فائزون|برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت سوم خرداد در زاهدان

برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت سوم خرداد در زاهدان

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت سوم خرداد و روز مقاومت امروز در سالن جلسات معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد.

کدخبر : 37115 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۲۷|۰۷:۵۰

 

به گزارش فائزون به نقل از خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت سوم خرداد و روز مقاومت امروز در سالن جلسات معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد.

سردار «غلام‌نبی کوهکن» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار داشت: در عملیات‌های بیت‌المقدس و فتح المبین نصرت و معجزه الهی به وقوع پیوست چراکه در این عملیات‌ها تعداد نیروهای ما یک سوم دشمن بود ولی به لطف خداوند پیروز و از خرمشهر ۱۵ هزار اسیر گرفتیم.

وی افزود: در دوران جنگ نیروهای سیستان و بلوچستان از فرماندهان عالی رتبه تا مسئولین وظیفه شناس همه تلاش های بسیاری برای پیروزی کردند و دشمن را ناکام گذاشتند.

سردار کوهکن عنوان کرد: در عملیات‌های بیت المقدس و فتح المبین ۵۰ شهید از سیستان و بلوچستان بودند که کتاب خاطراتشان به چاپ رسیده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۳۰ عنوان کتاب برای رونمایی در هفته دفاع مقدس خواهیم داشت،گفت: تبیین نقش هدایت و امام و رهبری در حیات معنوی و خلق حماسه و پیروزی، تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح، تبیین نقش حماسی همه اقشار مردم و اذهان و مذاهب، نهادینه سازی روحیه ایثار و مقاومت و تبیین الگوی رفتاری، تببین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تبیین نقش عملیات بیت المقدس درس ها وعبرت ها از جمله اهداف برگزاری مراسم در هفته مقاومت است.

امیر «مهدی احمدی افشار» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸ زرهی سیستان و بلوچستان گفت: عملیات بیت المقدس یکی از غرورآفرین ترین و افتخار آمیز ترین عملیات ها بود. رزمندگان بیش از ۹ پل نظامی بر روی رود کارون زدند و نیروهای نظامی ضربات بسیار سختی به دشمن وارد کردند. این عملیات بیش از ۲۴ روز به طول انجامید و رزمندگان در چهار مرحله عملیات، توانستند خرمشهر را به آغوش ایران اسلامی برگردانند و روسیاهی اش برای صدام و رژیم بعثی ماند.

وی افزود: لشکر ۸۸ زرهی با اعزام گروه هایی در چند عملیات از جمله بیت المقدس حضور داشتند و با نثار دو هزار و ۳۸۸ شهید، اعزام ۹۵ هزار رزمنده، بیش از ۱۲ هزار ایثارگر و جانباز و دو هزار و۸۰۰ آزاده در طول هشت سال دفاع مقدس دین خود را به کشور ایران ادا کرده اند.

«رحمدل بامری» معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس با ایمان و بصیرت و اقدام در میدان عمل و بیان خود را ثابت کردند که اگر امروز همانند آنان در جامعه رفتار کنیم،بخش مهمی از جهاد تبیین را انجام داده ایم.

وی با اشاره به اینکه شهدا با خون خود این نهضت را برای ما به ارمغان آوردند،افزود:رهبر انقلاب اسلامی با بصیرت و تفکر این نظام را از گردنه های مختلف عبور دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال