فائزون|مکتب حاج قاسم سلیمانی تقویت کننده جبهه مقاومت است/ معنویت و رابطه عاطفی شهید سلیمانی با مردم مثال‌زدنی بود

علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان:

مکتب حاج قاسم سلیمانی تقویت کننده جبهه مقاومت است/ معنویت و رابطه عاطفی شهید سلیمانی با مردم مثال‌زدنی بود

شماری از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه معنویت و رابطه عاطفی شهید سلیمانی با مردم مثال زدنی بود، گفتند: خون شهید حاج قاسم و همرزمانش درخت اسلام را آبیاری کرد و منجر به تقویت و وحدت بین ملت ها شد.

کدخبر : 37600 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۳|۰۸:۴۹

به گزارش فائزون؛‌ مولوی عبدالرحیم ریگیان پور، امام جمعه اهل سنت شهرستان مرزی میرجاوه در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به اینکه شهید سلیمانی معتقد بود حفظ نظام سیاسی از اوجب واجبات است، بیان کرد: ولایت مداری حاج قاسم و عشق و علاقه ای که به نظام و انقلاب اسلامی داشت باعث شده بود برای حفظ آرمان ها و دستاوردهای این نظام جانفشانی کند که دستاورد آن تقویت وحدت و برادری، رسیدگی به مستضعفین عالم و امنیت بود.

وی افزود: خون شهید حاج قاسم و همرزمانش درخت اسلام را آبیاری کرد و منجر به تقویت و وحدت بین ملت ها شد که این مهم را در تشیع باشکوه و بی نظیر ایشان به وضوح مشاهده کردیم.

این عالم اهل سنت ادامه داد: شهید سلیمانی در ابتدا انسانی گمنام بود، فردی مخلص، شجاع، ایثارگر، ولایت مدار، صبور، بی ریا و با اخلاص بود و اینها باعث ماندگاری و زنده بودن سردار دلها است.

وی اظهار کرد: حاج قاسم با تقویت جبهه مقاومت به‌عنوان‌ عنصر نجات‌بخش 

امام جمعه اهل سنت شهرستان مرزی میرجاوه: حاج قاسم با تقویت جبهه مقاومت به‌عنوان‌ عنصر نجات‌بخش جهان اسلام، توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب را نقش برآب کرد.

جهان اسلام، توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب را نقش برآب کرد.

به گفته ریگیان پور؛ شهادت حاج قاسم و همرزمانش مانند ابو مهدی المهندس بی عرضگی، ناجوانمردی و خباثت آمریکایی ها را به جهانیان نشان داد، به خیال باطل دشمنان این شهادت برایشان برگ برنده بود در صورتی که باعث روسیاهی و نشان دادن خوی استکباری آنان شد، به طوری که امروز از واژه و نام شهید سلیمانی بیشتر از شخص حاج قاسم واهمه دارند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان مرزی میرجاوه با اشاره به اینکه معنویت و رابطه عاطفی شهید سلیمانی با مردم مثال زدنی بود، گفت: یکی از علل دلدادگی مردم به حاج قاسم، اخلاص ایشان است که همه جان و مال خود را فدای اسلام، انقلاب و مردم کرد.  
 
رمز پیروزی سردار دلها کار جهادی و مقاومت بود

مولوی عبد الصمد کریم زایی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در وحدت آفرینی بین مسلمانان چه شیعه و چه سنی نقش حائز اهمیتی ایفا کرد و تلاش های فراوانی در این زمینه داشت تا انسجام و همبستگی بین جامعه مسلمین حفظ شود.

وی افزود: مسئله ای که برای همگان مشهود بود این بود که برای شهید سلیمانی مسلمان و غیر مسلمان و شیعه و سنی فرقی نداشت و بین آن ها هیچ تفاوتی قائل نمی شد.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر تصریح کرد: یکی از 

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر:ترور شهید سلیمانی توسط آمریکا حماقت این کشور را به دنیا ثابت کرد و آن ها باید بدانند که با حذف این بزرگوار باز هم نمی توانند وحدت و انسجام را در ایران به هم بزنند.

ویژگی های شاخص سردار دلها این بود که به فکر قشر ضعیف و محروم در جامعه بود و یکی از اولویت های مهم کاری خود قرار داده بود.

وی اضافه کرد: یکی از دلایلی که باعث محبوب شدن شهید سلیمانی در دلهای همگان شده تلاش های بی وقفه او برای ایجاد وحدت در امت اسلامی بوده است.

این عالم اهل سنت اذعان کرد: ترور شهید سلیمانی توسط آمریکا حماقت این کشور را به دنیا ثابت کرد و آن ها باید بدانند که با حذف این بزرگوار باز هم نمی توانند وحدت و انسجام را در ایران به هم بزنند.

مولوی کریم زایی اذعان کرد: در حقیقت رمز پیروزی سردار سلیمانی کار جهادی و بعد از آن مقاومت بود و نقش این شهید در برقراری امنیت در منطقه زبانزد همگان در دنیا است.

وی گفت: باید همگان سعی کنند فرهنگ ایثار و مقاومت، حفظ وحدت و همبستگی بین امت اسلامی را در دنیا ترویج بدهند.

حاج قاسم سلیمانی الگوی تمام مسلمانان است
 
مولوی عنایت اله رسولی زاده یکی از علمای اهل سنت جنوب سیستان وبلوچستان در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی دارای شخصیت تاثیرگذاری در کل منطقه و محبوب همه بود و برای توسعه اهداف دینی، اسلامی، قرآنی و جهانی در همه شرایط خدا را شاهد و گواه خود قرار می داد.

وی افزود: همه مسلمانان دنیا وظیفه دارند که با تمام وجود از مرزهای کشورشان‌ حفاظت و اجازه ندهند که یک وجب از خاک کشورشان‌ به تصرف بیگانگان درآید 

یکی از علمای اهل سنت جنوب سیستان وبلوچستان: امروز اگر جای حاج قاسم سلیمانی خالی است، مسئولان باید با بصیرت و درایت جلو روند و راه و روش این شهید والامقام را ادامه دهند.

و شخصیت حاج قاسم سلیمانی از همین افراد بود که به دلیل خدمات ارزنده دشمن این بزرگوار را از میان برداشت.

امام جمعه اهل سنت سرباز، شهید حاج قاسم سلیمانی را الگوی تمام مسلمانان‌ ایران و دنیا دانست و ادامه داد: حس خدمت به هر مسلمانی اولین خصلت ایشان بود و شیعه و سنی هیچ تفاوتی نداشت و هر کجا که احساس می‌کرد کاری از دستشان بر می‌آید از هیچ تلاشی دریغ نمی کرد.

وی گفت: امروز اگر جای حاج قاسم سلیمانی خالی است، مسئولان باید  با بصیرت و درایت جلو روند و راه و روش این شهید والامقام را ادامه دهند.

مولوی رسولی زاده با اشاره به این‌که دشمن به طور مداوم رصد می‌کند که ببیند چه کسانی مدافع اسلام و انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: تداوم انقلاب مرهون شخصیت‌هایی‌ همچون شهید سلیمانی است.
 
مردمی بودن و اخلاص رمز محبوبیت جهانی سردار سلیمانی بود

مولوی عبدالله حسن زهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: شهيد مظلوم سليمانی با توجه به عمق معرفت و معنويت فرمودند ايران حرم است وحفظ نظام از اوجب واجبات است زيرا كه خدای نكرده درصورت شكست جمهوری اسلامی تماميت اسلام در ايران وجهان به قهقرا خواهد رفت لذا بر همه مومنان واجب است ازن ظام دفاع كنند.

وی افزود: آمريكا با ترور سردار سليمانی درواقع خواست به نظام اسلامی آسیب 

امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون: رابطه سردار سليمانی با مردم عاطفی و بر اساس حب و برادری بود كه قلوب مستضعفين را جذب كرد.

بزند ولی با این اقدام حالا بیشتر از شهید سلیمانی می ترسند و وحشت دارند.

حسن زهی ادامه داد: ما مسلمين درواقع وظيفه داريم انتقام شهيد سليمانی را با بصیرت و در مقابل توطئه‌های دشمن بگیریم که البته انتقام واقعی از خون شهید سردار سلیمانی را خواهیم گرفت.

مولوی حسن زهی تصریح کرد: علاوه برساده زیستی دلسوزی و غمگساری مردم، وظیفه شناسی این سرداربزرگ اسلام باعث شد تا شخصیتی محبوب شود، رابطه سردار سليمانی با مردم عاطفی و بر اساس حب و برادری بود كه قلوب مستضعفين را جذب كرد و همین دلیل باعث شد تا سردار دلها و محبوب قلبها شود.
وی اخلاص، تدبیر و منش صادقانه را جمله ویژگی های شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد و افزود: این شهید مختص به نظام اسلامی نبود بلکه شخصیتی جهانی داشت و با شهادتش بسیاری از مردم جهان را داغدار کرد.
 
انتهای پیام

ارسال نظر






captcha
ارسال