فائزون|رمضان بهترین فرصت برای سلوک توحیدی و ارتقا مسائل معنوی است

یک کارشناس مذهبی:

رمضان بهترین فرصت برای سلوک توحیدی و ارتقا مسائل معنوی است

یک کارشناس مذهبی گفت: ماه رمضان یکی از بهترین ماه‌ها است و بهترین فرصت برای ارتقا علمی و عملی در مسائل معنوی است.

کدخبر : 37764 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱/۷|۱۰:۱۹

به گزارش فائزون؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا پیری در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه رمضان یکی از بهترین ماه‌ها است و دارای فضیلت‌های فراوان است بیان کرد: بهترین عبادت در ماه مبارک رمضان این است که معرفت خود را به خداوند افزایش دهیم.


این کارشناس مذهبی افزود: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوبی برای انسان هست تا بر سر سفره رحمت الهی بنشیند و با انواع غذاهای روحی، روح و روان خود را تقویت کنند.

وی تصریح کرد: رمضان بهترین فرصت برای سلوک توحیدی، ارتقای علمی و عملی در مسائل معنوی است.

این استاد حوزه و دانشگاه نیز با اشاره به اینکه رمضان ماهی است که در آن خواب روزه‌دار و  نفس‌کشیدن او هم عبادت است و ثواب دارد بیان کرد: در روایت‌های  مختلف آمده هر عمل صالح در  این ماه چندین برابر ماه‌های دیگر ثواب دارد.

پیری با تأکید بر قرائت قرآن در این ماه گفت: خواندن یک آیه در این ماه برابر با ختم قرآن در ماه‌های دیگر است و باید در این ماه انس خود را با قرآن بیشتر کنیم.

وی اظهار کرد: رمضان فرصتی است که انسان از لحاظ معنوی و اخلاقی به رشد و تکامل می‌رسد و این تکامل اساساً به رشد فردی ختم نمی‌شود؛ بلکه موجب رشد انسان صالحی می‌شود که جامعه را به رشد و تکامل  می‌رساند.

این محقق دینی ادامه داد: انسانی که قرار است جامعه اسلامی را مدیریت کند باید خود از لحاظ معنوی به رشد و تکامل برسد و لذا ماه رمضان بهترین فرصت برای این ارتقا و رشد است.
 

پیری افزود: حضرت امام خمینی (ره) به‌عنوان یک انسان صالح که مدیریت جامعه  را برعهده داشت به دنبال ارتقای رشد و تکامل معنو جامعه بود.
وی با اشاره به اینکه سیره امام راحل یک الگوی کامل برای تحقق جامعه اسلامی است ادامه داد: ایشان در ایام ماه رمضان برخی از دیدارهای خود را تعطیل و به عبادت مشغول می‌شدند.
این کارشناس مذهبی تأکید کرد: هر کسی که سکان‌دار مدیریت جامعه است باید از  لحاظ معنوی به رشد و اخلاق برسد تا در مدیریت مردم جامعه و ارتقای رشد و تکامل معنوی آنان موفق باشد.
پیری بیان کرد: در بعد اجتماعی جامعه ماه رمضان نقش بسزایی دارد و وقتی انسان گرسنگی را تحمل می‌کند این پیام را می‌رساند که باید حواسش به گرسنگان جامعه باشد و  فقرا و مستمندان جامعه را حمایت و دستگیر آنان باشد.
وی ادامه داد: ماه رمضان نشاط اجتماعی به انسان می‌دهد و غیرت اجتماعی انسان را تقویت می‌کند.
این کارشناس مذهبی افزود: ماه رمضان نیز همچنین موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و شاهد هستیم  بسیاری از بزهکاری‌ها و فسادهای اخلاقی جامعه در ماه رمضان کاهش پیدا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه روزه سپری است که انسان را از گناهان و آسیب‌های اجتماعی دور می‌کند گفت: در حوزه اجتماعی ماه رمضان انسان را رشد می‌دهد و  نوع‌دوستی و کمک به دیگران و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز از مهم‌ترین ثمرات اجتماعی روزه‌داری به شمار می‌رود.
 انتهای خبر/ س
  https://asrehamoon.ir/vdcdkj0fkyt0kx6.2a2y.html

ارسال نظر






captcha
ارسال