فائزون| راهیان نور فرهنگ انقلابی را برای جوانان تبعین می کند

امام جمعه شهرستان چابهار:

راهیان نور فرهنگ انقلابی را برای جوانان تبعین می کند

امام جمعه شهرستان چابهار گفت: ما باید راویان صادقی داشته باشیم که هشت سال دفاع مقدس را در راهیان نور برای جوانان ما روایت کنند.

کدخبر : 37007 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۱|۰۸:۱۸

به گزارش فائزون؛ به نقل از چهاربهاران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی امام جمعه شهرستان چابهار، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه امروز روز راهیان نور است ،گفت: راهیان نور حقیقتی است که امروز در مسئله جهاد تبعیین بسیار حائز اهمیت است.

 وی روز ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان را پیشاپیش تبریک گفته و بیان کرد: روز راهیان نور ،مقدمه‌ای است برای روز ولادت حضرت علی اکبر است چرا که جوانان ما در دوران دفاع مقدس، واقعاً حماسه آفریدند ،جوانان ما از شهرها روستاها و همه نقاط کشور و از همه اقشار از جمله دانشجو، کارگر ،کارمند، بازاری ،روحانی وهمه و همه در جبهه ها بودند و حماسه آفریدند.

 امام جمعه شهرستان چابهار ،بر همه لازم دانست که حماسه هشت سال دفاع مقدس را با راهیان نور زنده نگه دارند و افزود: جوانان ما در مناطق جنگی حماسه آفریدند و راویان صادق این حماسه ها را بدون کاستی و حتی اضافه کردن مواردی ،بایدبرای جوانان تعریف کنند.

 حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی با اشاره به فرمایشات امام علی(ع) در نهج البلاغه که می فرمایند: قلب جوان مانند یک زمین آماده، مستعد برای کشت است که در آن هر بذری بکاری ،ثمر میدهد جوان قبل از اینکه قلبش گرفتار سیاهی و شیطان شود باید به تقویت خود بپردازد 


وی،ادامه داد:فرصت جوانی بهترین استفاده را برای خود سازی ببرید و حضرت علی اکبر یکی از جوانانی بود که بهترین عملکرد را داشتند و جوانان باید از ایشان الگوی بگیرند.

 امام جمعه شهرستان چابهار، افزود: مومنین و نمازگزاران باید جوانان را به سمت و سوی خدا ببریم ،دشمن روی جوانان ما در فضای مجازی و حقیقی متمرکز شده تا آنان را از فرهنگ انقلاب دور کنند و انقلاب را به فراموشی بسپارند و غرق در انحراف وفساد شوند راهیان نور فرهنگ انقلابی را در جوانان ما یادآور می شود.

 امام جمعه شهرستان چابهار درپایان با بیان اینکه در زمان پیامبر نیز خانواده شهدا را تکریم و احترام  می کردند خاطرنشان کرد : ما نیز باید خانواده شهدا را تکریم کنیم ،شهدا از با ارزش ترین داشته خود یعنی جان خود گذشتند تا امروز ما و جامعه ی ما در امنیت و آسایش باشد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظر






captcha
ارسال