فائزون| استکبار ستیزی و ولایت پذیری دو شاخصه مهم مکتب حاج قاسم/حضور در صحنه های مختلف، نشانِ ارادت سردار سلیمانی به مردم سیستان و بلوچستان

در گفت وگو با همرزم شهید سلیمانی مطرح شد؛

استکبار ستیزی و ولایت پذیری دو شاخصه مهم مکتب حاج قاسم/حضور در صحنه های مختلف، نشانِ ارادت سردار سلیمانی به مردم سیستان و بلوچستان

حسنعلی نوری گفت: انتخاب حاج قاسم میرحسینی به عنوان قائم مقام لشکر۴۱ ثارالله، عیادت و دلجویی از بیماران حادثه تاسوکی، حضور در مراسم تشییع جنازه سردار حاج محبعلی فارسی و سایر عوامل نشان از عشق و علاقه خاص سردار دلها به مردم سیستان و بلوچستان است.

کدخبر : 34799 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۹|۰۸:۲۴

به گزارش فائزون؛  حسنعلی نوری یکی از رزمندگان گردان ۴۰۹ و از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: جامع ترین تبیین و توصیف در مورد حاج قاسم سلیمانی را رهبر معظم انقلاب در اقامه اولین نماز جمعه بعد از شهادت این بزرگوار بیان کردند و گفتند "شهید سلیمانی فرد نیست بلکه مکتب است"، بر مبنای این تحلیل طبیعتا یکی از رسالت هایی که پس از شهادت ایشان در مسیر تجلیل، تکریم و ترویج فرهنگ شهید و شهادت بر عهده همگان است آشنایی نسل امروز و آینده با ویژگی های مکتب شهید سلیمانی و ترویج این مکتب است.

توجه به ولایت‌مداری در وصیت‌نامه حاج قاسم سلیمانی  

وی تصریح کرد: با ترویج این مکتب باید افرادی تربیت کنیم که با سیره و روش امثال "سلیمانی ها"، در مسیر صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن کوشا باشند.

همرزم شهید پررنگ ترین ویژگی حاج قاسم را ولایت پذیری و ولایت مداری دانست و ادامه داد: در وصیت‌نامه سردار سلیمانی توجه به ولایتمداری 

موج می‌زند و همگان را توصیه به گوش دادن به فرامین رهبر معظم انقلاب کرده اند چرا که معتقد بود مسیر رستگاری و عاقبت بخیری در گوش به فرمان ولی فقیه بودن است، از این جهت همواره گوش به فرمان ندای رهبری و سخنان رهبری نیز نقشه راه حرکتش بود.

وی یکی دیگر از درخشان ترین و پررنگ ترین صفات شهید سلیمانی را  اخلاص عنوان کرد و گفت: اخلاص در عمل و کار برای رضای خدا، حاج قاسم را در قلب ملت جهانیان به ویژه مردم ایران جای داد، تمامی فعالیت هایش را قربت الی الله انجام می داد و از تمامی جلوه های دنیایی گریزان بود.

وی تصریح کرد: شخصیتی همچون سلیمانی با کارنامه درخشان در عرصه های نظامی چه در دوران دفاع مقدس چه بعد از جنگ در تامین امنیت جنوب شرق و پس از آن جبهه مقاومت و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علیرغم داشتن عناوینی مهم همچون سرلشکر، سپهبد، سردار و سایر مواردی که زیبنده نام وی است اما همه ما در انظار عمومی و خصوصی از این شخصیت به نام " حاج قاسم " یاد می کنیم و این امر گویای اخلاص، توازن، دوری از تفاخر این شهید بزرگوار بوده و این رکنِ اصلیِ شخصیت حاج قاسم است.

به گفته نوری، وقتی کار برای رضای خدا باشد خداوند آن کار را ترویج ، تبلیغ و حمایت می کند؛ بزرگترین تبلیغ و ترویج 

در خصوص حاج قاسم "مراسم تشییع جنازه باشکوه" ایشان در عراق و ایران است ، تشییع جنازه ای که بعد از ارتحال حضرت امام راحل نمونه آن را هیچ کس ندیده که اینگونه تمام اقشار، پیر و جوان به دور از هر سلیقه سیاسی و مذهب آمدند و خالصانه و عاشقانه در زیر تابوت وی اشک ریختند؛ حضور اقشار مختلف مردم از استان‌ها و کشورهای مختلف در آیین تشییع نشان‌دهنده عشق مردم به این انسان بزرگ بود.

"جمهوری اسلامی حرم است"، تعبیر خاص سپهبد سلیمانی

وی در ادامه سخنان خود داشتن روحیه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را ویژگی دیگر شهید سلیمانی دانست و اذعان کرد:  اهمیت انقلاب اسلامی در کلام شهید سلیمانی موضوع دیگری است که بنا به گفته حاج قاسم " جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی (ص)" و یا اینکه" امروز دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران، دفاع از دین مبین اسلام است و بر همین اساس امام راحل عظیم الشأن، حفظ نظام را اوجب واجبات دانستند"؛ باید از این سیره و مکتب الگو گرفت.

رزمنده دوران دفاع مقدس در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه  حاج قاسم عشق و علاقه خاصی به مردم سیستان و بلوچستان داشت، اظهار کرد: ایشان فرماندهی لشکر 41 ثارالله را برعهده داشت و این لشکر متشکل از نیروهای مردمی و بسیجی سه استان کرمان، هرمزگان وسیستان وبلوچستان بود، این 

موضوع باعث تعلق خاطر و انس و الفت خاص سردار سلیمانی با رزمندگان و بسیجیان و آحاد مردم خونگرم استان سیستان وبلوچستان بود؛ به نحوی که هم در دوران دفاع مقدس و هم بعد از دوران جنگ و ماموریتی که در راستای امنیت جنوب شرق بر عهده گرفتند اینها زمینه ای برای آشنایی با مردم استان بود؛ که امروز برای این امنیت و آرامش مرهون خون شهید سلیمانی و سایر شهدا هستیم.

حاج قاسم و علاقه به مردم سیستان وبلوچستان

وی ادامه داد: اینکه سیدالشهدای جنگ تحمیلی و دفاع مقدس شهید "حاج قاسم میرحسینی" انتخاب و قائم مقام حاج قاسم در دفاع مقدس شدند، نشان از ارادت خاص سردار سلیمانی به این خطه از کشور است.

نوری به یکی از خاطرات شیرین خود در دیدار با سردار شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: در زمان حمله تاسوکی بنده مجروح و به بیمارستان ساسان تهران برای انجام کارهای درمانی منتقل شدم حاج قاسم  به دیدارم آمد و جویای احوال من شد؛ این سرکشی، حضور و دلجویی گویای محبت ایشان نسبت به بچه های سیستان وبلوچستان است.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان یک فرد بسیجی در لشکر 41 ثارالله و گردان های مربوط به رزمندگان سیستان وبلوچستان که توفیق شرکت در جبهه داشتم، در برنامه سالیانه ای که سردار سلیمانی در کرمان داشت و همه ساله همرزمان دوران جنگ را برای دیدار و هم بستگی دعوت می کرد حضور داشتم، این دیدار بچه‌ها با سردار و آن جمع دوستانه بسیار دلچسب بود.

این رزمنده ادامه داد: در این نشست های سالیانه که اکنون "حسینیه" شده است، پیام هایی توسط حاج قاسم به مردم و رزمندگان استان ارسال می شد، آنجا به عینه علاقه مندی، الفت و عشقی که ایشان نسبت به بچهای سیستان وبلوچستان داشتند را لمس کردم.

وی اضافه کرد: نمونه دیگر علاقه حاج قاسم سلیمانی به مردمان سیستان وبلوچستان را در تشییع جنازه سردار حاج محبعلی فارسی، فرمانده گردان 409 حمزه سیدالشهدا می توان نظاره کرد؛ علیرغم اینکه حاج قاسم در خارج از کشور و در بحران سوریه به سر می برد، اما خود را به مراسم تشییع جنازه حاج محب رساند که این حضور سند دیگری از عشق و علاقه بی پایان و بی دریغ نسبت به سیستان وبلوچستان است.

 گفتنی است؛ آخرین بوسه حاج قاسم سلیمانی بر عکس شهید میرحسینی یکی دیگر از دلایل علاقه ایشان به مردم استان است، به گونه ای که حاج قاسم در آخرین روزی که در محل کارش حاضر می‌شود، عاشقانه به در و دیوار آن چشم می دوزد و دستانش را بر تمثال مبارک شهدای همرزمش می‌کشد تا تبرک کند؛ اما در این میان، بر تصویر یکی از شهدا بوسه‌ای پر از رمز و راز می‌زند، شهیدی که هر زمانی که می‌خواست قدمی بردارد، بعد از توکل به خدا و توسل به اهل بیت (ع)، از روح او مدد می‌گرفت.

انتهای پیام/

 

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر






captcha
ارسال