فائزون|سپاه پاسداران تاریخ شگفت‌انگیزی دارد/ از عملکرد سپاه در محرومیت زدایی تا شکستن حصر آبادان

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان:

سپاه پاسداران تاریخ شگفت‌انگیزی دارد/ از عملکرد سپاه در محرومیت زدایی تا شکستن حصر آبادان

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان گفت: سپاه پاسداران تاریخ شگفت‌انگیزی دارد چراکه در همه عرصه‌ها بر حسب وظیفه و تکلیف ورود کرده و تا پای نثارجان برای مردم خواهد بود.

کدخبر : 37855 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۲/۴|۰۹:۱۴

به گزارش فائزون، سردار عوضعلی فقیری در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: در زمانی که انقلاب اسلامی به تازگی شکل گرفته بود و دشمنان فراوان داخلی و خارجی هم داشت که مخالف این انقلاب به دلیل ماهیت ضداستکباری آن بودند و با درایت حضرت امام خمینی (ره) چندین سازمان انقلابی تشکیل شد که از جمله آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بود.

وی افزود: ما اگر بخواهیم ببینیم که چرا امام راحل نسبت به تشکیل سپاه اقدام کرد، این نشان از درایت و بینش و بصیرت امام داشت که نسبت به این امر مهم اقدام کردند چرا که تعدادی از نیروهای انقلاب مومن به امام و انقلاب و دلسوز برای حفظ انقلاب نیاز داشت تا حفاظت و حراست از انقلاب نوپا را داشته باشند و به همین دلیل در استان‌های مختلف در مراحل متعدد با جوانان انقلابی که از هر قشری بودند دور هم جمع شدند و برای کیاست از انقلاب این ارگان تشکیل شد.

فقیری تصریح کرد: در آن زمانی که مهمترین مشکلاتی که این انقلاب داشت دشمنانی بود که درصدد این بودند که برای این انقلاب نوپا مشکلاتی را برای افراد شاخص ایجاد کنند که سپاه پاسداران در شهرهای مختلف برای حفاظت از شخصیت‌ها و کیان جمهوری اسلامی تشکیل شد و جالب است بدانید با تشکیل آن با نقشه استکبارگسل‌های قومیتی فعال شد و این مسئله باعث شد تا در این مکان‌ها نیروهای جهادی بیشتری فعال شوند تا با دشمنان مداخله گر برخورد کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران تاریخ شگفت‌انگیزی دارد که بنابر نیاز انقلاب و مشکلاتی که برای انقلاب به وجود می‌آمد با تدبیر حضرت امام، سپاه پاسداران وضعیت آن تغییر می‌کرد و با روحیه انقلابی که سرباز امام بودند کاملا تبعیتش از امام تغییر کرد و درگیری‌هایی که در کردستان، بلوچستان و جاهای مختلف به‌وجود می‌آمد نقشش را ایفا و جانفشانی می‌کرد.

وی تاکید کرد: نقش سپاه پاسداران در هشت سال جنگ تحمیلی بر کسی پوشیده نیست و بعد از جنگ نیز در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، سازندگی، و بنا بر وظیفه قانونی خود در راستای ماموریت‌های خود عملکرد مناسب داشته است و امیدوار هستیم این عملکرد پررنگ‌تر شود.

فقیری ادامه داد: وقتی عملکرد سپاه پاسداران را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که مطابق اطاعت از ولی امر مسلمین و برحسب وظیفه‌ای که دارد با تمام وجودش در تمام عرصه‌ها حضور داشته و امیدوار هستیم تا مورد رضایت خداوند و رهبری و مردم عزیز  و شریف قرار گرفته باشد.

این مقام مسئول افزود: عملکرد سپاه در دوران سازندگی و محرومیت‌زدایی طوری وارد شده است که هرچند باید دولت‌های متعدد که بر سرکار آمدند باید وظیفه‌شان را به درستی انجام دهند اما بر سوءمدیریت و سلیقه دولت‌های متعدد خدمت لازم را به جایی که نتوانسته انجام دهد، سپاه پاسداران مجبور شده است تا جهت خدمت به مردم که مهمترین سرمایه‌های انقلاب هستند و برحسب وظیفه و قانون اساسی وارد شده است.

فقیری تاکید کرد: جایی که گفته می‌شود سپاه پاسداران در همه امور مداخله می‌کند اما اینطور نیست بلکه سپاه برحسب وظیفه وارد عمل می‌شود و با توجه به نیروهای مردمی که در اختیار دارد موظف است تا نسبت به رفع مشکلات و موانع  اقدام کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران در هر کجایی که باشد کارهای ناممکن را ممکن کرده است نه اینکه امکانات بیشتری دارد بلکه با روحیه جهادی و تجربه‌ای که در دفاع مقدس داشته است مانند شکستن حصرآبادان با تلاش و کوشش و ابتکار و خلاقیت کمبودها را باید جبران کرد.

وی با اشاره به نقش سپاه پاسداران در عرصه سازندگی افزود: اگر کارنامه سپاه پاسداران بعد از جنگ تحمیلی بررسی شود و اینکه چه اقدامات و هزینه‌هایی انجام داده که با روحیه جهادی که داشته با بهترین کیفیت انجام داده است.
 
وی ادامه داد: سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان درعرصه سازندگی با ساخت خانه، ساخت مدارس، آبرسانی به مناطق محروم و روستایی و اشتغالزایی، مراکز درمانی و بهداشتی و هر اقداماتی دیگر در این استان صورت گرفته که اگر سپاه مخصوصا در بحث طرح‌های آبرسانی چاه‌نیمه‌ها وارد نمیشد سیستان دچار مشکلات و فاجعه بدتری می شد.

فقیری با اشاره به پروژه‌های مهم خدماتی و سازندگی دیگری در استان گفت: پروژه راه آهن، گازرسانی و دیگر پروژه‌هایی که دیگر امکان فعالیت برای دیگر بخش‌ها چه از لحاظ امنیتی، اعتباری و هم ورود به این عرصه نبوده، سپاه برحسب تکلیف ورود کرده است و تا جایی که نیاز باشد تا پای جان این نهاد انقلابی بدون هیچ چشمداشتی نثار این مردم خواهد کرد.

انتهای خبر/

ارسال نظر






captcha
ارسال