فائزون|حضرت معصومه (س) بهترین الگو دختران مسلمان

در خطبه‌های نمازجمعه سیستان و بلوچستان مطرح شد:

حضرت معصومه (س) بهترین الگو دختران مسلمان

ائمه جمعه سیستان و بلوچستان شخصیت حضرت معصومه (س) را بسیار والا و بهترین الگو دختران مسلمان بیان کردند.

کدخبر : 37943 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۲/۳۰|۱۱:۰۶

به گزارش فائزون، ائمه جمعه سیستان و بلوچستان در خطبه‌های این هفته نماز حضرت معصومه (س) را يك شخصيت برتر علمی و اخلاقی دانستند و ايشان را الگوی مناسب برای زنان و دختران جامعه اسلامی معرفی كردند.

حضرت معصومه (س) الگوی مناسب در باب بصیرت و تشخیص حق از باطل

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری، امام جمعه سراوان بیان‌کرد: در آستانه ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) بانوی بلند مرتبه اسلام قرار داریم، یکی از توفیقات ما ایرانی‌ها این است که مرقد ایشان در کشورماست، یکی از بهترین نعمت‌های است که خدای متعال نصیب ما کرده است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های حضرت معصومه (س) شباهت آن با صدیقه طاهره(س) است که به فاطمه ثانی (دوم) معروف است.

امام جمعه سراوان با بیان اینکه در اسلام نسبت به زن و علم آموزی زن الگوی آن حضرت معصومه(س)، حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) است، ادامه‌داد: ایشان یکی از شخصیت‌های برجسته زمان خود و دومین فرزند امام کاظم(ع) بعد از امام رضا(ع) بود، حضرت معصومه (س) زنی عالمه بود و یکی از ویژگی های برجسته بصیرت‌شان بود که در غبارآلودگی‌ها حق را از باطل تشخیص داد که ما باید الگو بپذیریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری اضافه‌کرد:در نهضت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مشاهده می‌کنیم که توابین شورش و قیام کردند علیه یزدیان جنگیدند و جان دادند اما این جان دادن به موقع و در بزنگاه نبود در زمانی بود که امام به شهادت رسید که این در تاریخ یک درس و عبرت است که مبادا در سختی‌هایی که برای ما ایجاد و پرده حق را کدر می‌کنند از حق دفاع نکنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: یکی از ویژگی های حضرت معصومه(س) تشخیص زمان نصرت رساندن به حق در وقت خود بود، در باب نصرت رسانی حق جان و مال و آبروی خود را فدای حق کرد، حضرت معصومه(س) بعد از هجرت امام رضا(ع) با برادرها و برادرزاده ها هجرت می‌کند که مجاهدت در این مسیر بود. در مسیر رنج‌ها و سختی‌ها کشید و در قم جان خود را از دست داد.

امام جمعه سراوان گفت: امروز به چنین نصرت و تشخیص به موقع در بلواگری‌هایی که دشمن ایجاد کرده داریم، اگر بصیرت عمیق نداشته باشیم یقینا دچار مشکل و تزلزل خواهیم شد و از راسخیت و نهضت و راه امام دور خواهیم شد، دشمن سیاه‌نمایی و تحریف می‌کند که با صبوری و استقامت این تحریف و هوچی‌گری از بین می‌رود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری تصریح کرد: روز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) روز دختر نام نهاده شده امیدواریم به طریقی بستری را فراهم کنیم که دخترانمان در تراز یک دختر مسلمان در زندگی رشد پیدا کنند. امروز دشمن در باب عفاف و حجاب انحطاط ایجاد می کند تا دنیا را به سمت هرزگی و بی بندو باری سوق دهد باید توجه داشته باشیم که اگر دختران امروز که مادران فردا هستند را درست تربیت نکنیم جامعه‌ای ناسالم خواهیم داشت.

وی با اشاره به محاصره اقتصادی دشمن، گفت: دشمن ایران را محاصره اقتصادی کرده و با هر ابزاری و در هر زمینه‌ای تلاش می کند تا ایران را از بین برد اما به فضل خدا این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت، عده ای کثیری در آمریکا و اروپا بی خانمان هستند و دچار گرفتاری‌های عجیبی شده‌اند اما امروز ما قله را فتح کرده‌ایم.

امام جمعه سراوان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز فتح خرمشهر، بیان‌کرد: رژیم بعث عراق زمانی وارد خرمشهر شد و ۷۰ درصد شهر را با خاک یکسان کرده بود اما در عملیات پر افتخار بیت المقدس و با مقاومت مجاهدان واقعی راه خدا فتح به ارمغان آمد و این یک پیامی در این ایام دارد که در گذر تاریخی که قرار گرفته ایم با مقاومت و صبوری از آن عبور خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری در خصوص گرانی های لجام گسیخته در شهرستان گفت: مسئولین و دست‌اندرکاران در شهر باید نسبت به گرانی‌های کالا و اجناس به ویژه اجاره بهای مسکن اقدام عاجلی را انجام و این اوضاع را سامان‌دهی کنند. در باب اجازه منزل نباید هر فرد به میل خود قیمت گذاری کند لذا باید با گرام فروشان و افراد متخلف برخورد جدی صورت گیرد.

حضرت معصومه (س) الگوی مناسب برای زنان و دختران جامعه اسلامی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عظیم بامری، امام جمعه شهرستان دلگان حضرت معصومه (س) را يك شخصيت برتر علمی و اخلاقی دانست و ايشان را الگوی مناسب برای زنان و دختران جامعه اسلامی معرفی كرد.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: سالروز ولادت این بانوی عظیم‌الشأن در تقویم کشورمان به نام روز دختر نامگذاری شده است.

امام جمعه شهرستان دلگان افزود: این بانوای مکرمه در عبادت و زهد و تقوی سرآمد زمان خود بوده و آن حضرت شخصیت بسیار والایی داشته است.

وی ادامه داد: زندگی حضرت معصومه (س) نه تنها الگوی مناسبی برای همه بانوان و دختران مسلمان است بلکه الگوی مناسبی برای همه دختران جهان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بامری خاطرنشان کرد: دختر امام هفتم از دیرباز منشا کرامات متعدد بوده است و این کرامت ایشان حاصل یک عمر عبادت و اخلاص است.

عزم جدی مسئولین کشور در مسئله حقابه

حجت‌الاسلام مجتبی عزیزی، خطیب نمازجمعه شهرستان زابل در خطبه‌های این هفته نماز پس از سفارش به تقوای الهی بیان کرد: خدا را شاکریم که موضوع حقابه به گفتمان واقعی در کشور تبدیل شده و این اتفاق بسیار مبارکی است و خوشحال هستیم که در کلمات و گفتار مسئولین ارشد نظام شاهد یک عزم جدی در پیگیری حقابه هستیم.

وی افزود: آن چیزی که به نظر می‌آید نباید از آن غافل شد این است که نباید اجازه داد دوقطبی ایران و افغانستان و دوقطبی ملت ایران و افغان به وجود بیاید.

حجت‌الاسلام عزیزی تاکید کرد: صحبت‌های جدی ما در روز گذشته از ریاست محترم جمهور و وزارت امورخارجه شاهد بودیم که مخاطب‌شان مردم شریف افغانستان نیست چرا که خواهر و برادر هستیم و در کنار هم زندگی می‌کنیم و بیش از 43 سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته و ما میزبان میلیون‌ها نفر از مردم افغانستان هستیم.

خون پاک شهدا ضامن عزت و سربلندی کشور است

وی ادامه داد: در دفاع از حرم از همین شهدای فاطمیون بودند که دفاع کردند و شهید شدند، مردم مظلوم و ستمدیده و مظلوم مخاطب مسئولان ارشد کشور نبودند چرا که این مردم برای ما عزیز هستند و طرف سخن با مزدوران استکبار جهانی که اتفاقا درصد ناچیزی که جیره‌خور آمریکا و اسرائیل هستند که آب را بر روی مردم عزیز بستند.

خطیب نمازجمعه زابل تصریح کرد: هشدارهای مسئولان به عده قلیلی است که آن عده قلیل سخت به دنبال این هستند که دشمنی ایجاد شود ولی مطمئن باشند که بین ملت ایران و افغانستان هرگز دشمنی اتفاق نخواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: این افرادی که فرامین آمریکایی‌ها را عمل می‌کنند کسانی که دست‌نشانده آنها هستند هم از ملت ایران و هم ملت افغانستان سیلی خواهند خورد و ضامن این ذلت هم خون پاک شهیدان عزیزی مثل شهید پیری است که این خون‌ها ضامن عزت و سربلندی و بقای ما و ضامن ذلت و نابودی کسانی  است که به دنبال دشمنی هستند.

حجت‌الاسلام عزیزی تاکید کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران تا کنون با صبوری  با مسئله حقابه برخورد کرده این را بدانند این صبر یک صبر راهبردی است نه از روی ناتوانی باشد.

راهبرد مقابله با تحریم‌های اقتصادی بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخل است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی رمضانی، امام‌جمعه موقت زاهدان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان با اشاره به پیام مقام ‏معظم رهبری که در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ برای دست‌اندرکاران جمعیت بیان فرموده بودند، بیان کرد: تأکید مقام ‏معظم رهبری بر مسئله جمعیت در این پیام حاکی از دغدغه مهم رهبر حکیم و فرزانه نسبت به این موضوع است ‏ایشان در این پیامبر (ص) آینده هولناک پیری جمعیت و تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی و ‏حمایت از خانواده به‌عنوان یکی از فرائض مهم مسئولان و آحاد مردم تأکید کردند‎.‎

وی بیان کرد: رشد جمعیت در دهه‌های اخیر به دلیل سیاست نادرست، مسیری را طی کرده که آینده نیروی انسانی و ‏آینده رشد و ترقی کشور را به خطر انداخته است؛ بنابراین باید در این زمینه تدبیر لازم اندیشیده شود‎.‎

امام‌جمعه موقت زاهدان با تبریک ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) کریمه اهل‌بیت (ع) و روز دختر افزود: ‏حضرت فاطمه معصومه ( س) به‌عنوان الگوی دختران جامعه جایگاه بلند و رفیعی در نزد خداوند دارد‎.‎

وی با تأکید بر مقام زن در اسلام به نام‌گذاری سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) به‌عنوان روز زن و ولادت ‏باسعادت حضرت زینب به‌عنوان روز پرستار و ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) به‌عنوان روز دختر اشاره ‏کرد و گفت: این نام‌گذاری‌ها به دلیل اهمیت نقش اجتماعی زن در جامعه است‎.‎

رمضانی تصریح کرد: کسانی که شعار زن زندگی آزادی را سر می‌دهند نمی‌دانند که زن در اسلام چه جایگاه بلندی ‏دارد؛ شعاردهندگان حقوق زن در غرب در درجه اول کسانی هستند که می‌خواهند زن را در خدمت خود قرار دهند‎.‎

وی به یکم خرداد سالروز محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکا و اروپا اشاره کرد و افزود: آمریکا و اروپا ‏می‌خواهند با تهدیدهای نظامی و اقتصادی در مقابل نظام جمهوری اسلامی کارشان را پیش ببرند؛ آزادی خرمشهر ‏توسط فرماندهان شجاع و جوانانی غیوری صورت گرفت که در هیچ دانشگاه افسری درس نخوانده بودند و در مدت ‏کوتاهی توانستند دشمن تا بن دندان مسلح را شکست دهند و خرمشهر را آزاد کنند‎.‎

وی بیان کرد: امروز دولت مقتدر جمهوری اسلامی ثابت کرده با برقراری ارتباط با کشورهای همسایه و آسیایی ‏می‌تواند زمینه‌های ترقی و رشد اقتصادی کشور فراهم کنند‎.

تقوای الهی پیشه کنیم تا رستگار شویم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان، امام‌جمعه خاش با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) بیان کرد: تکرر و مداومت بر گناه دل را می می‌راند و باعث سیاهی قلب و همنشینی با مردگان (غافلان) می‌شود.

دهقان افزود: با رعایت فرامین الهی و تقواپیشه کردن باعث دوری از تعلقات و دلبستگی‌های دنیا شویم؛ لذا در همین راستا باید همیشه سخن حق بگوییم و با ستمکار در حال پیکار و پشتیبان مظلوم باشیم.

وی با اشاره به‌قرار گرفتن در آستانه ولادت حضرت فاطمه معصومه (ص) گفت: جایگاه و منزلتی که دین اسلام به دختر داده نشان از ارزش والای دختر است چرا که قبل از اسلام دختران را زنده‌به‌گور می‌کردند.

امام‌جمعه خاش ادامه داد: دختران نیک و صالح مایه خیروبرکت در زندگی هستند تا جایی که از رسول اکرم (ص) روایت شده کسی که دو دختر باایمان در خانواده داشته باشد در قیامت همسایه و همنشین من است.

وی به نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان برای دختران مسلمان اشاره کرد و گفت: دختران ما باید با تاسی از ائمه معصوم (ع) و فرامین الهی با رعایت مبانی اسلامی باعث تعالی روح خود و مقام و منزلتی که اسلام به آنها بخشیده شوند و از همنشینی با دوستان بد دوری گزینند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان به اول ماه ذی‌القعده اشاره کرد و افزود: این ماه عبادت و بندگی خداوند است و فرصتی مناسب برای استجابت دعا و نزدیکی به درگاه باری‌تعالی است.

وی اذعان کرد: دوشنبه یکم خرداد و آغاز محاصره ایران توسط استکبار جهانی است که ما توانستیم باایمان به خدا تهدیدات را تبدیل به فرصت کنیم و با باور اینکه ما می‌توانیم تمامی موانع را برداشتیم و به قله‌های اقتدار رسیدیم.

دهقان با اشاره به مصرف بهینه آب تصریح کرد: در بسیاری از امورات ما با مصرف بهینه می‌توانیم باعث صرفه‌جویی شویم تا هم خودمان و هم برای سایر شهروندان دچار مشکل بی‌آبی نشویم.

وی بیان کرد: امروز اگر جوانان ما بخواهند کسی را الگوی خود قرار دهند باید شهدایی همانند شهید بروجردی که در منطقه کردستان اقدامات ماندگاری داشت باشد و یا شهید یاسر عبدلی مدافع امنیت و ناموس مردم اینها الگوهای شایسته‌ای برای فرزندان ما هستند.

امام‌جمعه خاش باتوجه‌به حرمت و عزت زن در جامعه گفت: در فرهنگ ما ارزش و احترام زنان تا حدی است که دشمنان نیز اجازه هیچ‌گونه تجاوز و تعدی را به کسی که زنی به همراه دارد را به خود نمی‌دهند سابقه نداشته یک مرد زن را سپر خود قرار دهد و آدم‌ربایی کند این به‌دور از انسانیت و شأن والایی که اسلام برای زنان قرار داده است.

دهقان به اقدامات اخیر اشرار و گروگان‌گیران در شهرستان اشاره کرد و بیان کرد: غیرت و شرافت و مردانگی این نیست که زن و ناموس را اسیر کنیم و از این افراد بی‌غیرت و بی‌شرف را تبدیل به اسطوره و قهرمان کنیم وجود این‌گونه افراد مایهٔ سرافکندگی جوان مردان و جوامع مسلمان‌اند.

وی در پایان خواستار تسریع در روند اجرای گاز شد و همچنین به مواضع قاطعانه رئیس‌جمهور به حق به سیستان اشاره کرد که این حق مسلم مردم سیستان بوده و رسم همسایه‌داری این‌گونه نیست و این چیزی جز جنایت نمی‌باشد ما در چند دهه اخیر میزبانان خوبی برای آنان بوده‌ایم و از امکانات و خدمات کشور ما استفاده می‌کنند.

انتهای خبر/ ق

ارسال نظر






captcha
ارسال