فائزون| از آقا که عکس گرفتم، گفتند: «پس خودت چی؟»

از آقا که عکس گرفتم، گفتند: «پس خودت چی؟»

بهزاد پروین‌قدس، عکاس دفاع مقدس می‌گوید: آیت‌الله خامنه‌ای در مرداد ۶۷ به اردوگاه شهید باکری آمدند. وقت نماز شد. ایشان رفتند تا وضو بگیرند. به ایشان گفتم: «می‌خواهم الان از شما عکس بگیرم، اجازه می‌دهید؟» حضرت آقا گفتند: «مانعی ندارد، عکس بگیرید.»

کدخبر : 38441 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۸/۲۷|۰۸:۵۲

به گزارش فائزون به نقل از خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، از جمله عکس‌های ماندگار دوران دفاع مقدس، عکس‌هایی از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در لشکر ۳۱ عاشورا با لباس پاسداری است. این عکس توسط «بهزاد پروین‌قدس» در اردوگاه شهید باکری اهواز گرفته شده است. روایت این عکاس دفاع مقدس را در ادامه می‌خوانیم.

ایام محرم و مردادماه سال ۱۳۶۷ و بعد از عملیات مرصاد، آیت‌الله خامنه‌ای در مناطق عملیاتی جنوب حضور داشتند و زمزمه‌هایی از حضور ایشان در اردوگاه‌ها شنیده می‌شد. ما هم اخبار را پیگیر بودیم که آقا به کدام مناطق می‌روند.

در آن برهه زمانی ما در اردوگاه شهید باکری دزفول مستقر بودیم. یک روز به همراه محمدعلی زینالوند، برای حضور در جلسه‌ای با تویوتا به طرف مقر فرماندهی پادگان می‌رفتیم که دیدم یک سری ماشین‌های نیمه‌شخصی وارد اردوگاه شدند. در مسیر آیت‌الله خامنه‌ای را دیدیم. محمدعلی زینالوند، آیت‌الله خامنه‌ای را که دید، ذوق زده شده بود و می‌گفت: «آقای خامنه‌ای هستند....»

بعد از رسیدن به مقر فرماندهی، ماشین را پارک کردیم و به طرف آیت‌الله خامنه‌ای رفتیم و آقا با رزمنده‌ها سلام و احوالپرسی کردند و آنها را در آغوش گرفتند. ایشان لباس سپاه بر تن داشتند و به خاطر شدت گرمای خوزستان در مردادماه، خیلی عرق کرده بودند.

مسئولان با آقا به کانکس رفتند. نزدیک اذان ظهر بود. ایشان می‌خواستند بروند وضو بگیرند. ما همراه آقا رفتیم. حین رفتن به سمت محل وضو گرفتن، آستین‌هایشان را بالا ‌زدند و دکمه پیراهنشان را هم باز کردند. من به مسئول گروه گفتم: «من دوربین دارم، بروم دوربینم را بیاورم و از آقا عکس بگیرم؟» او گفت: «نه صلاح نیست در این شرایط عکس بگیری» من به آقا گفتم: «می‌خواهم الان از شما عکس بگیرم، اجازه می‌دهید؟» آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: «نه! مانعی ندارد؛ عکس بگیرید.»


حضور آیت‌الله خامنه‌ای در اردوگاه شهید باکری

به محمدعلی زینالوند گفتم: «بیا این سوئیچ را بگیر و دوربینم را از داشبورت بردار و بیار» محمدعلی بدو بدو رفت و دوربین را آورد. در مسیر برگشت از وضو، چند عکس از آیت‌الله خامنه‌ای گرفتم و بعد آقا گفتند: «پس خودت چی؟ در عکس نیستی!» گفتم: «من همیشه پشت دوربین هستم.»

آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به من گفتند: «آقای فرجی، با دوربین آشنا هستند، بدهید به او و بیایید باهم عکس بگیریم.» من هم با افتخار قبول کردم. دیدم محمدعلی زینالوند گفت: «دوربین را بده به من و کنار آقا بایست عکس بگیرم.»


بهزاد پروین‌قدس، عکاس در سمت راست رهبر معظم انقلاب ایستاده است

محمدعلی چند فریم عکس گرفت و بعد از این ماجرای عکس گرفتن‌ها با آیت‌الله خامنه‌ای، به حسینیه رفتیم و نماز جماعت خواندیم.

پایان پیام/

کلید واژه ها:

عکاسی

حضرت آقا

عکس

ارسال نظر






captcha
ارسال