداوم دستگاه عباسی، مسئولیت امامت و هدایت جامعه را به بهترین نحو ممکن انجام دادند.
 

وی ادامه داد: از امام هادی (ع) آثار و روایت‌هایی به‌جامانده که یکی از آن‌ها زیارت جامعه کبیره هست که یک دائرةالمعارف کامل امام‌شناسی است.
 

محمودی اظهار کرد: زیارت غدیریه یکی از دیگر از آثار ارزشمند امام هادی هست که این زیارت شریف شامل بخش‌هایی از تاریخ غدیر و فضایل قرآنی و فضایل آسمانی امیرالمؤمنین علی (ع) است.
 

وی فراهم‌کردن زمینه ورود شیعه به عصر غیبت، را از اقدامات اساسی امامان شیعه برشمرد که همواره شیعیان را متوجه این امر می‌کردند افزود: آماده‌کردن مردم  شیعیان نسبت به غیبت حضرت مهدی (ع) یکی دیگر از محورهای فعالیت این امام بزرگوار بود.
 

این پژوهشگر امور دین با بیان اینکه امام هادی (ع) شاگردان بسیار متعهد و قوی در عرصه تبلیغ دین تربیت کردند اظهار کرد: امام بزرگوار شاگردان خود را برای تبلیغ به مناطق مختلف  بلاد اسلامی و غیراسلامی فرستاد که این امر نقش زیادی در گسترش تشیع در مناطق مختلف داشت.
 

وی خاطرنشان کرد: امام هادی (ع) به القابی مانند؛ نقی، عالم، فقیه، امین و طیب، شهرت داشت و کنیه مبارکشان ابوالحسن  است.
 
 
وی گفت: امام علی النقی (ع)، دارای نفس زکیه و عزمی راسخ و همتی عالی بود و عظمت شخصیت آن بزرگوار (ع) به‌قدری زیاد است که دوست و دشمن را به اعتراف واداشته است.
 

انتهای خبر/ س
 

 

ارسال نظر






captcha
ارسال