فائزون|شهید محمد ضمیری

شهید محمد ضمیری

فائزون شهید محمد ضمیری رامعرفی می کند این شهید والامقام در بخشی از وصیت نامه اش عنوان کرده است:اي جوانان نکند در خواب غفلت و ذلت بمیرید که حسین(ع) در میدان نبرد شهید شد.

نام:محمد

نام خانوادگی:ضمیری

نام پدر:محمد حسین

محل تولد:بیرجند

تاریخ تولد:۱۳۳۸/۸/۲

تاریخ شهادت:۱۳۵۹/۲/۸

محل شهادت:شلمچه

تحصیلات:بیسواد

کدخبر : 4214 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۲/۲۸|۱۸:۲۹

به گزارش فائزون در وصیت نامه شهید محمد ضمیری  عبارت های کلیدی وجود دارد که در ذیل آمده است

 به امید پیروزي کامل اسلام بر کفر جهانی.

اي جوانان عزیز آنقدر به جبهه بروید و بجنگید تا شهید شوید.

اي جوانان نکند در خواب غفلت و ذلت بمیرید که حسین(ع) در میدان نبرد شهید شد.

مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیري کنید، که فـردا در حـضور خـدا نمـیتوانیـد جـواب زینب(سلام االله علیها) را بدهید.

ما باید از چنین مکتبی [مکتب اسلام] درس بگیریم.

بسم الله الرحمن الرحیم

 با سلام و درود فراوان به پیشگاه آقا امام زمان(عج) و نایب برحق آن حضرت خمینی کبیـر و سلام درود به خانواده هاي معظم شهدا و جانبازان و اسرا و شهداي بسیار عزیز و گرانقدر و سلام گرم من به برادران و خواهران سیستان و بلوچـستان و سـلام مـن بـه پـدر و مـادر عزیزم و پـدر گرامـی و بـرادران مهربـانم و سـلام فـراوان بـه تمـامی دوسـتان و آشـنایان میخواستم چند کلمه اي به عنوان تذکر از وصیتنامه عرض کنم اولاً وصـیتنامـه مـن بـه دست خانواده ام هست و برادر عزیزم احمد آقا در جریان است و آن وصیتنامه از سال 64 هست که در عملیات والفجر  نوشته شده است و قابل اعتبار هست و شـما بـه آن مراجعـه کنید و من به پیوست آن وصیتنامه بدهکاري یا بستانکاري خـود را نوشـتهام ولـی تعـداد هشت 8 پاکت سیمان سفید به شرکت تعاونی خواربار فروشان بدهکار هستم و [چنانچـه] اگر کسی از من طلب خواست بدهید، چونکه به یاد مـن نیـست و از تمـام مـردم زاهـدان مخصوصاً آشنایان میخواهم که مرا حلال کنند. و از همسرم میخواهم که مرا حلال کند و اگر نـسبت بـه شـما جـسارتی شـده عـذر  میخواهم و مجیدم را اذیت نکنید و از طرف من روي آن را چند بار ببوسید و از بـرادرانم خواهش میکنم تا حد امکان به وضع خانواده ام رسیدگی کنید که خداوند [خود] در مقابـل زحمات شما به شما اجر عطا بفرمایـد و از زحمـات بـرادران امینـی قـدردانی مـیشـود و  برادرانم و پدرم اختیاردار وصیتنامه ها هستند و همچنین راجع بـه خـانواده ام تـذکر آخـرفقط امام عزیز را تنها نگذارید   .

[وصیت نامه ای دیگر]

بسم الله الرحمن الرحیم

بسم رب الشهداء و الصدیقین

الحمد الله رب العالمین و الصلوة و السلام علی خیر خلقه و آله الطّیبین و الطّاهرین. بـا سـلام و درود بـه پیـشگاه آقـا امـام زمـان منجـی عـالم بـشریت(عجـل الله تعـالی فرجه الشریف) و نایب برحق آن خمینی کبیر کـه بـا رهبریـت عظـیم الهـی خـود، ملتهـاي مسلمان را از زیر بار ظلم و ستم نجات داده و میدهد و با سلام درود بـه تمـامی شـهداي صدر اسلام تا کنون و به خصوص شهداي جنگ تحمیلی و به امید صبر و استقامت هرچـه بیشتر خانواده هاي شهدا و اسرا و معلولین جانبازان دارم و داشتم چنـد کلمـهاي بـه عنـوان وصیت عرض کنم. و اي جوانان عزیز آنقدر به جبهه بروید و بجنگیـد تـا شـهید شـوید همـانطـور کـه پیشوایان ما آنقدر مبارزه کردند تا شهید شدند و این اسلام عزیز به قوت خود بـاقی مانـده  است و اي جوانان نکند در خواب غفلت و ذلت بمیرید که حسین(ع) در میـدان نبـرد شهید شد. و اي برادران من مبادا در داخل غافل شدن بمیریـد  چـرا کـه حـضرت علـی(ع) در محراب عبادت شهید شد و نکند در حال بیتفاوتی بمیرید که علی اکبـر(ع) حـسین(ع) در راه حسین(ع) به هدف شهید شد و شما اي مادران عزیز مبادا از رفـتن فرزنـدانتـان بـه جبهه جلوگیري کنید که فردا در حضور خدا نمیتوانید جـواب زینـب(سـلام الله علیهـا) را بدهید. چرا که ایشان تحمل هفتاد و دو تن72 شهید را نمود و اي برادران و خواهران همـه ما و شما موظفیم که به فکر مردنمان باشـیم، همـانطـور کـه حـضرت رسـول(ع)در قسمتی از وصیتنامه خود به حضرت علی(ع)میفرماید: «یا علی(ع)بالاترین جهـاد آن است که چون سر از بالین برداري به فکر ستم نباشی یا علی مؤمن باید هـشت خـصلت داشته باشد: اول به هنگام حوادث باوقار و استوار باشد 2 -در وقت بلا شکیبا و به موقـع شـکرگزار باشد- و بر روزي خدا قانع گردد. و به دشمنان ستم روا نداشته باشد- و بر دوستان تحمیل نکنید و خود را براي راحتی دیگران به رنج افکنید» و ما باید از چنین مکتبی درس بگیـریم و عرض دیگر آن است که از تمامی دوستان و آشنایان حلالیت بخواهید که بنـده گنـهکـار زیر بار [دین] همه آنها هستم و خواهش میکنم که ما را حلال کنند و اگر شهید شـدن مـا را نصیب شد، هر کجا که پدر و مادر و برادرانم صلاح دانستند ما را دفـن کننـد. و از نظـر نماز و روزه هم من که توان مالی ندارم، اگر خود شما خواستید هر چقـدر  کـه توانـستید انجام دهید و از نظر خرج من اظهار نظر نمیکنم چرا [که] به عرض شما رسید چون تـوان مالی نیست. آنهم به صلاح خود شما میباشد و از شما خـانواده مـیخـواهم کـه مجیـد را اذیت نکنید و بچه دیگر هم هر وقت به دنیا آمد، اگر پسري بود اسـم آن را محمـود و اگـر دختري بود زهرا بگذارید و در ضمن اگر اشکالی هم بود حق انتخاب با خود شماست و از همسرم میخواهم که  مرا حلال کند و تو اي مادر عزیز براي مـن گریـه نکنیـد و از رفـتن دیگر برادرانم به جبهه جلوگیري نکنید(بقیه پشت صفحه) و رضایت والدین اولین شرط است و از پدر بزرگوار و مادر مهربانم میخواهم کـه مـرا ببخشند و از برادرانم و خواهرم عذر میخواهم جزئیات بیشتر در وصیتنامه دیگر کـه بـه دست برادرم هست درج شده است. . به امید پیروزي کامل اسلام بر کفر جهانی.«والسلام علیکم و رحمۀاالله و برکاته»

محمد ضمیري 1364/11/2.

ارسال نظر






captcha
ارسال