فائزون|انسان نماینده خدا در زمین است

وصیت‌نامه شهید؛

انسان نماینده خدا در زمین است

شهید عباس اصغری در وصیت‌نامه خود نوشت: انسان در زمین خلیفۀ خداست و خلیفه باید صفات خدا را داشته باشد تا خلیفه‌گی بر او صدق کند.

کدخبر : 38073 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۳/۳۱|۰۹:۱۰

به گزارش فائزون، شهید عباس اصغری یکم مردادماه سال ۱۳۴۷در زابل متولد شد و در تاریخ ۱۴ اسفندماه ۱۳۶۵در شلمچه به شهادت رسید.

 

این شهید در وصیت‌نامه خود نوشته است؛

 

بسم االله الرحمان رحیم

«إِنَّالله وإِنّا إِلَیه راجِعونَ»

 

با یاد خداوند و با سلام و درود بر پیامآوران الهی و امامان پاک و شهیدان راه خدا و امام و امت شهیدپرور مسلمان ایران. همهٔ ما باید بدانیم که مال خدا هستیم و بهسوی او برمیگردیم مال خدا باید در راه او حرکت کند و شهید راه او شود و باید تمامی اعمال و رفتار و نیات و تفکرات خودش را خدایی نماید و رنگ و صبغهٔ الهی به خود بگیرد چرا که انسان در زمین خلیفهٔ خداست و خلیفه باید صفات خدا را داشته باشد تا خلیفگی بر او صدق کند خلیفهٔ خدا باید فانی فیاالله شده باشد و از خود خبری نداشته باشد. مرگ ترسی ندارد برای کسی که خدایی شده چون آنچه خدایی شود باقی خواهد ماند و در نزد خدایش روزی خواهد خورد و از لقاء خدا برخوردار خواهد شد. پس مرگی که موجب لقاء خدا شود ترسی ندارد، بلکه سخت خوشحال کننده است. انسان چه چیزی بالاتر و باارزشتر از این را میتواند بدست بیاورد که خدا را رها سازد و به دنیا و مافیها بچسبد؟ امید است خداوند مرا از ملاقاتکنندگانش قرار دهد و مقام شهادت را به من ارزانی دارد و اسلام را پیروز و به امام عمر طولانی عنایت فرماید و با سلام و درود خدمت پدر و مادرم و تشکر از آنها که مرا به این حد رساندند و برای یاری اسلام و برای خدا به جبهه فرستادند تا بتوانم با خون خود درخت اسلام را آبیاری کنم و با سلام و درود خدمت تمامی اقوام و از همه شما حلالیت میطلبم و مرا حلال کنید چون میخواهم موقع رفتن به دیدار خداوند سبکبار باشم و آسودهخاطر به آن دیار ابدی پر کشم. عباس اصغری ۶۵/۱۲/۷

-بخشی از آیهٔ ۱۵۶ سورة بقره. ترجمه:

«ما از خداییم و بازگشتمان به سوی اوست».

 

انتهای خبر

 

ارسال نظر






captcha
ارسال