فائزون|شهید محمد کیخا جوان

شهید محمد کیخا جوان

فائزون شهیدمحمد کیخاجوان رامعرفی می کند این شهید والامقام در بخشی از وصیت نامه اش عنوان کرده است: وظیفه شماست که امر به معروف و نهی از منکر کنید.

نام:محمد

نام خانوادگی:کیخاجوان

نام پدر:حاجی

محل تولد:زابل

تاریخ تولد:۱۳۴۳/۳/۳

تاریخ شهادت:۱۳۶۲/۲/۲۰

محل شهادت:خرمشهر

عملیات:ویژه

تحصیلات:دیپلم

تخصص:راننده

سمت:فرمانده

کدخبر : 4171 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۲/۲۲|۱۹:۳۶

به گزارش فائزون در وصیت نامه شهید محمد کیخا جوان عبارت های کلیدی وجود دارد که در ذیل آمده است

من وظیفه خود دانسته ام که به عنوان یک بچه مسلمان به جبهه بروم.

اگر لیاقت شهادت را داشته باشم که شهید میشوم وگرنه که با سرافکندگی به نزد پـدر و مـادر گرامیم برمیگردم.

خواهرانم فاطمه و زهرا در تمام مراحل زندگی نماز را ترك نکنند و از همه مهمتر حجاب خود را حفظ نمایند.

ارزنده ترین زینت زن حفظ عفت و حجاب است.

وصیت میکنم احترام پدر و مادر بسیار واجب است.

هرگز نماز را ترك نکنید خصوصاً نماز جمعه را.

هرکه سرکش شده است و زندگی این جهان را برگزیده است. جهنّم جایگاه اوست.

وظیفه شماست که امر به معروف و نهی از منکر کنید. 

هرگز قرآن خواندن را فراموش نکنید. 

سعی کنید در کنار نماز، قرآن را هم بخوانید.

بسم الله الرحمن الرحیم

«واعتَصموا بِحبلِ اللَّه جمیعا ولَا تَفَرَّقُوا»

«همگی چنگ زنید به ریسمان پروردگار و پراکنده نشوید»

به نام پروردگار جهانیان

به نام خداییکه بر بندگان ببخشاید و بس بود مهربان

با عرض سلام خدمت دایی عزیز و گرامیم آقاي امیر کیخا پس از عرض سلام، سلامتی شما را از ایزد منان خواسته و خواهانم و امیدوارم که حالتان خوب باشد. دایـی عزیـز مـن اکنون در جبهه خرمشهر، شهر خون و شـهادت در یکـی از چادرهـا ایـن نامـه را برایتـان مینویسم و آنقدر صداهاي وحشتناك گلوله ها و آر پی جی هاي دشمن به گوش مـیرسـد که آتش و خون راه افتاده و من وظیفه خود دانستهام که به عنوان یک بچه مسلمان به جبهه بروم و از دین و میهن و ناموس خود دفاع کنم اگر لیاقت شهادت را داشته باشم کـه شـهید میشوم وگرنه که با سرافکندگی به نزد پدر و مادر گرامیم برمیگردم. راستی از پدر و مـادر و خانوادهام چه خبر. از طرف من پدر و مادرم را سلام فراوان برسانید و بگوییـد صـمیمانه دوستشان دارم. ببخشید مرا که بدون اجازه شما بـه جبهـه رفتـه ام. امـا ایـن را تکلیـف و وظیفۀ شرعی خود دانسته ام و میدانم که پدر و مادر عزیزم مخالفـت نخواهنـد کـرد. دایـی جان از طرف من به برادرانم حیدر و اکبر ،رضا، هادي و مهـدي اسـلام برسـانید و آنهـا را دیده بوسی نمایید. خواهرانم فاطمه و زهرا را نیز سلام فراوان برسانید. و بگوییـد در تمـام مراحل زندگی نماز را ترك نکنند و از همه مهمتر حجاب خود را حفـظ نماینـد. زیـرا کـه ارزنده ترین زینت زن حفظ عفت و حجاب است. به شما وصیت میکنم احترام پدر و مادر بسیار واجب است. اگر میخواهید راه مرا ادامه دهیـد هرگـز باعـث نـاراحتی ایـشان نشوید. هرگز نماز را ترك نکنید خصوصاً نماز جمعه را که اگر هر مسلمانی سـه هفتـه بـه نماز جمعه نرود مشرك محسوب میشود. روزي را به یاد آورید که انـسان اعمـال خـود را به یاد میآورد و جهنّم را به هر که میبیند نشان میدهد. پس هرکه سـرکش شـده اسـت و زندگی این جهان را برگزیده است. جهنّم جایگاه اوست. اما هـر کـسی کـه از ایـستادن در برابر پروردگارش ترسیده و نفس را از هوي و هوس باز داشته بهشت جایگاه اوست.

برادران عزیزم: وظیفه شماست که امر بـه معـروف و نهـی از منکـر کنیـد. حـال کـسی بخواهد راه راست برود یا غلط تو وظیفۀ دین و شرع و اسلام خود را انجام ده. هرگز قرآن خواندن را فراموش نکنید و سعی کنید در کنار نماز و قـرآن را هـم بخوانیـد. کتـاب قـرآن براي پند و تذکّر است. این کتاب پندي است بـراي جهانیـان بـراي هـر کـسی از شـما کـه بخواهد راه راست را پیش بگیرد و کـافران آن راه راسـت را نمـیخواهنـد مگـر پروردگـار جهانیان بخواهد. راستی دایی جان دو شب پیش در چادر دعـاي کمیـل را برایمـان آقـاي آهنگران خواندند و من ایشان را از نزدیک ملاقات کردم.

خوب بیشتر از این سفارش نمیکنم. دایی عزیز سلام مرا به تمامی فامیـل برسـانید و از آنها برایم حلالیت بطلبید همه شما را به خداي تبارك و تعالی میسپارم.

خداحافظ به امید دیدار و به امید پیروزي خرمشهر انشاءالله.

«نَصرٌ منَ اللَّه وفَتْح قَرِیب»

دوستدار همیشگی شما محمد

در چادر ساعت شب 5/7 شب

61/12/3 تاریخ

 

ارسال نظر






captcha
ارسال
نظرات
modir
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
dfjfyhkfghsrtgyrtjfghdfgjkgkgkh