فائزون|یادواره شهدای قوم بامری و عبداللهی برگزار می شود

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان دلگان:

یادواره شهدای قوم بامری و عبداللهی برگزار می شود

کدخبر : 8229 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۸/۷|۰۷:۴۹

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان دلگان گفت: یادواره شهدای اقوام بزرگ بامری و عبداللهی با هدف وحدت و همبستگی بین اقوام و طوایف برای اولین بار در سطح کشور برگزار می شود.

به گزارش فائزون؛ حسین شهرکی در گفتگو با خبرنگار ما از برگزاری یادواره شهدای قوم بامری و عبداللهی در شهرستان دلگان خبر داد و گفت: یادواره شهدای این دو قوم بزرگ بلوچ برای اولین بار در سطح کشور برگزار خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: یادواره شهدای قوم بامری و عبداللهی با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دلگان و همچنین بزرگان و ریش سفیدان طوایف برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه قوم بامری و عبداللهی در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و گلستان و همچنین در سایر استان ها به صورت پراکنده زندگی می کنند، ادامه داد: قوم عبداللهی و بامری شهدای زیادی در دوران دفاع مقدس، در درگیری با اشرار و در راه امنیت کشور و همچنین شهدایی را در راه دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت در کشور سوریه تقدیم اسلام کرده اند.

ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دلگان و بزرگان با بیان اینکه قوم بامری و عبداللهی نقش فعال و مستمری در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی داشته است، اضافه کرد: شهرستان دلگان 66 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

شهرکی ادامه داد: مهمانانی از سایر شهرستان های سیستان و بلوچستان و همچنین استان های همجوار برای حضور در این یادواره دعوت شده اند.

این مسئول با اشاره به اینکه شهدا سند افتخار قوم بامری و عبداللهی هستند، خاطر نشان کرد: این یادواره شهدا با هدف ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل های نوجوان و جوان و همچنین وحدت و همبستگی بین طوایف و اقوام برگزار خواهد شد.

گفتنی است یادواره شهدای قوم بامری و عبداللهی روز سه شنبه نهم آذرماه امسال از ساعت 7 صبح در مصلی امام علی (ع) شهرستان دلگان برگزار می شود.

شهرستان دلگان در 475 کیلومتری جنوب غرب شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/

 

  • ببببب

ارسال نظر






captcha
ارسال