فائزون|امروز مسئولیت نخبگان و برجستگان مسئولیتی سنگین است/اقدامات کنگره با شعار تقریب در حال برگزاری است

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

امروز مسئولیت نخبگان و برجستگان مسئولیتی سنگین است/اقدامات کنگره با شعار تقریب در حال برگزاری است

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: تمام تلاش ما در سپاه سلمان این است که حوزه و راهبردمان تقریبی باشد در نظام سیاسی و نه اعتقادی.

کدخبر : 15728 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱۵|۱۲:۴۴

به گزارش فائزون؛ فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در جمع معتمدین و طوایف و ریش سفیدان اهل سنت استان با تاکید بر اینکه شهدا مایه عزت و بزرگی ایران اسلامی هستند و همه ما مدیون خون شهدا هستیم اظهار داشت: امروز دین ما به شهدا بیشتر از هر کسی است و ما بیشتر از هر کسی در معرض امتحان الهی هستیم. جا ماندگان چه در بخش پشتیبانی چه در سایر بخش ها که امروز به عنوان برجستگان و نخبگان از آنها یاد می شود بیشتر در معرض امتحان الهی هستند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس امتحان، امتحان نخبگی نبود بلکه امتحان، امتحان توده ها بود در استان سیستان و بلوچستان  بیش از 900 نفر شهید دادیم و بیش از 12 هزار نفر به جبهه اعزام شدند، 950 نفر آزاده و جانبار در استان داریم. امتحان دفاع مقدس متعلق به توده های مردم بود و امتحانشان را خوب پس دادند.

وی بیان داشت: استان سیستان و بلوچستان در دوران دفاع مقدس هیچ تهدیدی نمی شد نه موشک و نه هواپیمای دشمن به این منطقه نمی رسید اما از این استان 12 هزار نفر به جبهه اعزام شدند و سه گردان 409؛ 405 و گردان وحدت را داریم که عمدتا بچه های این استان بودند و زحمت زیادی کشیدند و گل کاشتند.

سردار معروفی تصریح کرد: امروز امتحان؛ امتحان نخبگان است و مسئولین و ماموریت ما سنگین تر از هر کسی است.

وی بیان داشت: ملت ما بواسطه شهدا عزیز شد و از هر ملتی در هر عرصه ای متمایز است و علت دشمنی دشمن نیز همین موضوع است دشمن چشم دیدن بزرگی ملت ایران را ندارد که صاحب حق و نفوذ و جایگاه و نظر و تصمیم در منطقه شده است.

وی اضافه کرد: امروز شخصیتی همچون حاج قاسم سلیمانی که از جنس مردم است نماینده جبهه و نماینده انقلابیون و مومنان است و مقاومت و شجاعت او مقاومت و شجاعت ماست.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید بیشترین مراقبت و مواظبت را داشته باشیم افزود: امروز  مسئولیت حقیقی ما به عنوان یک انسان که یک سری افراد تحت امر ماست و اقدامات عملی را انجام و به عنوان رهبر خود می پذیرد و الگو از او می گیرد بسیار خطیر است.

وی تاکید کرد: 282 طایفه و تیره در سیستان و بلوچستان جزو افتخارات ماست و اینکه در فتنه مدرن جدید این استان کمترین چالش را داشت هوشمندی و بصیرت بزرگان منطقه بود و این امتحان نخبگان و برجستگان است و نباید فریب دشمن را خورد.

وی ادامه داد: دشمن برای استان سیستان و بلوچستان سه مولفه راهبردی انشقاق قومی مذهبی و راهبرد وحشت را در دستور کار خود دارد تا مردم احساس نا امنی کنند.

سردار معروفی بیان داشت: به فضل الهی و همت بزرگان و نیروهای مسلح و قرارگاه قدس  وضعیت استان به لحاظ امنیتی وضعیت قابل قبولی است. مرز ما امروز قابل قبول است و گذرگاههای نا امن گرفته شده است. جادهها؛ پاسگاهها؛ برق؛ امکانات و .. گسترده شده و امنیت به دست خود مردم ایجاد شد.

وی تاکید کرد: توجه و همت مردم؛ هوشمندی فرماندهان و توجه حضرت آقا باعث برقراری امنیت پایدار در سطح استان شد.

سردار معروفی مردم سیستان و بلوچستان را جزو مردم استثنایی ایران در حوزه ملیت خواند و اضافه کرد: در زمانیکه بیگانه(پرتغالیها و انگلیسی ها ) وارد کشور می شود و حکومت مرکزی به مردم کمک نمی کنند خود مردم مقابل بیگانه می ایستند و شهید می دهند.

وی با تاکید بر روحیه استکبار ستیزی مردم سیستان و بلوچستان گفت:  حضرت آقا معتقدند مردم این استان ناموس پرستند و به کسی چیزی نمی گویند. از ویژگی های منحصر به فرد و اعتقادی که ما به آن افتخار می کنیم و دشمن اینها را می بیند و به دنبال انشقاق قومی و مذهبی و دعوا و فاصله انداختن می رود.تمام تلاش ما  در سپاه پاسداران این است که حوزه و راهبردمان تقریبی باشد در نظام سیاسی و نه اعتقادی.

وی بیان داشت: ما در تلاشیم در حوزه تقریب هر چقدر مردم در مرکز بلوچستان و نیکشهر سبیل اخلاقی را به عنوان کوچکترین شهید اهل سنت می شناسند همان اندازه در سیستان این شهید را بشناسند و به همان اندازه که در سیستان حسین علی عالی را می شناسند در جنوب نیز این شهید گرانقدر شناخته شود. شهید با شهید فرقی نمی کند چه شیعه باشد و چه و سنی. شهدا برای بقای دین خدا و حفظ کرامت ملت ایران و انقلاب اسلامی و حفظ آبروی ملت ایران و تمامیت ارضی و اطاعت از ولایت پا به میدان جنگ نهاده اند نه چیزه دیگر.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات کنگره همه با دید تقریب انجام شده است و کتابی که برای شهید اخلاقی تولید شده برای شهید میرحسینی هم تولید شده است.

وی برگزاری یادواره ها و اجلاسیه در جنوب استان را فوق العاده دانست و افزود: سرکشی از 4  خانواده شهید به تفکیک پاسدار؛ بسیجی؛ انتظامی و ارتش با حضور فرندهان نظامی و انتظامی انجام شده است و دهه فجر را به عنوان دهه دیدار نامگذاری کردیم. عملیات فرهنگی بدون هیچ تفاوتی بین اهل سنت و شیعه در حال انجام است.

انتهای پیام

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر






captcha
ارسال