فائزون|شهید محمد گلدوی

شهید محمد گلدوی

خادم مسجد جامع شهر بود. محمد در مسجد به دنیا آمد، در مسجد بزرگ شد و در مسجد هم جان به جان آفرین تسلیم کرد.

نام:محمد

نام خانوادگی:گلدوی

نام پدر:جواد

محل تولد:گنبد کاووس

تاریخ تولد:۱۳۵۹/۳/۳

تاریخ شهادت:۱۳۸۹/۴/۲۴

محل شهادت:زاهدان

عملیات:ترور

دین:اسلام

مذهب:شیعه

کدخبر : 7818 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۷/۲۷|۱۰:۴۱

فائزون شهید محمد گلوی را معرفی می کند.

محمد اهل سیستان و بلوچستان بود. در سختی بزرگ شد و درد کشید، تعمیر کار و برق کار بود. پدرش برای کسب روزی حلال برای فرزندانش، با سختی و زحمت فراوان، کار کرد و مدت 23 سال خادم مسجد جامع شهر بود. محمد در مسجد به دنیا آمد، در مسجد بزرگ شد و در مسجد هم جان به جان آفرین تسلیم کرد.

کمی که بزرگتر شد، در حوزه مقاومت روح الله فعالیت نمود و امور حوزه بسیج را انجام می داد. یک ماه رفت کربلا و در بازسازی عتبات، همکاری کرد

 

سفری نیز برای زیارت بیت الله الحرام رفت. برای مدتی دسته رزمی حوزه مقاومت روح الله را همراهی می کرد. نزدیک دو ماه در حوالی گمرگ به طرف جاده “میرجاو” هایست بازرسی داشتند و او در ایست حاضر بود. سرانجام نیز در عملیات تروریستی مورخ 24 تیر ماه 1389 همزمان با برگزاری جشن میلاد امام حسین(ع) و دعای کمیل در ساعت 20:21 در مقابل مسجد جامع زاهدان و بر اثر انفجار تروریستی عامل انتحاری به شهادت رسید.

 

نحوه شهادتمحمد گلدوی به همراه چند نفر دیگر از همرزمان بسیجی خود مشغول بازرسی میهمانان مراسم جشن ولادت حضرت امام حسین (علیه السلام)  و دعای کمیل در ورودی مسجد جامع زاهدان بود ، که فردی قصد وارد شدن به داخل مسجد را می کند و شهید گلدوی قصد بازرسی او را داشته  اما ممانعت وی سبب ظن شهید گلدوی و جلوگیری از ورود این شخص  به داخل مسجد می شود . مهاجم سعی می‌کند خود را به داخل جمعیت حاضر در صحن مسجد برساند  که این  شهید ایثارگر  او را در آغوش می‌گیرد و این مهاجم را از جمعیت دور می کند و  در این هنگام تروریست جنایتکار با کشیدن ضامن بمب اقدام به انفجار می‌کند.

طبق اعلام مسئولین رشادت شهید محمد گلدوی باعث نجات جان حداقل 150 نفر شده است


 

ارسال نظر






captcha
ارسال