فائزون|مکتب امام خمینی (ره) ادامه دهنده مکتب امام حسین (ع) بود

کارشناس مسائل سیاسی:

مکتب امام خمینی (ره) ادامه دهنده مکتب امام حسین (ع) بود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مکتب امام راحل (ره) همان ایثار و از خود گذشتگی، جهاد و ادامه دهنده مکتب امام حسین (ع) بود که نمونه عملی آن را در جنگ هشت ساله دفاع مقدس شاهد بودیم.

کدخبر : 37998 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۳/۱۳|۰۸:۵۵

به گزارش فائزون؛ رحیم بخش درازهی در گفتگو با خبنگار ما بیان کرد: مردم سالاری دینی عنوانی که جمهوری اسلامی ایران به خود گرفت برای اولین بار در تاریخ ایران از سوی حضرت امام مطرح شد و معنای تعیین سرنوشت خویش از سوی مردم که در اصل ۶ قانون اساسی تجلی یافته است را مشخص کرد.

 

وی با توجه به اینکه امام خمینی (ره) شخصیتی بین‌المللی بود عنوان کرد: شخصیت و مکتب امام محدود به ایران نبود مکتب امام با قیام ۱۵ خرداد شروع و منجر به انقلاب ۵۷ شد که موجب بیداری امت اسلام و مستضعف جهان شد.

 

کارشناس مسائل سیاسی افزود: از مکتب امام راحل در جهان اسلام این پیام گرفته شد که مسلمانان بر اساس آموزه‌های اسلام در مقابل کفر، ظلم و ستم با الگو‌برداری از امام راحل ره قرار بگیرند در مقابل طاغوت و طاغوتیان قیام کنند.

 

وی اذعان کرد: شخصیت امام موجب بیداری مسلمانان در جهان شد امام آمده بود برای جهان انقلاب کند و در وصیت نامه سیاسی الهی خود مطرح کرده است حرکت اسلامی که در ایران آغاز شده بود اختصاص به ملت عظیم الشان ایران ندارد بلکه توصیه به جمیع ملل اسلامی و مظلومان جهان از هر ملت و امت است.

 

درازهی تشکیل مکتب امام(ره) را تاسی و الگو‌برداری از امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: روح ایثار از خودگذشتگی مکتب امام (ره) این پیام را به ما رساند که می‌توانیم بدون هیچگونه امکاناتی همانطور که هشت سال دفاع مقدس‌ایستادگی کردیم؛ می‌توانیم تمام برنامه‌ها و امورات را پیش ببریم و در پیشرفت ایران اسلامی هیچ مانعی برای این حرکت عظیم وجود ندارد چرا که ما فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی را داریم، همچنین جهاد که به نوعی ایثار است جهت پیشرفت برنامه‌های راهبردی کشور و به خوبی عملی شده است.

 

وی یادآور شد: ما امروزه در زمینه پهپاد‌ها و مباحث نظامی شاهد پیشرفت خوبی هستیم موشک‌های نقطه زن ایرانی مقام اول را در دنیا دارند و همچنین در بحث تولید پهپاد‌ها که همه این‌ها برگرفته از مکتب ایثار و جهاد است که جوانان و مردم ایران اسلامی توانستند بدست بیاورند.

 

کارشناس سیاسی افزود: همچنین در زمینه سیاسی نظام سیاسی جمهوری اسلامی با‌ایستادگی در مقابل استکبار جهانی الگویی شد برای جهانیان که در مقابل استکبار و کشور‌های ابر قدرت و ظالم خود نمایی کنند.

 

وی هدف از قیام ۱۵ خرداد را تشکیل حکومت اسلامی در ایران می‌داند و عنوان کرد: هدف اصلی قیام ۱۵ خرداد مبارزه با طاغوت و طاغوتیان بود و از دلایل این اقدام مخالفت با تصویب انجمنهای ایالتی و ولایتی، مخالفت با کاپتیلاسیون، مخالفت با همه پرسی اصول ۶‌گانه و سخنرانی امام راحل (ره) در مدرسه فیضیه و دستگیری‌ایشان بود که این اقدامات منجر به قیام خونین ۱۵ خرداد با تعداد ۱۴۷ شهید بود.

 

انتهای خبر/ ف

 

ارسال نظر






captcha
ارسال