فائزون| فتح خرمشهر نماد مقاومت و نوید دهنده آزادسازی بیت‌المقدس است/ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند جهاد تبیین

یکی از فرماندهان عملیات بیت المقدس:

فتح خرمشهر نماد مقاومت و نوید دهنده آزادسازی بیت‌المقدس است/ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند جهاد تبیین

غلامرضا باغبانی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر؛ نماد افتخار و منشا عزت است، گفت: علت دشمنی استکبار با ایران‌، تعارض ارزشی نظام اسلامی با منافع آنهاست.

کدخبر : 37202 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۳/۳|۱۳:۴۰

به گزارش فائزون؛‌ غلامرضا باغبانی یکی از فرماندهان عملیات بیت المقدس از سیستان و بلوچستان در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: یکی از عملیات های گسترده ای که در طول دفاع مقدس رزمندگان سرافزار ایران اسلامی انجام دادند عملیات بیت المقدس بود که  از ۱۰ اردیبهشت، ۲۳ روز در چندین مرحله و نقاط مختلف انجام دادند، و این عملیات به عنوان نماد مقاومت، ایثار و ایستادگی در مقابل هجمه های دشمن در آن زمان بود.

عملیات آزاد سازی خرمشهر نماد مقاومت و ایثار در جهان

وی گفت: عملیات بیت المقدس تفکر لیبرالیست بنی صدر را کنار گذاشت و تفکر الهی و فرماندهی الهی را جایگزین کرد.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: فتح خرمشهر آنقدر گسترده و با ارزش بود که امام راحل در بیانات خود فرمودند "فتح خرمشهر فتح خاک نبود بلکه فتح ارزشهای اسلامی بود".

وی با اشاره به سخن امام راحل که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، افزود: در آزاد سازی خرمشهر امدادهای غیبی به کمک رزمندگان آمدند و توانستیم، دشمن سرتا پا مسلح را که  کشورهای اروپایی و آمریکایی و شوری سابق با تجهیزات به روز دنیا  آن را همراهی و پشتیبانی می کردند را شکست دهیم .

باغبانی ادامه داد: این پیروزی افتخار بزرگی برای ملت ایران است و امروز توانسته ایم این نماد مقاومت و ایثار و از خود گذشتگی را در سرتاسر دنیا گسترش دهیم، این تفکر الگویی شده است برای مردم فلسطین، لبنان و یمن و سایر کشورهای که خواهان تحقق بیداری اسلامی در کشور های خود هستند.

علت دشمنی استکبار با ایران‌، تعارض ارزشی نظام اسلامی با منافع آنهاست

وی اضافه کرد: در آن زمان رزمندگان ما در مقابل دشمن ایستادگی کردند و از استکبار تبعیت نکردند و توانستند با اتکا به توان نظامی خود و قدرت الهی به پیروزی برسند، و امروز هم مسئله جهاد تبیین که مقام معظم رهبری مطرح کرده اند و بر آن تاکید دارند درست است که مسئله نظامی نیست اما فتح مسائل سیاسی ، فرهنگی و علمی بوده و باید با حفظ  روحیه مقاومت و ایثار بتوانیم در این عرصه نیز به پیروزی برسیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: تفکر اسلامی و بیداری اسلامی یکی از علت های اصلی دشمنی استکبار با ملت ایران است و جهاد کبیر که همان پیروزی در بعد اقتصادی و علمی هست امروز مستلزم هوشیاری و آگاهی است.

به گفته وی؛ جوانان باید بدانند ما به عنوان سربازان آن زمان توانستیم به وظیفه خود عمل کنیم و رسالت خود را انجام دهیم، امروز هم اگر شرایط به گونه ای باشد که نیاز به مبارزه باشد حاضریم برای حفظ ارزش های نظام اسلامی ایثار و از خود گذشتگی کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: جوانان و نسل امروز که امام را ندیدند و جنگ را درک نکردند اما با روحیه ایثار و مقاومت آشنا شدند و آماده جانفشانی برای حفظ ارزشهای نظام اسلامی هستند.

باغبانی خاطر نشان کرد: در عملیات غرور آفرین بیت المقدس رزمندگان ما با روحیه مقاومت و ایثار توانستند ۶ هزار کیلومتر از خاک ایران اسلامی را که ۵۸۸ روز در تصرف دشمن بود و چون خار در چشم و استخوان در گلو بود را در مدت ۲۳ روز از تصرف بعثی ها خارج کنند، خرمشهری را که  بعثی ها آمده بودند تا در آن بمانند و صدام بارها در مصاحبه های خود اعلام کرده بود اگر ایرانیان موفق به آزاد سازی خرمشهر بشوند کلید بصره را به آن ها می دهم.

وی همچنین بیان کرد: در عملیات بیت المقدس با ایثار شجاعانه، رزمندگان و سختیِ کاری که در این عملیات بود توانستیم دشمن را خار و ذلیل کنیم و اختلافی که بین فرماندهان عراقی ایجاد شد، و این نبود جز لطف الهی که باعث شد نیروهای بعثی گروه گروه به اسارت در بیایند، به گونه ای که ۲۰ هزار اسیر عراقی و ۱۶ هزار کشته و زخمی از نیروهای بعثی در این عملیات داشتیم.

باغبانی در ادامه گفته هایش به حضور چشمگیر رزمندگان سیستان و بلوچستان در عملیات بیت المقدس پرداخت و گفت: حضور سردار بزرگ استان "شهید حاج قاسم میرحسینی" که آغاز حضور در دفاع مقدس را با عملیات پیروزمندانه بیت المقدس آغاز کرد و جمعی از فرماندهان گردان های عملیات بیت المقدس که  از رزمندگان استان بودند و توانستیم این افتخار را برای استان ثبت کنیم و با خود محفوظ داریم.

حاج قاسم ها؛استوره مقاومت هستند

وی ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور در جبهه های جنوب و کردستان در جبهه افغانستان در امر کمک رسانی به مردم این کشور و در جبهه بلوچستان در امر تامین امنیت در منطقه ، تلاش ها وایثار گری های مجدانه انجام دادند و شهدای زیادی را در این جبهه ها تقدیم کردند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان کرد: رزمندگان استان در آن مقطع در تیپ ثارالله و در لشکر ۴۱ ثارالله جزء افراد بسیار چشمگیر و مورد توجه بودند، نماد آنان که قائم مقام لشکر ۴۱ ثار الله شهید حاج قاسم میرحسینی بود که در کنار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی استوره مقاومت به مقابله با دشمن پرداختند و این افتخار همراهی با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای رزمندگان شیعه و سنی استان در کارنامه شان ثبت شده است.

وی ادامه داد: امروز اگر بخواهیم چون گذشته پیشرفت و به توسعه دست یابیم و آبرو و عزت داشته باشیم باید همان تفکر فرهنگ ایثار ومقاومت دفاع مقدس و عملیات بیت المقدس را در زندگی خود در قالب کار جهادی و جهاد تبیین پیاده کنیم.

باغبانی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "خرمشهر ها در پیش داریم"، گفت: قطعا اگر همان روحیه و تفکر ایثار و مقاومت عملیات بیت المقدس را بتوانیم حفظ کنیم در تمامی عرصه های علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و جهاد تبیین به موفقیت ها و پیروزی های چشمگیری خواهیم رسید.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال