فائزون|برگزاری مراسم یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در خاش/سلیمانی یک مکتب و تفکر همیشه زنده است

برگزاری مراسم یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در خاش/سلیمانی یک مکتب و تفکر همیشه زنده است

سردار آبسالان: وصیت نامه شهید سلیمانی باید برای نسل جوان تبیین شود سلیمانی شدن دور از دسترس نیست با پیروی از خط این شهید و تأسی از سیره و منش این بزرگ مرد همه میتوانند سلیمانی شوند.

کدخبر : 37602 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۳|۰۹:۱۴

به گزارش فائزون به نقل از تفتان ما، امروز دوشنبه ۱۲ دیماه مراسم بزرگداشت شهید همیشه سرفراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور سردار ابسالان جانشین سپاه سلمان استان، سرهنگ علی ثمره حسینی فرمانده سپاه شهرستان، ائمه جمعه و جماعات، فرماندهان نظامی و انتظامی، فرمانداران، مدیران و مسئولان ادارات و نهادها، ریش سفیدان، سران طوایف و اقشار مردم ولایتمدار و شهید پرور شهرستان خاش در محل ناحیه سپاه شهرستان برگزار شد.

ثمره حسینی به وصیت نامه شهید سلیمانی که سرشار از پند و اندرز برای همه ی نسل ها می باشد اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی در وصیت نامه خود برای همه اقشار جوان، مدیر، علما و....پندهای ارزنده و آموزنده ای دارد که با خواندن و تبیین اندیشه های این شهید بزرگوار می توانیم در مسیر روشن  زندگی و تعالی قراربگیریم.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی امام زندگی خود را وقف خدمت و امنیت ملت و کشورش قرار داد تا اسلام و انقلاب از گزند نیرنگ های شوم دشمنان شیطان صفت در امان بمانند.

در ادامه سردار آبسالان جانشین سپاه استان با توجه به همرزم بودن و آشنایی نزدیک در جبهه های جنگ با شهید سلیمانی و همکاری با این سردار رشید اسلام گفت: دی ماه همیشه شاهد حوادث و اتفاقاتی بوده که در اعتلا و تحقق نظام اسلامی و انقلاب مثمر ثمر واقع شده اند.

وی عنوان کرد: اولین اتفاق در ۲۶دیماه ۱۳۵۷که منجر به فرار شاه و چند روز بعد پیروزی انقلاب اسلامی شد.
دومین اتفاق ۱۹دیماه و موفقیت در عملیات کربلای پنج که منجر به شکست دشمن بعث شد و حقانیت جمهوری اسلامی را در مجامع بین المللی به اثبات رساند.
سومین اتفاق در دی ماه ۱۳۸۸ و فتنه ای که در کشور دشمنان راه اندازی کردند و به خیال باطل خود خواستند کار انقلاب را بقول خودشان تمام کنند که با بصیرت ملت دچار شکست مفتضحانه ای شدند.

سردار آبسالان حادثه تأثیر گذار دیگر در دیماه را ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی بدست استکبار دانست و افزود: دشمن فکر می کرد با ترور سردار سلیمانی می تواند ما را شکست دهد غافل از اینکه تشییع میلیونی شهید سلیمانی نشان داد ملت ما بیش از پیش و با اتحاد بیشتری در مسیر آن شهید بزرگوار حرکت خواهند کرد.

جانشین سپاه استان راه حفاظت از گزند نقشه های دشمنان و در امان ماندن را عمل و تبیین و تشریح وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و اظهارکرد: مکتب سلیمانی باید برای نسل جوان الگو قرار گرفته شود.
باید شهید سلیمانی را به مردم معرفی کنیم و نسل جوان ما نیاید فکر کنند رسیدن به جایگاه شهید سلیمانی دور از دسترس است.

وی مهمترین صفات اخلاقی شهید سلیمانی را صداقت و اخلاص دانست چرا که این صفات لازمه تعالی روح در یک انسان است.
وی عنوان کرد:پیروی از ولایت طبق فرامین الهی و آیات قرآن  واجب است و هم اهل تسنن و اهل تشییع بدان اعتقاد دارند.

حافظ کفایت الله ریگی فرزند شهید وحدت و امنیت شهید عبدالواحد ریگی با بیان اینکه مهمترین شاخصه هر حکومت امنیت است گفت: چه سعادتی بالاتر از آن است که انسان برای تقرب به خداوند و رسیدن به زندگی ابدی جان خود را فدا کند مبارزه با ظلم و برقراری امنیت در راستای دفاع از آرمانهای اسلام و انقلاب مهمترین انگیزه هر انسانی برای جنگ با دشمنان است.

وی جوانمردی، شجاعت وغیرت را ویژگی های خاص سردار سلیمانی برشمرد که اجازه نداد دشمن  بتواند کوچکترین تعرضی به این خاک داشته باشد.

کفایت الله ریگی امنیت را مهمترین شاخصه یک کشور دانست و گفت: اگر کشوری امنیت داشته باشد سایر مشکلات اقتصادی و... حل خواهند شد ولی اگر امنیتی نباشد حرج و مرج روی خواهد داد و آنوقت آن حکومت رو به نابودی خواهد رفت.

انتهای پیام

ارسال نظر






captcha
ارسال