فائزون|سیره زندگی امام حسن (ع) نقش موثری برای تداوم انقلاب اسلامی داشت/ صلح امام حسن مجتبی(ع) زمینه ساز بقای دین شد

امام جمعه موقت شهرستان زاهدان:

سیره زندگی امام حسن (ع) نقش موثری برای تداوم انقلاب اسلامی داشت/ صلح امام حسن مجتبی(ع) زمینه ساز بقای دین شد

حجت الاسلام احمد راهداری گفت: خصوصیات و روش زندگی امام حسن مجتبی(ع) باعث شد در فرهنگ انقلاب اسلامی ما ارگان‌هایی که بعد از انقلاب به وجود آمدند که نقش موثری در تداوم انقلاب داشته باشند.

کدخبر : 37058 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱/۲۸|۰۹:۱۱

به گزارش فائزون به نقل از عصرهامون، حجت الاسلام احمد راهداری؛ امام جمعه موقت شهرستان زاهدان در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز ضمن تبریک ولادت باسعادت کریمه اهل بیت در نیمه ماه مبارک رمضان بیان کرد: بنابر عقیده شیعه امامیه بر روی کره زمین و دنیا از حضرت آدم تا حالا فقط دو معصوم باهم ازدواج کردند، حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) بودند و دیگر هیچ معصومی که هم زن و هم شوهر معصوم باشند در خلقت خداوند تعالی و تبارک اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: حتی وجود مبارک رسول خدا که همسران زیادی داشت هیچ کدام از همسران به درجه عصمت نرسیدند اما امیرالمومنین و فاطمه زهرا هر دو معصوم بودند و اولین ثمره این عصمت در ماه نزول قرآن، ماه رحمت و مغفرت وجود نازنین امام حسن مجتبی(ع) بود که به دنیا آمد در ماه رحمت الهی است.

امام جمعه موقت زاهدان تصریح کرد: اهل بیت همه نور واحد هستند اما شرایط برای هر امامی فرق می کند که برای تسریع دین و احیای سنت جدشان عمل کنند و طبق شرایط باید انجام وظیفه می کردند.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی امام حسن مجتبی (ع) ادامه داد: امام نازنین به کریم اهل بیت معروف بود؛ چراکه هیچ کسی از در خانه امام مجتبی(ع) ناامید نمی شد حتی کسانی که به این امام ناسزا و کلام بد می‌گفتند اما به همه افراد لطف و کرم داشت و دست خالی از در خانه نمی رفتند و در به خانه بر روی مسافر، آشنا و غریبه و مهمان باز بود و سر سفره امام می نشستند و بهره می بردند.

وی گفت: امام حسن (ع) دو بار همه زندگی‌اش را در راه خدا بخشید و دوباره از صفر شروع کرد همه این خصوصیات باعث شد در میان چهارده معصوم وجود این امام نازنین به کریم اهل بیت معروف باشد.

کرامت اهل بیت در دنیا تکرار نشدنی است

حجت الاسلام راهداری اذعان کرد: خصوصیات و روش زندگی امام حسن مجتبی(ع) باعث شد در فرهنگ انقلاب اسلامی ما ارگان‌هایی که بعد از انقلاب به وجود آمدند و نقش موثری در تداوم انقلاب داشته باشند، از ولادت با سعادت و شخصیت زندگی امام مجتبی(ع) استفاده کردند و همین را بهانه کردند و بهره جستند.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) یک ارگان انقلابی و نقش بسیار موثری در کشور عزیزمان داشتند و ولادت امام حسن(ع) را بهانه قرار دادند و هفته اطعام و کرامت معرفی کردند که در این ماه مبارک رمضان از فضل و کرامت و بخشش خداوند استفاده کنند و در این روزها که تشنه و گرسنه همسان با فقرا و گرسنگان می‌شوند هم از اموال و مال خود در راه خدا و برای خدا انفاق کنند و از وجود نازنین امام حسن مجتبی(ع) به عنوان الگوی کرامت تاسی بجویند.

امام جمعه موقت زاهدان گفت: این امام به کریم اهل بیت معرفی شد و هر روز سفره ای برای خدا و رضای خدا پهن می‌کرد و در این روز ولادت با سعادت که روز اطعام نامگذاری شده مومنین آنچه که در وسع و توانشان است تأسی بجویند.

وی ادامه داد: این نهاد انقلابی که برای خدمت به مردم به فرمان امام به وجود آمد در این روز رنگ و بوی امام مجتبی(ع) را بگیرند و زندگیشان را وفق با زندگی این امام معصوم کنند.

حجت الاسلام راهداری با بیان اینکه هر زمان نام امام مجتبی به زبان های می آید صلح امام به ذهن ها می آید خاطرنشان کرد: اهل بیت در هر زمان و شرایطی که بودند وظیفه شان را انجام دادند هر امامی در عصر امام مجتبی(ع) بود وظیفه ای جز صلح نداشت و با این صلح دین اسلام را بیمه و احیا کرد و این امام بزرگوار احیا گر نبوی جدش رسول الله بود.

انتهای پیام/ http://asrehamoon.ir/vdcf1edyjw6djma.igiw.html

ارسال نظر






captcha
ارسال