فائزون| مکتب سیدالشهدا وحدت‌بخش اقوام و مذاهب است

واعظ شهیر و مداح شاخص سیستان و بلوچستان:

مکتب سیدالشهدا وحدت‌بخش اقوام و مذاهب است

واعظ شهیر و مداح شاخص سیستان و بلوچستان گفت: شفاف‌ترین تقابل جبهه حق در مقابل جبهه باطل عاشورا است.

کدخبر : 38241 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۶/۴|۱۱:۲۹

به گزارش فائزون؛‌ موسی اصغریه حسامیه در گفت‌وگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: اظهار محبت به خاندان رسالت و امام حسین (ع) در همه مذاهب اسلامی و اقوام به‌عنوان یک اصل مشترک و فصل‌الخطاب است، به‌طوری که صلوات و درود بر پیامبر اسلام (ص) و آل پاکش جز نماز در تمام فرق اسلامی اهم تشیع و هم تسنن است.

وی افزود: امام حسین (ع) به‌عنوان نوه حضرت محمد (ص) و زاده زهرای اطهر و علی مرتضی از جایگاه خاصی برخوردار است.
اصغریه حسامیه اذعان کرد: قیام امام حسین نه‌تنها برای همه مسلمانان عالم بلکه به‌عنوان یک الگو برای مبارزه عملی جهت مبارزه با ظلم و استبداد برای همه آزادی‌خواهان جهان حتی سایر ادیان هم یک الگو شاخص قرار دارد.

وی ادامه داد: مکتب عاشورا، مکتب نه گفتن به هر گونه ذلت‌پذیری، نه گفتن به هرگونه ظلم، نه گفتن به هر گونه زشتی و پلشتی است.
سخنران و مدرس روشنگری در استان تصریح کرد: شفاف‌ترین تقابل جبهه حق در مقابل جبهه باطل عاشورا است و این تقابل تا روز قیامت ادامه دارد به همین دلیل مسلمانان و حتی تمام آزادی‌خواهان زیر علم امام حسین (ع) به‌عنوان پرچم‌دار عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی قرار می‌گیرند، لذا این مکتب ماندگار است؛ چون بر حق است و ماندگار است؛ چون با خون بهترین عزیزان خدا به‌مثل اما حسین و یارانش آبیاری شده است.

اصغریه حسامیه بیان کرد: بنابراین هرچه از عاشورا می‌گذرد به عظمت این قیام و مکتب افزوده می‌شود و شاهد این ادعا حضور ده‌ها میلیون زائر کربلا در اربعین بودیم و هستیم، شاهد این ادعا حضور هر مذهب حتی ادیان مسیحی و غیره در مراسم جهانی اربعین است.
 
 وی افزود: ماه محرم یکی از زمان‌های مناسب برای تربیت دینی دانش‌آموزان دختر است. در واقع شرکت در عزاداری‌های امام حسین (ع) فرصت مناسب برای کسب تجربه و ساخت هویت دینی را فراهم می‌کند، در این ماه والدین می‌توانند عاطفه و محبت به اهل‌بیت را به فرزندان خود منتقل کنند. در حقیقت آنها می‌توانند همان گونه که عشق و علاقه به ائمه اطهار را با پوشیدن لباس مشکی و شرکت در مراسم‌های مذهبی در ماه محرم به دختران منتقل کنند، درس‌های تربیتی قیام امام حسین (ع) را هم به آنها در قالب‌های مختلف آموزش دهند.
 
وی در پایان گفت: همه شخصیت‌های دینی و مذهبی در مراسم‌ها عاشورا و اربعین حضور دارند و ارادت خود را به سرورو سالار شهیدان امام حسین اعلام می‌کنند.

انتهای خبر/

کلید واژه ها:

شهیر

واعظ

مداح

ارسال نظر






captcha
ارسال