فائزون|آواره شدن ۴۲۳ هزار فلسطینی/ ۲۷ شهید در بمباران ۲ ساختمان/ هشدار بهداشت جهانی درباره اوضاع بیمارستان‌های غزه

هفتمین روز «طوفان الاقصی»؛

آواره شدن ۴۲۳ هزار فلسطینی/ ۲۷ شهید در بمباران ۲ ساختمان/ هشدار بهداشت جهانی درباره اوضاع بیمارستان‌های غزه

آواره شدن نزدیک به نیم میلیون نفر در غزه، بمباران مناطق مختلف این منطقه، هشدار سازمان بهداشت جهانی در باره اوضاع بسیار وخیم بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و درخواست تأمین سوخت و برق غزه از جمله مهمترین تحولات فلسطین اشغالی است.

کدخبر : 38316 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۷/۲۱|۱۷:۴۲

به گزارش فائزون به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه برای هفتمین روز متوالی در شمال و جنوب این منطقه ادامه داشت و طی آن ‌ها، 17 نفر در اثر بمباران ساختمانی در مرکز این منطقه و 10 تن دیگر در شهر رفح به شهادت رسیدند و بنا به گفته سازمان ملل متحد، حملات بی‌امان و کور صهیونیست‌ها به نواز غزه، نزدیک به نیم میلیون فلسطینی را آواره کرده است.

آخرین تحولات روز هفتم عملیات طوفان الاقصی

9:24- شمار شهدای کرانه باختری از آغاز نبرد طوفان الاقصی به 36 نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی یعنی از روز شنبه تا این لحظه 36 فلسطینی در کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی شهید و بیش از 650 نفر دیگر هم زخمی شدند.

9:09 دفتر اطلاع رسانی فلسطین در غزه : هشدارهای صهیونیست‌ها جنگ روانی است
دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که هشدار و تهدید ساکنان غزه از سوی صهیونیست ها برای ترک این منطقه، جنگ روانی است و از شهروندان می‌خواهیم هیچ توجهی به آن نکنند.

7:34- تلفات ارتش رژیم صهیونیستی به 257 نفر افزایش یافت

منابع عبری زبان اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی اسامی 12 نظامی دیگر را که در نبرد طوفان الاقصی به هلاکت رسیدند، منتشر کرده است.

بر اساس این ادعا، شمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفان الاقصی به 257 نفر افزایش یافت.

7:32-کارشناسان نظامی: اسرائیل به اندازه یک سال بمباران افغانستان بمب بر سر مردم غزه فرو ریخت

 همزمان با انتشار گزارش ارتش رژیم صهیونیستی از انجام 6000 بمباران جنگنده‌های این رژیم در نوار غزه، یک کارشناس امنیتی به واشنگتن پست گفت اسرائیل در طول یک هفته گذشته حتی بیشتر از میزان عملیات‌های هوایی سالانه ارتش آمریکا در افغانستان اقدام به بمباران نوار غزه کرده است.

7:26- اسرائیل خواستار تخلیه مناطق شمالی غزه از فلسطینیان شد

شبکه الجزیره در گزارشی از درخواست رژیم صهیونیستی از سازمان ملل به منظور ترک منازل و آواره شدن ساکنین مناطق شمالی نوار غزه ظرف 24 ساعت آینده خبر داد.

7:22-افشاگری الاخبار از پروژه آمریکایی تخلیه غزه از فلسطینیان

الاخبار لبنان در گزارشی با استناد به برخی منابع مصری و وابسته به سازمان ملل متحد فاش کرد، آمریکا با همکاری کشورهای اروپایی و برخی مسئولین ذیربط در سازمان ملل کارزاری بزرگ را با هدف انجام جدیدترین عملیات آواره کردن مردم فلسطین از نوار غزه در پوشش انتقال شهروندان فلسطینی از این باریکه به مناطق امن در دست اجرا دارد.

الاخبار افزود این پروژه آمریکایی همزمان با آماده شدن ارتش رژیم صهیونیستی به منظور آغاز یک عملیات بزرگ نظامی علیه نوار غزه در روزهای پیش رو به مرحله اجرا در خواهد آمد.

اخبار بامدادی روز جمعه 21 مهرماه(هفتمین روز طوفان الاقصی)

افزایش شمار آوارگان فلسطینی در غزه

سازمان ملل متحد در تازه ترین آمار خود بامداد جمعه اعلام کرد که طی هفت روز گذشته، در اثر حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه، 423 هزار نفر آواره شده‌اند.

17 شهید در بمباران خانه‌ای در مرکز غزه

خبرگزاری شهاب فلسطین از بمباران منزل خانواده «ابومدین» در مرکز نوار غزه واقع در قطعه نهم اردوگاه البریج خبر دادند که در اثر آن تا این لحظه 17 نفر شهید شده و شماری نیز زخمی شده‌اند. در شهر رفح نیز بمباران خانه خانواده جزر، 10 شهید بر جای گذاشت.

بمباران شدید شمال غزه

جنگنده های رژیم اسرائیل بامداد امروز جمعه منطقه بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه را هدف حملات شدید قرار دادند.

هشدار درباره اوضاع بیمارستان های غزه

سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سیستم بهداشتی در نوار غزه در آستانه فروپاشی است و سوخت و تجهیزات بهداشتی باید فوراً برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی تحویل داده شود.

توزیع شبانه سلاح بین صهیونیست‌ها از سوی افراطی‌ترین وزیر کابینه نتانیاهو

رسانه های رژیم اسرائیل و هواداران «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی این رژیم که عنوان افراطی‌ترین و ضد فلسطینی‌ترین وزیر صهیونیست‌ها را یدک می‌کشد، ساعتی پیش با حضور در بین طرفداران خود اقدام به توزیع سلاح کرد.

بن گِویر دیروز در یکی از شهرک‌های صهیونیست نشین 900 قبضه سلاح مسلسل توزیع کرده بود. او خواهان مسلح کردن همه صهیونیست‌هاست.

حمله شدید پلیس فرانسه به حامیان فلسطین در پاریس

نیروهای پلیس ضد شورش فرانسه در شهر پاریس به صدها تن از افرادی که برای همبستگی با فلسطین و فلسطینیان در نوار غزه به خیابان‌های پاریس آمده بودند، حمله کردند و اجازه برپایی تظاهرات در کشوری که مدعی آزادی بیان است، ندادند.

اظهارات قابل تأمل سخنگوی ارتش صهیونیستی

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل در ادامه رسوایی‌ بی‌سابقه‌ای که با عملیات طوفان الاقصی گریبان‌گیرش شد، اعلام کرد که ورود هر چیزی را که منجر به افزایش توانمندی‌های رزمی حماس در غزه شود، ممنوع خواهیم کرد حتی به ضرر ساکنان غیرنظامی نوار غزه تمام شود.

گفتنی است طی شش روز گذشته از عملیات طوفان الاقصی و حمله ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه، مقامات رژیم برای تنبیه مقاومت غزه، برق و آب و سوخت غزه را قطع کرده و این منطقه در خاموشی و بحران انسانی بی سابقه‌ای مواجه شده است که ناظران از آن به عنوان مجازات و کشتار جمعی یاد می‌کنند.

یورش گسترده به کرانه باختری

ارتش رژیم اسرائیل شب گذشته و بامداد امروز سه شنبه حملات گسترده‌ای به مناطق مختلف در کرانه باختری مانند رام الله و الخلیل شروع کرده و طی آن شمار زیادی را بازداشت کرده است.

 

انتهای پیام/
 

کلید واژه ها:

شهدای فلسطین

غزه

فلسطین

ارسال نظر






captcha
ارسال