فائزون|عشق به امام (ره) رزمنده‌ها را به سمت جبهه‌ها می‌کشاند

روایتی از روزهای عاشقی؛

عشق به امام (ره) رزمنده‌ها را به سمت جبهه‌ها می‌کشاند

آزاده و جانباز ۵۰ درصد هشت سال دفاع مقدس گفت: رزمندگان به عشق امام و کشور، بدون هیچ چشم داشتی به جبهه اعزام و با رژیم بعث عراق جنگیدند.

کدخبر : 37706 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۶|۰۷:۵۹

به گزارش فائزون، جمعه حسین بر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: جانبازان قهرمانان ماندگار هشت سال دفاع مقدس هستند که برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقابل رژیم بعث عراق جانانه در خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند.

وی افزود: در هشت سالی که تمام قدرت‌های شرق و غرب به پشتیبانی رژیم بعث عراق در آمدند و جنگ تمام‌عیار را علیه ملت ایران شروع کردند جوانان با شوروشوق مضاعف برای دفاع از این مرزوبوم در جبهه‌ها حضور یافتند، هشت سالی که ما آن را مقدس می‌نامیم چرا که از کیان کشور دفاع کردیم و ما آغازگر جنگ نبوده‌ایم.

این جانباز سراوانی ادامه داد: رزمندگان و جانبازان همان‌طور که در اسارت برای پایداری نام مقدس جمهوری اسلامی ایران شکنجه‌های فراوانی را تحمل کرده‌اند هم اکنون نیز تاآخرین‌نفس برای انقلاب ایستاده و جان خود را فدا می‌کنند.

حسین بر اضافه کرد: رزمندگان بدون هیچ‌گونه چشم داشتی و به‌عنوان وظیفه شرعی و انسانی به جبهه اعزام شدند، مردم ایران خالصانه به ندای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران لبیک گفتند و شیعه و سنی در کنار هم برای دفاع از خاک کشور مقابل رژیم بعث عراق جنگیدند.

وی تصریح کرد: برای اعزام به جبهه با رضایت کامل حضور یافتم و هیچ اجباری در کار نبوده، تمامی رزمندگان به عشقی که امام و کشور داشتند بدون هیچ چشم داشتی حتی از دورترین نقاط به جبهه اعزام می‌شدند و یا رژیم بعث عراق جنگیدند.

جانباز ۵۰ درصد سراوانی گفت: امروز ضرورت دارد در زمینه ترویج و گسترش ارزش‌های دوران دفاع مقدس میان نسل جوان و دانش‌آموزان تلاش‌های مضاعف صورت گیرد و هنوز رشادت‌های شهدا، رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس در جامعه مغفول مانده است.

۲۶ ماه در بند اسارت

عبدالحکیم دهقان‌پور، آزاده و جانباز ۳۰ درصد سراوانی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: سال ۶۴ برای خدمت مقدس سربازی اعزام و سپس در سال ۶۵ برای دفاع از تمامیت ارضی کشور عازم جبهه شدم تا ادامه خدمت مقدس سربازی را در دفاع از کشور در جبهه حق علیه باطل حضور داشته باشم.

وی افزود: برای حضور در جبهه هیچ یک از اعضای خانواده‌اش مخالف نبوده‌اند؛ بلکه با روی باز از این موضوع استقبال کرده‌اند.

آزاده و جانباز ۳۰ درصد سراوانی ادامه داد: ۲۸ ماه در جبهه حضور داشته و یک ماه مانده به اتمام سربازی‌اش توسط رژیم بعث عراق به اسارت گرفته شده و مدت ۲۶ ماه در اسارت بوده است.

دهقان‌پور با بیان اینکه در طول ۲۸ ماه حضور در جبهه دو بار مجروح شده است، گفت: یک ماه به اتمام خدمت مقدس سربازی‌ام مانده بود که بمباران توسط عراقی‌ها صورت می‌گیرد و ترکش‌های طلایی خمپاره به بازوهایم اصابت می‌کند که بلافاصله به بیمارستان ارتش در دزفول جهت درمان انتقال می‌شوم.

وی در ادامه، نحوه مجروح شدن دفعه دومش را چنین بیان کرد: برای انجام کارهای ترخیصش در تاریخ ۲۱ تیر سال ۶۷ قصد رفتن به نزد فرمانده در جبهه را می‌کنم که ناگهان بمباران توسط عراقی‌ها انجام می‌شود، و این بمباران ساعت‌ها به طول انجامید، پس از اینکه تعداد بمب‌ها کاهش یافت جهت پناه‌گرفتن در زیر پل سینه‌خیز می‌روم که ترکش یکی از بمب‌ها به ساق پای راستم اصابت می‌کند و مجروح می‌شوم.

 این جانباز هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: در همان حین نیروهای عراقی جهت اسیر گرفتن به محل بمباران حاضر می‌شوند و مرا همراه دیگر رزمندگان که به اسارت گرفته بودند به سوله‌ای که در عراق بود انتقال دادند.

دهقان‌پور گریزی به خاطرات زمان اسارت خود زد و ادامه داد: در زمان اسارت شکنجه‌ها و بدرفتاری‌های زیادی با اسرای ایرانی صورت می‌گرفت به طور مثال در یکی از روزهای اسارت بیمار شدم به همراه من چند بیمار دیگر را به بیمارستان منتقل کردند البته دست‌وپا و چشمانمان را بستند و در خودرویی انداختند و سپس در راهروی بیمارستان رها کردند، در آنجا تعدادی زن بودند زمانی که متوجه شدند ایرانی هستیم به‌شدت ما را کتک زدند.

انتهای خبر/

ارسال نظر






captcha
ارسال