فائزون| ترویج حجاب ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است/رسالت رسانه ها نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس (س) زاهدان:

ترویج حجاب ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است/رسالت رسانه ها نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب

زهرا میرشکار با اشاره به اهمیت رعایت حجاب و عفاف در جامعه و پیامدهای حیاتی اجرایی کردن این مهم، گفت: ترویج حجاب ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

کدخبر : 37248 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۳/۱۱|۱۰:۳۳

به گزارش فائزون؛ زهرا میرشکار، مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس (س) زاهدان در گفتگو با عصرهامون بیان کرد: حجاب نه تنها مانعی برای بانوان بلکه می تواند زمینه رشد آنان در جامعه باشد، و فعالیت های اجتماعی را گسترش دهد.

وی با اشاره به اینکه حجاب به یک جایگاه و سازمان خاصی واگذار نشده است، افزود:  تمامی افراد جامعه باید در این زمینه احساس مسئولیت کرده و در ترویج این مسئله در جامعه تلاش کنیم.

این استاد حوزه ادامه داد: جامعه ای سلامت و تندرست و با نشاط است که زنان آن از سلامت روحی و روانی برخوردار باشند، و حجاب یک عامل مهم در تحقق جامعه سالم و بانشاط است.

وی افزود: در مسئله حجاب در ابتدا باید اندیشه ها را در رابطه با این موضوع درست کنیم، لذا وقتی که تفکر و اندیشه یک مطلب و موضوعی را درک کند راحت آن را می پذیرد و برای حفظ آن تلاش می کند.

رسانه ها مروج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باشند

میرشکار  گفت: برگزاری همایش ها و برنامه های مذهبی و کارهای فرهنگی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف می تواند اثر گذار باشد اما اثر گذاری آن کوتاه مدت است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اثر طولانی داشته باشد باید اندیشه ها و تفکر افراد در این زمینه اصلاح شود، وقتی که فکر و اندیشه یک مسئله را بپذیرد می تواند آثار مثبت و طولانی را در جامعه داشته باشد.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: اگر بخواهیم در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن موفق عمل کنیم باید در ابتدا جامعه را واکسینه و هویت سازی کنیم.

وی در خصوص نقش رسانه ها خصوصا رسانه ملی گفت: رسانه ما باید هدایت محور باشد، و الگو سازی درست و مناسب کند، اما متاسفانه در حال حاضر رسانه های ما در این امر کم و کاستی های دارند که باید به آن توجه و اصلاح شود.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه مخاطب با دیدن انحراف در رسانه ملی بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرد تا دیدن همان صحنه یا بدتر از آن در ماهواره و شبکه های مجازی، افزود: رسانه باید به دنبال کیفیت فیلم باشد، نه کمیت آن گاهی به بهانه جذب مخاطب، زمینه را برای تهاجم فرهنگی ایجاد می کنند.

حجاب نقش مهم در استحکام بنیان خانواده دارد

میرشکار با بیان اینکه  حجاب تمامی خصوصیات یک نظام فرهنگی را دارد، خاطر نشان کرد: حجاب به زن این امکان را می دهد تا به عنوان یک فرد فعال با سایر نظام های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره ارتباط  خوب  و سازنده ای برقرار سازد.

وی با اشاره به اینکه، برخی مدعی هستند که  پوشش بانوان عامل اصلی عقب ماندگی و انحطاط کشورهای اسلامی است، افزود: حجاب نه تنها مانع فعالیت های اجتماعی بانوان است بلکه باعث افزایش نیروی کار و تولید است و بدون شک کشانیدن امور جنسی از محیط خانه به اجتماع، نیروی کار و فعالیت اجتماع را ضعیف، بلکه فلج می سازد و در آن صورت آموزش، پژوهش و کار و تلاش جای خود را به آرایش و خودنمایی و چشم چرانی و لذت جویی خواهد داد که سقوط جامعه را به دنبال خواهد داشت.

این کارشناس مذهبی معتقد است که حجاب نقش مهم در استحکام بنیان خانواده دارد و افزود: با رعایت اصل حجاب و پوشش در محیط بیرون از خانواده، حریم زن و شوهر حفظ می‌شود و خانواده ثبات خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: هرمسئله ای که  به سلامت اخلاق جامعه لطمه می‌زند باید ریشه‌کن شود و هرچه سلامت اخلاق جامعه را تضمین می‌کند، تقویت شود.

میرشکار با تاکید براینکه اسلام از بی‌حجابی و بدحجابی بیزار است، گفت: بی حجابی باعث  متزلزل کردن اخلاق و فضیلت، اسلام در بین مردم می شود.

وی ادامه داد: یکی از عواملی که باعث می شود زنان تحت تأثیر هجوم فرهنگ غرب قرار بگیرند، ضعف ایمان و عدم آگاهی آنان از اسلام و تعالیم رهایی بخش آن است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر






captcha
ارسال