فائزون|سرپرستی ایتام به نیت شهدا/ سیستان وبلوچستان رکورددار بالاترین سطح آمار ایتام در کشور است

دراین کار نیک سهیم شوید؛

سرپرستی ایتام به نیت شهدا/ سیستان وبلوچستان رکورددار بالاترین سطح آمار ایتام در کشور است

رئیس اداره اکرام سیستان وبلوچستان با بیان اینکه بالاترین آمار ایتام در کشور به این استان اختصاص دارد، گفت: بیش از ۴۰ هزار یتیم در استان وجود دارد که اغلب فاقد حامی هستند.

کدخبر : 14929 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۰|۱۲:۰۸

به گزارش فائزون؛ دردناک است اما دنیا برای همه خوب و خوش آغاز نمی شود، در اطراف ما جایی که شاید حتی خیلی هم توجه نکنیم کودکان معصومی هستند که در دنیای کوچک کودکانه شان همیشه چیزی کم بوده؛ دستان استوار پدری دلسوز و یا آغوش گرم مادری مهربان و نگران، رنج نرسیدن به آرزوهای کوچک اما محالشان را هم که به این حسرت ها اضافه کنیم اندوهی می شود بی پایان برای این فرشته های کوچک.

این فرشته های معصوم با دست نوازشگری شاد می شوند و با کمک های توانگرانه و عاشقانه خیرین، آرزوهای خود را دست یافتنی می بینند، تحصیل می کنند، می آموزند و شاد و سالم زندگی خواهند کرد.
 
اهمیت سرپرستی ایتام در قرآن و روایات
یکی از مهمترین محاسن اخلاق سرپرستی ایتام و تفقّد و محبّت نسبت به آنان است. از این رو پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله و سلم ـ که پیام آور رحمت و رحمةللعالمین است و خود نیز طعم تلخ یتیمی را چشیده نسبت به این موضوع شدیداً توصیه کرده و با بیانات مختلف در مناسبتهای گوناگون مسلمانان را در تکریم یتیمان ترغیب و تشویق فرموده و مردم را به سرپرستی آنها امر کرده و خود نیز عملاً عهده دار نگهداری و سرپرستی از یتیمان بوده است.
 
ورود به بهشت
رسول گرامی ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ فرمود:« من کفَّل یتیماً و نفقته کنت أنا و هو فی الجنَّة کهاتین و قرن بین اصبعیه المسبّحة و الوسطی.»{5}
کسی که یتیمی را سرپرستی کند و عهده دار نفقه و مخارج او گردد من و او در بهشت پهلوی یکدیگر هستیم. سپس انگشت سبّابه و انگشت وسطی را پهلوی هم گذاشت و فرمود: مانند این دو که پهلوی یکدیگرهستند.
 
سیستان وبلوچستان بالاترین آمار ایتام در کشور را دارد
علی موسوی رئیس اداره اکرام استان با بیان اینکه سیستان وبلوچستان بالاترین آمار ایتام در کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: بیش از 40 هزار یتیم در این استان وجود دارد که اغلب فاقد حامی می باشند.
وی با اشاره به اجرای طرح "هرشهید یک یتیم" در استان گفت: با همکاری سپاه سلمان استان قرار شد در بهمن ماه که کنگره ملی شهدا برگزار می شود افراد به طور دلخواه سرپرستی ایتام را به نیت شهدا برعهده گیرند.
رئیس اداره اکرام استان هدف از اجرای چنین طرحی را افزایش بحث سرانه یتیم ها و حامی دار شدن ایتام در استان عنوان کرد و افزود: حامیان بومی ما نسبت به حامیان خارج از استان بسیار ناچیز است و کمترین حامی را در سیستان وبلوچستان داریم.
وی با اشاره به اینکه بیش از 300 نفر از ایتام زیر 18 سال فاقد حامی هستند، ادامه داد: برخی حامی ها یک ماه واریزی دارند و یک ماه نه؛ به چنین واریزی هایی واژه حامی تعلق نمی گیرد امید است بتوانیم در این طرح برای ایتام حامی واقعی که واریزی داشته باشند پیدا کنیم.
موسوی شرایط پذیرش ایتام را بدین نحو اعلام کرد که افراد می توانند از طریق سایت محسنین یتیم یا فرزند خود را به همراه مبلغ واریزی انتخاب یا به دفاتر کمیته امداد در سراسر استان مراجعه کنند تا از طریق آلبوم های ایتام اقدام به انتخاب یتیم مدنظر که دختر باشد یا پسر و غیره کنند.
وی در تکمیل مطلب فوق خاطر نشان کرد: افرادی که قصد سرپرستی ایتام به صورت تلفنی را دارند نیز می توانند با تماس با شماره تلفن 33518034-054 و یا تلفن همراه 09158398705 سرپرستی یتیمی را بر عهده گیرند.
 
60 هزار تومان حداکثر مبلغی که به هر یک از ایتام سیستان و بلوچستان تعلق می‌گیرد
رضا شهرکی مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان در جلسه تعامل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با روسای دفاتر نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی مشکلات مددجویان و نیازمندان زیرپوشش کمیته امداد استان که در آبان ماه سال گذشته برگزار شده بود با تایید این مطلب که سیستان وبلوچستان بالاترین آمار ایتام در سطح کشور را دارد، گفته بود: هم اکنون 103 هزار خانوار با جمعیت 260 هزار نفر در سیستان و بلوچستان و حدود 12 هزار خانوار در سطح شهرستان زاهدان زیرپوشش کمیته امداد هستند.
وی با بیان اینکه حداکثر مبلغی که به هر یک از ایتام سیستان و بلوچستان تعلق می‌گیرد، حدود 600 هزار ریال است، بیان کرده بود که هم اکنون 40 هزار یتیم در استان وجود دارد که 28 هزار نفر از آنها زیر 18 سال هستند و تنها 23 هزار نفر از آنها حامی دارند.
علی ای حال با این تفاسیر از آنجایی که استان پهناور سیستان وبلوچستان دارای بالاترین آمار ایتام در سطح کشور است شما نیز می توانید با پرداخت هزینه های زندگی این کودکان معصوم بی سرپرست یا دارای سرپرست فاقد صلاحیت، در این کار نیک سهیم شده و به دنیای این کودکان رنگ و نور ببخشید.

دعای خیر ایتام بدرقه راهتان باد.
انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال