فائزون|۳۱ تیر ۱۳۶۱

کدخبر : 9765 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۷|۱۰:۳۴

تاریخ شمسی

31تیر1361

تاریخ قمری

30رمضان1402

تاریخ میلادی

22ژوئیه1982
 
خلاصه روز: 

- ادامه مرحله دوم عملیات رمضان: توقف جناح شمالی قرارگاه فجر؛ موفقیت "فجر 4" در انهدام دشمن و سه کیلومتر پیشروی؛ بروز مشکلات در الحاق با جناح چپ و اقدامات مهندسی و عقب‌نشینی به مواضع سابق؛ برخورد دستگاه‌های مهندسی به میدان‌های مین و تأخیر در اقدامات مهندسی "فتح 1"؛ تمرکز آتش دشمن بر نیروهای خودی و عقب‌نشینی اجباری؛ ادامه‌ی پیشروی "لشکر 27 حضرت رسول" و "تیپ 25 کربلا" و تصرف اهداف تعیین شده؛ الحاق این دو تیپ با هم. کمبود زمان برای احداث خاک‌ریز و بازگشت به مواضع سابق؛ نتایج عملیات: انهدام 451 تانک و نفربر و 142 خودرو و....

- بر اثر بمباران مراکز نظامی و اقتصادی بغداد در حمله جنگنده‌های نیروی هوایی ایران، فرودگاه این شهر امروز نیز بر روی پروازهای خارجی بسته بود. مجله تایم: فرودگاه بغداد برای اولین بار از آغاز جنگ بسته شد. نشریه لوس‌آنجلس تایمز: خسارات زیادی به تأسیسات بغداد وارد شده است.

- وزارت دفاع عراق همه‌ی افراد ذخیره 29 ساله را به خدمت فراخواند.

- ارسال 24 دستگاه کانال‌کن از کویت به عراق. مداوای مجروحان ارتش عراق در بیمارستان‌های کویت. تماس وزیرخارجه کویت با کشورهای منطقه درباره جنگ ایران و عراق. گزارش روزنامه "الشرق الاوسط" درباره تلاش سیاسی نظامی کویت پس از حمله اخیر ایران.

- رئیس‌جمهور خامنه‌ای: امروز پس از 23 ماه ما نمی‌توانیم شاهد شهادت کودکان و زنان خرمشهری و آبادانی و ویرانی شهرها به دست حکومت عراق باشیم. ما باید دشمن را به قدری عقب برانیم تا قادر به گلوله‌باران شهرها و روستاهای ما نباشد. وقتی صدام اعلام کرده که برای سرنگونی حکومت ما به ایران حمله می‌کند، کسی از او نپرسید که چرا خواهان سرنگونی حکومت ایران است. کشور عراق متعلق به ملت عراق است و ما قصد توسعه‌طلبی نداریم.

- معاون نخست‌وزیر عراق: ما تانک‌های "تی‌55" را از ایران به غنیمت گرفته‌ایم. عراق شش منطقه مرزی به وسعت 372 مایل مربع را در دست دارد. تاکنون 50 کشور برای شرکت در کنفرانس غیرمتعهدها اعلام موافقت کرده‌اند.

- سفر غیررسمی "ملک حسین" پادشاه اردن به انگلستان برای گفت‌و‌گو با مقام‌های این کشور درباره بحران لبنان و جنگ ایران و عراق.

- مقاله‌ی نشریه‌ی "نوول آبزرواتر" درباره وضعیت جاری جنگ، تأثیر پیروزی ایران در به هم خوردن تعادل استراتژیک منطقه و احقاق حقوق مردم فلسطین. توصیه این روزنامه به کشورهای عرب منطقه برای جلوگیری از گسترش اسلام‌گرایی. در این مقاله همچنین شرح مواضع ایران در برابر اقدامات بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ، نیز آمده است.

- گزارش خبرگزاری فرانسه از روحیه‌ی مساعد اسیران ایرانی در بصره: اسیران ایرانی اعتقاد دارند که اسلام پیروز خواهد شد.

- گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی به استناد مندرجات روزنامه نیویورک تایمز درباره‌ی فعالیت‌های جدید دولت امریکا در سازمان دادن نیروهای ویژه عملیاتی در خاورمیانه: مأموریت اصلی این نیرو ایجاد شورش و طغیان به ویژه برقراری ارتباط با یاغیان و مخالفان پشت جبهه دشمن و تعلیم آن‌ها جهت عملیات چریکی و خراب‌کاری می‌باشد.

- گزارش روزنامه آلمانی "هندلزبلات" درباره‌ی وضعیت اقتصادی عراق: تأسیسات نفتی عراق خسارت زیادی دیده‌اند. خزانه دولت با وجود کمک 25 میلیارد دلاری کشورهای دوست عربی، رو به پایان رفتن است.

- عناصر حزب دمکرات دو سرنشین یک کمپرسی جهاد سازندگی را در توابع دیواندره ربوده‌اند. در "تاکستان" یک تیم ترور از سازمان مجاهدین خلق، دو نفر پاسدار سپاه را سربریدند.

ارسال نظر






captcha
ارسال