فائزون| عید فطر، روزمزد گرفتن یک ماه بندگی است

در خطبه‌های عید سعید فطر مطرح شد؛

عید فطر، روزمزد گرفتن یک ماه بندگی است

ائمه جماعت سیستان و بلوچستان در خطبه‌های نماز عید فطر گفتند: عید فطر، روزمزد گرفتن یک‌ ماه بندگی است.

کدخبر : 37852 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۲/۲|۱۳:۰۵

به گزارش فائزون، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در مصلی المهدی زاهدان برگزار شد، بیان کرد: سرمایه‌گذاری‌های زیادی در زمینه عمرانی و طرح‌های زیرساختی در سیستان و بلوچستان انجام و در حال انجام است که نیاز به ورود مردم برای سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها هستیم.
 وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان برای توسعه و پیشرفت این استان در زمینه سرمایه‌گذاری و ارائه ایده ورود کنند تا توسعه این نقطه از ایران اسلامی رقم بخورد.
 امام‌جمعه زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان در تمام زمینه‌ها دارای ظرفیت است که بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌تواند بسیاری از نیاز‌های کشور را برطرف کند.
 وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بی‌شماری است که متأسفانه تاکنون به‌خوبی از آن استفاده نشده و نیازمند ورود جدی مردم برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف هستیم.
 آیت‌الله محامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب که اشراف بسیار زیادی بر مسائل مختلف کشور دارند چندین سال است که شعار سال را با موضوع اقتصادی نام‌گذاری می‌کنند و دلیل آن این است که دشمن از این ناحیه به دنبال ضربه‌زدن به‌نظام و کشور است.
 وی خاطرنشان کرد: امسال نیز باتوجه‌به اهمیت مسائل اقتصادی رهبر معظم انقلاب امسال را با نام مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری کردند که این امر جز باهمت مسئولان، دولتمردان و ورود مردم در زمینه سرمایه‌گذاری در زیربخش‌های اقتصادی محقق نخواهد.
 برخی‌ها به دنبال ازبین‌رفتن وحدت هستند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری امام‌جمعه سراوان در خطبه های نماز عید فطر در این شهرستان بیان کرد: عید سعید فطر بر همه مؤمنین مبارک باد امیدواریم این روز را خدای متعال روز برکت، رحمت و مغفرت و گشایش همه مشکلات مادی و معنوی قراردهد.
 وی افزود: امروز دست‌هایی در این استان با هر دلایل و طریقی می‌خواهند بین برادران مسلمان جدایی بیندازند، حواسمان را جمع کنیم، مبادا به تعصبات متحجرانه که دین ما منع کرده دچار شود، اگر مسلمانی می‌خواهیم باید وحدت، دوستی و برادری را سرلوحه کارمان قرار دهیم.
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری همچنین با اشاره به مسئله حجاب در جامعه اظهار کرد: در زمینه عفاف و حجاب امروز استان و شهر ما وضعیت مطلوبی دارد، اما قلیل بی‌حجابی دیده می‌شود، خودمان باید حافظ عفاف و حجاب باشیم و طبق قوانین فریضه مهم امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را انجام دهیم، اگر حجاب و عفاف از بین رود غیرت از بین می‌رود و اگر غیرت دینی از بین رفت هرزگی و فساد ایجاد می‌شود.
  دشمنان می‌خواهند آرامش اجتماعی را به هم بزنند
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید پوران‌دخت امام‌جمعه زهک در خطبه‌های نماز عید فطر این شهرستان ضمن قبولی طاعات و عبادات و تبریک عید سعید فطر بیان کرد: اینکه انسان یقین داشته باشد این دنیا گذرا است و محل برداشت توشه، محل کاشتن است و این ابدیت اندیشی در انسان موج بزند، آخرت‌باوری را انسان در خود ایجاد کند، روزه‌گرفتن انسان را به یاد آخرت می‌اندازد، انسان با گرسنگی و تشنگی به یاد گرسنگی و تشنگی قیامت می‌افتد.
 پوران‌دخت خاطرنشان کرد: بعضی از افراد با اقداماتشان باعث می‌شوند دشمن‌شاد شود و اینها دشمن‌شادکن هستند و مردم باید در برابر این اقدامات آگاهی و بصیرت داشته باشند.
 وی تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند آرامش اجتماعی را به هم بزنند لذا مردم در عین صبوری از مسئولان مطالبه عالمانه داشته و از اقدامات احساسی بپرهیزند چرا که اقدام احساسی نه‌تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه دشمن‌شادکن و حتی دشمن را مصمم‌تر می‌کند و چه‌بسا افرادی در این گونه موارد خود را ناجی قلمداد و دیگران را متهم ولی در حقیقت دنبال اغراض و منافع سیاسی خود باشند.
  سلاح غیرمجاز و مشروبات الکی دو معضل اساسی جشن‌های عروسی منطقه
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عظیم بامری، امام‌جمعه شهرستان دلگان در خطبه‌های نماز عید سعید فطر بیان کرد: این عید از اهمیت بسیار بالایی در نزد مسلمانان برخوردار و در واقع محل اجتماع مسلمانان است.
 وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به برخی از معضلات اجتماعی افزود: وجود سلاح‌های غیرمجاز باعث ضرر زیادی برای اهالی این منطقه شده است و از لحاظ شرعی استفاده از سلاح غیرمجاز حرام شرعی است.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری افزود: معضل دیگر استفاده از مشروبات الکی در برخی از جشن‌های ازدواج در این منطقه است.
 
وی با بیان اینکه استفاده از شراب حرام شرعی است، گفت: خود این ماده نجس است، از شراب‌خوار و کسانی که آن را پخش می‌کنند، دوری کنید.
 
امام‌جمعه شهرستان دلگان خاطرنشان کرد: معتمدان، علما و ریش‌سفیدان به جوانان توصیه کنند تا از این اعمال دوری کنند.
 
 مدیران باید نگاه تحول آفرین و مردم مداری داشته باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی امام جمعه ایرانشهر در خطبه‌های نماز عید فطر این شهرستان بیان کرد: انقلاب اسلامی بعد از ۴۴ سال نگاه تحولی دارد و این موضوع را در عرصه‌های مختلفی چون بهداشت، راه، دانشگاه‌ها، قدرت دفاعی و هسته‌ای مشاهده می‌کنیم.
 
وی افزود: مدیران شهرستان ایرانشهر در راستای تحول باید به مسئله خدمت رسانی به مردم و رضایتمندی ارباب رجوع توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه ایرانشهر اظهار کرد: مدیر منفعل در برابر اصحاب قدرت تحول آفرین نیست و مدیران که بی انگیزه، بی برنامه هستند و گرایش به طرح موضوعات قومی مذهبی را دارند نمی‌توانند تحول را در قبال منافع مردم داشته باشند. 
 
حجت‌الاسلام بزمانی عنوان کرد: در رویت هلال ماه شوال مسلمین اختلاف مبنایی فقهی وجود دارد اما این مسئله نباید سبب دوقطبی شود و اعلام رویت وظیفه حاکمیت است که اعلام کند و متاسفانه در جریان اهل سنت هلال ثابت نشده بود و در جامعه نباید به سمت هجمه‌های بی‌سابقه پیش برویم و شاهد اینگونه مسائل باشیم‌.
 
وی گفت: مقام معظم رهبری به موضوع پیش رو که انتخابات است توصیه‌هایی را به مردم دارند که کسانی را انتخاب کنند که خدمتگزاران واقعی هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی عزیزی امام‌جمعه زابل در خطبه‌های نماز عید سعید فطر این شهرستان بیان کرد: امروز روز عید کسانی است که گوش‌به‌فرمان خداوند متعال دادند و روز نتیجه‌گرفتن روزه‌دارانی است که در طول یک ماه روزه‌داری کردند.
 
وی باتوجه‌به اینکه زنان و مردان مؤمن باید به حقوق همدیگر توجه داشته باشند، ادامه داد: همدیگر را به مسائل معنوی، قرائت قرآن، برپایی نماز و کار خیر دعوت کنید و کمک‌حال یکدیگر باشید.
 
عزیزی گفت: همکاری بین همه مسئولین و مردم باید همبستگی وجود داشته باشد تا سیستان آبادی داشته باشیم و به آن برسیم و تا نمایندگان مردمی با پشتیبانی زیاد از حق مردم دفاع کنند.
انتهای خبر/  https://asrehamoon.ir/vdcd9n0ffyt0ko6.2a2y.html

ارسال نظر






captcha
ارسال