فائزون|مسیر توسعه را رها نکنید/ نگذارید حاشیه‌ها نگاه ویژه شکل‌گرفته را به حاشیه ببرد

سخنان بسیار مهم مقام معظم رهبری برای دولتمردان سیستان و بلوچستان؛

مسیر توسعه را رها نکنید/ نگذارید حاشیه‌ها نگاه ویژه شکل‌گرفته را به حاشیه ببرد

امروز سیستان و بلوچستان در یک مسیر توسعه بی‌سابقه قرار گرفته و یک عزم ملی همه‌جانبه برای پیشرفت استان در سطح کلان کشور به وجود آمده است.

کدخبر : 38292 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۷/۳|۰۹:۴۷

به گزارش فائزون، دولت سیزدهم از ابتدای استقرار خود اعلام نمود که برای سیستان و بلوچستان استاندار ویژه می‌گذارد که این نشان از نگاه ویژه دولت برای رسیدگی به این استان محروم داشت و در همین راستان انتصابات و برنامه‌هایی ویژه برای این استان در نظر گرفته شد.
 
در ادامه مسیر نیز دولت برای استاندار سیستان و بلوچستان اختیارات و بودجه ویژه در نظر گرفت تا به این شکل مسیر توسعه این استان شتاب بیشتری پیدا کند.
 
در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مردم سیستان و بلوچستان نیز ایشان به پیشرفت و توسعه استان و همچنین رسیدگی به مصوبات دهه هشتاد تأکید کردند که همین مسئله نگاه ویژه ایشان برای پیشرفت استان را نیز نشان می‌دهد.
 
اکنون با این نگاه ویژه، شمال تا جنوب استان سیستان و بلوچستان تبدیل به کارگاه سازندگی و توسعه شده است؛ توسعه بندر چابهار، احداث ریل راه‌آهن جنوب به شمال، احداث راه‌های ترانزیتی و... نشان می‌دهد که مسیر توسعه شتابی مناسب پیدا کرده است.
 
همه این اقدامات و اتفاقات در حالی پیگیری و اجرایی می‌شود که این استان در یک سال گذشته بیشترین هجوم را جنگ ترکیبی دشمن تجربه کرده است.
 
مسیر توسعه استان سیستان و بلوچستان، موجب پیشرفت همه‌جانبه کشور در منطقه می‌شود و پیگیری منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به سواحل مکران، اکنون با نگاه ویژه در دولت سیزدهم در حال پیگیری است و همین مسئله باعث سراسیمگی دشمن برای مقابله با این حرکت در داخل کشور شده است.
 
دشمن در این مسیر تمام ظرفیت خود را به میدان آورده است؛ در این جنگ ترکیبی گروهک‌های تروریستی، عناصر رسانه‌ای خودفروخته، تریبون‌های افراطی داخلی، سیاستمداران مخالف و... همه در یک جبهه در حال عملیات هستند.
 
در چنین فضایی مهم‌ترین مسئله عدم توجه مسئولین استان به حواشی و پیگیری پر شتاب برنامه‌های توسعه‌ای استان است. مقام معظم رهبری در دیدار اخیر دولتمردان به نکات مهمی اشاره فرمودند که مطالعه آنان خالی‌ازلطف نمی‌باشد:
«به جوسازی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها اعتنا نکنید، کار خودتان را بکنید. گاهی شما یک تصمیمی گرفته‌اید، تصمیم درستی است، یک عدّه خوششان نمی‌آید، جنجال می‌کنند؛ حالا که دیگر فضای مجازی هم هست، هزار متن در فضای مجازی تولید می‌کنند علیه آن اقدام شما؛ اگر اقدامتان اقدام سنجیده و اندیشیده‌ای است و روی فکر تصمیم‌گیری شده، اعتنا نکنید، کار خودتان را انجام بدهید. گاهی اوقات می‌خواهند یک اقدامی را تحمیل کنند بر دولت که این کار را بکنید؛ باز آنجا یک‌وقت می‌بینید در فضای مجازی مثلاً چند هزار نوشته، نامه، متن منتشر می‌شود برای اینکه (شما را) وادار کنند؛ اینها گروه‌های فشارند؛ به اینها توجّه نکنید. کار را بافکر انجام بدهید، اندیشیده و سنجیده انجام بدهید، وقتی که تصمیم گرفتید، فَاِذا عَزَمتَ فَتَوَکَّل عَلَى الله؛ (۱۱) به خدا توکّل کنید، گام‌هایتان را محکم بردارید.
 
شریف نخعی - کارشناس مسائل سیاسی
  https://asrehamoon.ir/vdcdzo0fkyt09z6.2a2y.html

ارسال نظر






captcha
ارسال